Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp met Subground

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met Subground

Heey,

Ik probeer nu al een tijd "Subground" te maken. Maar het lukt me ma ar niet om die style te maken. Ik denk zelf dat ik basis theorie mis (en ik heb veel gegoogled en op youtube gezocht maar daar staat niks op) Misschien dat iemand mij een beetje verder kan helpen met wat basiskennis. Voor de mensen die de style willen luisteren https://www.youtube.com/user/TheAnimatedAudio Hier kun je goed luisteren wat ik bedoel. Als iemand wilt skypen, samenwerken om zoiets te maken of video's weet om me verder te helpen ik hoor het graag! (ik werk in FL studio).

Hier kunnen wij natuurlijk niet zo heel veel mee. Je moet iets specifieker zijn of je track plaatsen. Wat versta jij precies onder basiskennis? Wat ik onder basiskennis versta is al een half boekwerk...
    De term Subground is nieuw voor mij, maar ik denk dat het kwa mixage niet ver verwijderd zit van de hardere house. Als je iets specifieker bent, kan ik wel tips geven.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
      Hier kunnen wij natuurlijk niet zo heel veel mee. Je moet iets specifieker zijn of je track plaatsen. Wat versta jij precies onder basiskennis? Wat ik onder basiskennis versta is al een half boekwerk...
      Het gaat me vooral om de bouw van de kick en bass. Ik kom er maar niet uit hoe die gemaakt worden. Bij mij begint het te klinken naar een hardere techno kick inplaats van die diepe kick met een harde sub en bass erachter. Moet ik meer gaan kijken naar de bouw van een hardstyle kick? https://www.youtube.com/watch?v=-0OpIhE20fk Ik bedoel dan zo kick die je hierin hoort met die bass erbij.

De screeches lukken me wel net als de synths die veel beruikt worden. Loop alleen vast op wat ik hierboven vertel en dat is toch wel waar het om draait met subground. Hopelijk ben ik nu wat duidelijker :)

Comment

Ik zou inderdaad gaan kijken naar een hardstyle kick, die komt hier het dichtst bij in de buurt als je mij vraagt. Volg een tut voor hardstyle kicks en ik weet zeker dat je een redelijk identieke bass kan maken. Succes!
        Oh en voor ik het vergeet, ik hoor veel EQ naar lage/mid freqs dus pak dat ook mee maar dat wist je vast wel :D

Comment

Originally posted by Bragback View Post
          Ik zou inderdaad gaan kijken naar een hardstyle kick, die komt hier het dichtst bij in de buurt als je mij vraagt. Volg een tut voor hardstyle kicks en ik weet zeker dat je een redelijk identieke bass kan maken. Succes!
          Oh en voor ik het vergeet, ik hoor veel EQ naar lage/mid freqs dus pak dat ook mee maar dat wist je vast wel :D
          Dan ga ik dat eens een keertje volgen. Maar hoor je ook veel mid freqs? Ik dacht dat ik het meeste wat ik hoorde toch wel laag was.

Comment

Originally posted by beyondlights View Post
            Maar hoor je ook veel mid freqs? Ik dacht dat ik het meeste wat ik hoorde toch wel laag was.
            Mid freqs zijn ook laag. :) Speel er maar eens mee...
            Een thump in een kick zit meer in de mid dan de sub laag.
            Last edited by BT-Studio; Thursday-02-10-2014, 13:31.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Mid freqs zijn ook laag. :) Speel er maar eens mee...
              Een thump in een kick zit meer in de mid dan de sub laag.
              Oh dat wist ik helemaal niet eigenlijk. Ik ga dat stukje ook doorlezen. Dankje

Comment

Working...
              X