Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feedback (vooral op de kick)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feedback (vooral op de kick)

Heey alle,

Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb. Ben momenteel bezig met een nieuwe track. Het is een mix tussen big room (progressive house) en hardstyle/rawstyle. Ik heb dit wel eens eerder geprobeerd maar ik kreeg toen veel feedback op mijn kick. Daarom wil ik graag op tijd weten of mijn kick op deze manier wel goed erin gemixt is. Ook hoor ik graag de feedback de rest van het concept, want qua masteren (hoor je vooral in de screeches) moet er nog veel gebeuren. Ook probeer ik de melodie nog krachtiger te maken, ook daar hoor ik graag feedback op.

Linkje naar de track: https://soundcloud.com/beyond-lights...hts-id/s-pUYqe

Alvast bedankt!

Blijft lastig die kicks haha. Aangezien ik het vrij druk heb op moment, geef ik alleen even feedback op de kick.

Ik begin even bij de attack (die click). Ik vind hem niet zo mooi...persoonlijk zou ik sowieso een hele nieuwe sample pakken. Als je bij deze wilt blijven > ga hem dan EQ'en. Minder frequenties in de 100 - 300 hz regio en veel (lees: echt veeeeel) meer hoge frequenties. Aangezien ik het goede producers vind en het een beetje gelijk sound is, maak ik even de vergelijking met de tracks van W&W. Luister eens goed naar 'we control the sound' en dan vooral even op laag volume (zodat je de lage frequenties bijna niet meer hoort). Dan hoor je heel goed die attack er doorheen komen...vergelijk dat eens met jouw attack, dan is die van W&W heel helder. Dat klinkt veel strakker.

Wat betreft de tail. Ik vind het persoonlijk geen mooie distortion die je gebruikt hebt. Ik hoor om te beginnen helemaal geen hoge frequenties, dat hoeft niet, maar vind ik in deze stijl wel rauwer en krachtiger klinken. Maar ik hoor ook niet echt die lekkere harmonics in je tail...da's zonde.

Als laatste vind ik je attack en je tail nog niet lekker samensmelten. Het klinkt nu echt dat de attack de kick is, en de tail een doorlopende baslijn. Op zich niks mis mee, maar ik denk dat je dat niet wilt bereiken. Maar ik zou eerst proberen die attack en die tail goed te maken.

Lijkt een boel kritiek, is het niet. Vind je kick en track behoorlijk veel beter klinken dan de vorige keer. :)

Succes!

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
      Blijft lastig die kicks haha....Lijkt een boel kritiek, is het niet. Vind je kick en track behoorlijk veel beter klinken dan de vorige keer. :)

Succes!
      Als eerste heel erg bedankt man. Dit is het soort feedback waar ik weer een tijd mee aan de slag kan. Wordt heel erg gewaardeerd. Wat de tail betreft is het een doorlopende basslijn. Maar meestal komt daar toch ook de kracht vandaan van de kicks? Of moet de tail juist het element worden de meeste kracht levert? Zoals je het zegt hier: Het klinkt nu echt dat de attack de kick is, en de tail een doorlopende baslijn. Zo is het op het moment wel. Ik dacht dat op deze manier de kicks opgebouwd worden. Wel heb ik na die masterclass wel meer geleerd van zo kick. Maar met een tutorial over big room gebruikte ze een bass geluid als de tail van de kick. En ik dacht als ik hier dan distorsion over gooi dan krijg je een mix van rawstyle/hardstyle en big room.

Had ook niet gedacht dat hij meteen perfect zou zijn haha. Ben allang blij dat het beter klinkt dat de vorige keer.

Comment

Het klopt wel wat je zegt. De tail is eigenlijk een basslijn. Maar goede kicks hebben wel duidelijk het karakter dat de tail een onderdeel is van de kick. Vaak doen ze dat door er "beweging" in te gooien in de tail. Met beweging bedoel ik dat er in de tail iets veranderd ipv dat het een hele noot exact hetzelfde geluid is.

Je kan bijvoorbeeld denken aan dat er in het begin van de tail een extra laag op zit met extra distortion. Of juist andersom, halverwege of aan het einde van de tail om een soort bounce effect te creëren. In de nieuwe house track van headhunterz is die beweging in de tail best goed te horen (kwaliteit helaas nog slecht). Luister hier. Uiteraard kan het ook veel subtieler.

Wat ook kan zijn is dat de fase van tail niet lekker timed met de attack. Daardoor lijkt het misschien dat de punch van de tail en je attack niet lekker samensmelten. Dus een beetje experimenteren met het verplaatsen van de tail ten opzichte van de attack kan ook wonderen doen. (Of een allpass filter gebruiken)

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
          Het klopt wel wat je zegt... wonderen doen. (Of een allpass filter gebruiken)
          Ik ga er weer mee aan de slag. Bedankt weer man. Kom binnenkort weer met een nieuwe versie :)

Comment

Voor uitgebreide feedback op je track: www.TracksInProgress.nl
            Zet je soundcloud link neer en de mede producers daar helpen je verder met heldere en praktische feedback. Succes!

Comment

Originally posted by JRSmusic View Post
              Voor uitgebreide feedback op je track: www.TracksInProgress.nl
              Zet je soundcloud link neer en de mede producers daar helpen je verder met heldere en praktische feedback. Succes!
              Leuke site! als ik wat nieuws af heb post ik het bij je :) ben benieuwd

Comment

Working...
              X