Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij een track

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij een track

Dag allen,

Ik loop een beetje vast op deze track en hoe ik hem het beste verder kan zetten, misschien hebben jullie ideeën.

Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Het is echt nog een vroege versie van het nummer dus er zit nog niet veel speling met volume e.d in, maar alle tips zijn welkom!
    Het gaat me voornamelijk om de basis van het nummer.

Groetjes,

Bart

'Bragback'

Heey Bart,

Als ik jouw was zou ik nog wat hoge strings er tussen gaan gebruiken in je opbouw en probeer wat meer naar de drop toe te werken want die is er nu ineens :) de drop zelf kan misschien nog wat meer bass gebruiken maar klinkt wel leuk zo. Maar het is jammer dat hij er ineens is, want je mist de energie die er vrij moet komen. een makkelijke manier om dat te doen is langzaam alles ophoog te gaan pitchen tijdens het opbouwen zoals snares je melodie geluid je kick kan, maar ben ik zelf niet echt fan van :p maar het kan zeker wat worden man het heeft alleen nog het een en ander nodig. Oh en misschien kun je nog iets van een vocal voor je drop zetten dat wilt ook nog wel eens leuk klinken :) Waar werk je mee eigenlijk mee? :)

Comment

Thanks voor de reactie! Dat de drop er meteen is, ligt meer aan het feit dat ik nog niet echt verder ben van intro naar melody. Dat is het punt waar ik nog aan wil werken voordat ik een leuke overstap naar de drop maak, nu is het inderdaad vrij direct. Ik werk met Fruity Loops en een shitload aan plug-ins. Maar een vocal voor mijn drop? Heb je misschien een voorbeeld? Nu zit er wel een kleine vocal voor de drop namelijk, bedoel je dan een vocal die langer is?

Thanks!

Bart

Comment

Bart,

Klinkt echt wel leuk man. Het hele idee van je track snap ik wel.

Maar heel eerlijk gezegd zou ik me nog niet zo druk maken over het arrangement. Als ik je een paar tips mag geven, maak eerst even een minder complexe track. En ga je dan focussen op de mixage...Equalizen, alles. Je mix klinkt niet clean, niet groot en je sounds hebben niet overal de juiste plek in de mix of genoeg ruimte. Dit is natuurlijk heel moeilijk en afhankelijk van vele dingen > ik zou daarom beginnen met minder complexe projecten om daarin te leren mixen.

Ik denk dat je jouw energie beter daar in kan stoppen dan het afmaken en gekke dingen verzinnen van projecten waarin je vastloopt.

Mja succes!

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
          Bart,

Klinkt echt wel leuk man. Het hele idee van je track snap ik wel.

Maar heel eerlijk gezegd zou ik me nog niet zo druk maken over het arrangement. Als ik je een paar tips mag geven, maak eerst even een minder complexe track. En ga je dan focussen op de mixage...Equalizen, alles. Je mix klinkt niet clean, niet groot en je sounds hebben niet overal de juiste plek in de mix of genoeg ruimte. Dit is natuurlijk heel moeilijk en afhankelijk van vele dingen > ik zou daarom beginnen met minder complexe projecten om daarin te leren mixen.

Ik denk dat je jouw energie beter daar in kan stoppen dan het afmaken en gekke dingen verzinnen van projecten waarin je vastloopt.

Mja succes!
          Oké thanks! En hoe zie jij een minder complexe track voor je? Want ik weet niet goed hoe ik een track minder complex kan maken. Ik heb nu nog nauwelijks mixage en EQ gebruikt/'gedaan. Heb je nog tips over hoe ik een 'minder complexe' track maak?

Comment

Originally posted by Bragback View Post
            Oké thanks! En hoe zie jij een minder complexe track voor je? Want ik weet niet goed hoe ik een track minder complex kan maken. Ik heb nu nog nauwelijks mixage en EQ gebruikt/'gedaan. Heb je nog tips over hoe ik een 'minder complexe' track maak?
            Ik denk dat Lester bedoeld dat je je eerst moet gaan richten op EQ en de basis dingen die bij het afmixen voor komen zo dat geluiden in je nummer goed in je mix staan :) Hierdoor gaat je nummer namelijk heel anders klinken. Kan ook zijn dat ik het fout heb hoor ;)

Comment

Sorry, ik had je nieuwe vraag niet meer gezien. Wat beyondlights zegt klopt dus!

Daarbij een minder complexe track? Tjah, om te beginnen zou ik niet te veel stil staan bij arrangementsbesluiten (zoals het openen van een topic haha, maar ga bijv. geen uren doen over het maken van een melodie).

Verder zou ik het ook simpeler houden met layeren. Je layert nu lagen die elk een andere melodie hebben. Dat kan absoluut...maar daar heb je best wel flinke vaardigheden voor nodig om dat goed te laten klinken. Layers met eenzelfde melodielijn zullen een stuk gemakkelijker zijn in het begin.

Pak even een aantal dikke presets van bijv. de sylenth1 en maak zo'n typische big room break. (Pak bijvoorbeeld gewoon even een sinusbas, een supersaw en een saw die wat minder gedetuned is) En ga dan luisteren naar de tracks van de pro's. Probeer zodanig te luisteren dat je hoort wat men precies heeft gedaan. Ik pak even de break van "W&W & Hardwell - the dancefloor is yours" > daar zit enorm veel reverb op...maar die reverb is behoorlijk geEQ'd, er zit namelijk bijna alleen maar mid-hoog en hoog in.

Met andere woorden, je moet je reverb gebruiken op een send kanaal en na de reverb (met 100% wet natuurlijk) komt een EQ.

En zo moet je beginnen...luisteren en technieken uitproberen/ontdekken. Hele dagen zitten aan een arrangement werkt niet zolang er kwa mixage geen vaardigheden zijn. Tenminste dat is mijn mening.

Comment

Thanks voor de tips, het EQ'en en afmixen is iets waar ontzettend veel tijd in zit en ik inderdaad niet gek veel tijd aan besteed. Ik ben het wel met jullie beiden eens dat ik hier meer oefening in kan gebruiken. Ik zal eens aan de slag gaan met een nieuw project waarbij ik mij meer kan richten op het simpelweg mixen. Maar kort door de bocht is het dus vooral het afmixen en het EQ'en wat jullie in de intro missen? De melodie en de drop zijn slechts ideeën, de intro zou al redelijk af moeten zijn op door jullie genoemde aspecten na.

Thanks! Ik waardeer de tips en de feedback :)

En BeyondLights, ik richt me nog op diverse genres maar voornamelijk house.

Comment

Iedereen heeft zijn/haar eigen manier van produceren. Je moet doen wat je leuk vind, wanneer je niet te veel tijd aan mixage wilt besteden moet je dat vooral niet doen.

Maar ik zal de inhoud van een track niet snel beoordelen zonder een fatsoenlijke mixage...simpelweg omdat de mixage het karakter van de track geheel kan veranderen.

Comment

Een geweldig nummer slecht gemixd blijft een geweldig nummer.
                    Een slecht nummer geweldig gemixd blijft een slecht nummer.

Een geweldig nummer is de moeite waard om goed te mixen. :)

Comment

Working...
                    X