Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feedback wat ik kan verbeteren in melodie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feedback wat ik kan verbeteren in melodie

Hallo jongens,

Ik loop vast in melodie en ik vind die pluck heel awesome maar die lead sluit helemaal niet aan en heb al nieuwe melodieen geprobeerd.
    Maar ik loop vast in melodie maken die aansluit en EQ'en. Zelf ben ik doof met gehoorapparaat waardoor ik masteren lastig vind dus graag tips

Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Maar een idee hoor, maar wellicht nuttig. Download eens een aantal midi files op www.nonstop2k.com van een aantal tracks met goede melodielijnen. Bestudeer deze goed en ontdek hoe een goede melodie is opgebouwd.

Nou moet ik er ook bij zeggen...ik ga er nooit voor zitten om een melodie te maken. Bij mij ontstaat een melodie bijvoorbeeld onder de douche in mijn hoofd of wanneer ik met mijn midi keyboard bezig ben. Het is vaak "ineens" met een gedachte "oke, dit is hem".

Ik heb nog nooit echt een goede melodie gemaakt door uren proberen of wanneer ik mezelf verplicht dat ik een melodie moet maken.

Een piano geluid ipv synth of neuriën wil ook nog wel eens helpen.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
      Maar een idee hoor, maar wellicht nuttig. Download eens een aantal midi files op www.nonstop2k.com van een aantal tracks met goede melodielijnen. Bestudeer deze goed en ontdek hoe een goede melodie is opgebouwd.

Nou moet ik er ook bij zeggen...ik ga er nooit voor zitten om een melodie te maken. Bij mij ontstaat een melodie bijvoorbeeld onder de douche in mijn hoofd of wanneer ik met mijn midi keyboard bezig ben. Het is vaak "ineens" met een gedachte "oke, dit is hem".

Ik heb nog nooit echt een goede melodie gemaakt door uren proberen of wanneer ik mezelf verplicht dat ik een melodie moet maken.

Een piano geluid ipv synth of neuriën wil ook nog wel eens helpen.

Bedankt voor tip, ik heb maar besloten om hele melodie om te gooien en anders te maken, heb je nog misschien verbeterpunten voor hele track.
      Waar ik iets aan kan doen of daar kan meer reverb of juist minder etc.

Mvg PJ

Comment

link is dood.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
          link is dood.
          Sorry had van SoundCloud afgehaald

Comment

Working...
          X