Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor mijn track?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor mijn track?

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag mijn 2de track gemaakt met fl-studio, maar ik weet niet goed welk subgenre het juist is, ikzelf vind het deephouse?
    En hebben jullie eventueel nog enkele tips voor mij?

Bedankt!

Djdrikke

Hier is de link :)
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Comment

Klinkt best lekker probeer wat vocals er in doorheen te gooien

Comment

Originally posted by Djhans1977 View Post
        probeer wat vocals er in doorheen te gooien
        Hoe doe je dat?

Comment

zelf vind ik de melodie erg simpel maar wel veel energie hebben maar ik zou het geen deep house noemen vooral omdat het hard is maar ook het tempo. ik weet niet welk gengre het zou moeten zijn maar ik vind het wel mooi. ik vind de drop alleen minder vooral de bas lijn vind ik zelf te over powerd. mijn feedback. ik zou de melodie gewoon precies hetzelfde maken maar je drop wat zachter en cleaner als je begrijpt wat ik bedoel. en mischien het tempo wat slomer dan denk ik zelf dat het al erg mooi gaat klinken. en vocals zijn niet in elk nummer nodig vooral omdat een vocal uit een sample paket heel vaak voorkomt in nummers maar ook omdat het niet het hele nummer bepaalt gewoon zo late een heerlijk rustig nummer is hellemaal goed!

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Hoe doe je dat?
            Geen idee! Misschien even googlen? Of nee ik zou gewoon een topic aanmaken, das nog veel handiger!

Comment

@ts

klinkt niet slecht. Ik mis alleen een stuje openheid in je mix. Het klinkt allemaal heel erg gemuffeld. Ook klinkt je kich erg ver weg. Ik mis wat high end. Ook begint het eeen beetje eentonig te worden na een tijdje.
              Maar: oeffening baart kunst! Ga vooral lekker door en blijf oeffenen!

Comment

Bedankt allemaal voor de commentaren!
                @djhans: ik heb geen idee welke vocals ik erin zou kunnen mixen :/ en om zelf vocals in te zingen, of in te laten zingen heb ik niet genoeg materiaal. Welke vocals zou jij er in mixen? Ik zou wel eventueel kleine samples van andere acapella's erin kunnen zetten :D
                @emil: de melodie is inderdaad simpel, ik zal daar komende dagen nog iets aan proberen te doen :) dat de baslijn overpowered is, vond ik zelf wel iets hebben,maar ik zal eens proberen hem iets zachter zetten en wat harder side-chainen, misschien dat het dan beter klinkt :D In drops ben ik nog niet heel erg goed :/ ik kan het denkik wel wat cleaner maken door m'n synth tijdens den drop beter te equalizen, maar hoe kan ik de drop zachter maken? En het tempo ligt op 126 bpm wat ik al redelijk traag vind voor house muziek, en ik denk dat als ik het vertraag dat het minder op house-muziek gaat lijken?
                @larsholm: wat bedoel je met openheid in m'n track en dat het gemuffeld is? Mijn kick klinkt ver weg omdat het een low bass kick is, met pc-boxjes hoor je hem idd niet zo hard, ik heb hier een pioneer koptelefoon liggen en daarmee hoor ik den kick er wel goed door :) het is idd eentonig, maar ik zal er nog een extra of enkele extra melodiën in maken :D

Comment

Met gemuffeld bedoel ik een beetje gedempt. Alsof er een kussen overheen word gedrukt. Kan ook aande muziekstijl liggen, daar ben ik niet bekend mee. Met meer open bedoel ik dat kussen weg. Met wat meer high end vermoed ik dat de mix wat meer openbreekt. Het lijkt nu alsof het mn speakers niet uit wil komen, terwijl ik eigenlijk midden in de mix wil zitten.

Comment

Ben benieuwd hoe die zou klinken ZONDER sidechain....
                    Zou zeggen, doe eens gek. :)

Kan aan mij liggen maar heb nu alleen het gevoel dat er 4 noten worden gespeeld, een woow/woow/woow effect op de pad gelijk met de kick en als "drop" geen kick en geen sidechain (met als variatie een typemachine).
                    Het is je tweede "track" ok. luister er zelf naar en ga voor wat moois en blijf oefenen! Oh ja, hoe mooi zou het zijn als het 'anders' zou klinken dan al die ander 13 in een dozijn? :cool:
                    Last edited by BT-Studio; Sunday-14-09-2014, 21:49.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                      Ben benieuwd hoe die zou klinken ZONDER sidechain....
                      Zou zeggen, doe eens gek. :)

Kan aan mij liggen maar heb nu alleen het gevoel dat er 4 noten worden gespeeld, een woow/woow/woow effect op de pad gelijk met de kick en als "drop" geen kick en geen sidechain (met als variatie een typemachine).
                      Het is je tweede "track" ok. luister er zelf naar en ga voor wat moois en blijf oefenen! Oh ja, hoe mooi zou het zijn als het 'anders' zou klinken dan al die ander 13 in een dozijn? :cool:
                      wat bedoel je met "Oh ja, hoe mooi zou het zijn als het 'anders' zou klinken dan al die ander 13 in een dozijn? "

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                        Met gemuffeld bedoel ik een beetje gedempt. Alsof er een kussen overheen word gedrukt. Kan ook aande muziekstijl liggen, daar ben ik niet bekend mee. Met meer open bedoel ik dat kussen weg. Met wat meer high end vermoed ik dat de mix wat meer openbreekt. Het lijkt nu alsof het mn speakers niet uit wil komen, terwijl ik eigenlijk midden in de mix wil zitten.
                        ok, ik begrijp het :D ik ga er nog enkele synths en melodien in maken, en deze zullen dan upper mid, prs en trbl zijn :D dan zal het liedje minder dof zijn :D

Comment

Originally posted by DJdrikke View Post
                          wat bedoel je met "Oh ja, hoe mooi zou het zijn als het 'anders' zou klinken dan al die ander 13 in een dozijn? "
                          Wat ik hiermee bedoel is dat IEDEREEN tegenwoordig aan het sidechainen is en iedereen de zelfde "drops" aan het maken is en iedereen.... (lang leve youtube, samples en default instellingen)
                          Natuurlijk is het goed om verschillende technieken onder de knie te krijgen voor... als je ze nodig hebt in jou nummer, en laat ik voorop stellen het is JOU nummer..
                          Maar in bijna alle "tracks" die ik hier (en verder op het internet) voorbij hoor komen is iedereen het zelfde aan het doen en geen MUZIEK aan het maken.
                          Wil je je onderscheiden van de rest dan moet je origineel zijn, wil je gewoon ook zo'n nummer maken als de rest? Dan ben je goed bezig. :)

En nog even over dat 'gemuffeld' van larsholm, luister eens naar je kick. Een lekker punchy kick is niet alleen lage frequenties, juist frequenties in het midden/hoog kunnen wonderen doen. (In begin van de track gaat het nog iets verder wordt ie dof.)
                          Last edited by BT-Studio; Sunday-14-09-2014, 22:25.

Comment

het is jou track niet de mijne ;) ik vind een mooie zachte bas lijn het mooist bij dit soort tracks maar dat licht aan mij. als je het wat donkerder maakt dan vind ik de bas lijn er wel bij passen maar ik vind het vooral on natuurlijk klinken of licht dat aan mij? voor de rest een goede track!

Comment

Working...
                            X