Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overwegingen midi keyboard / controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overwegingen midi keyboard / controller

Bij deze, mijn eerste post... Meteen een schreeuwende vraag om hulp omdat ik er gewoon echt niet aan uit kom.

Het volgende, ik zoek dus een midi keyboard / controller. Nu heb ik er weinig verstand van maar de grootste reden voor mij is, om minder met de muis te moeten werken. Ik heb een aantal pianolessen gevolgd dus ik heb de basis wel onder de knie maar om een uitgebreide melodie te spelen dan ben ik niet de juiste man. Ik heb nu twee producten voor me, ik heb ze vergelijkt maar ik weet niet de knoop door te hakken.

Het gaat om de: AKAI LPK25 + LPD8 MIDI controllers
    De Akai Professional LPK25 is een twee octaafs, 25 aanslaggevoelige toetsen tellend MIDI keyboard. Een klein MIDI keyboard voor de laptop producer. Dankzij zijn afmetingen is hij ideaal voor uw laptop te plaatsen en staat hij niet in de weg.

De Akai Professional LPD8 is een kleine MIDI controller voor de laptop producer. De LPD8 is voorzien van acht aanslaggevoelige pads die oranje oplichten zodra deze worden aangeraakt. Ook bevat hij acht draaiknoppen.

/

Deze: M-Audio Oxygen 49 (2014) MIDI keyboard
    M-Audio Oxygen 49 MK4 MIDI keyboard koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Kan en wil iemand mij vertellen waar de grootste voordelen in zitten? Mijn gevoel gaat naar de M-audio als ik alle specificaties naast elkaar leg maar misschien heb ik niet eens alle functies nodig. Laten we niet vergeten dat ik maar een beginner ben met dit soort apparatuur. Verder misschien handig om te weten dat ik FL Studio gebruik, ongeveer 6 jaar nu.

Ik hoop op wat reacties zodat ik uiteindelijk WEL de knoop door kan hakken ;)

Gr, en bij voorbaat dank

Mijn vraag is meer waarom je er een drumpad bij wilt. Want je wilt alleen melodieën inspelen via je MIDI controller toch? Want dan zou ik als ik jouw was beginnen met de AKAI LPK25 MIDI keyboard. Het is wel leuk om mee te beginnen nadeel is is dat je niet ingewikkelde melodieen kunt spelen. Wil je dat wel graag doen of later gaan doen. Dan zou ik voor de Oxygen gaan. Aangezien je er meer toetsen op hebt.
    yam
    Je komt ook een keer naar zo 2e hands zaakje gaan of met een rommelmarkt kijken. Zo heb ik mijn eerst keyboard aangeschaft. Het was een oude Yamaha met usb aansluiting dus die werkte prima om mee te beginnen.

Comment

Drumpads is leuk en aardig, maar in de praktijk gebruik je dat niet echt met produceren. Het is in mijn ogen meer iets voor live gebruik.

Ik heb eigenlijk maar 1 tip, het hebben van 2 octaven is wel echt weinig. Kijk als jij een midi controller overal mee naar toe neem en dergelijke...dan snap ik de keuze nog wel voor zo'n klein ding. Maar voor thuis/studio gebruik zou ik voor de m-audio kiezen.

Comment

Super, hier kan ik wel wat mee! Al ben ik inderdaad niet veel op pad, het is puur in-home gebruik. Wat ikzelf het meest belangrijke vind, zijn de draaiknoppen met mogelijk automapping. Dat het simpel en via niet al te veel gekke wegen ingesteld kan worden op een filter. Nog altijd heeft de M-audio mijn voorkeur, jammer genoeg zijn er daar weinig recensies over te lezen, want ik had wel verwacht dat veel mensen deze in het bezit hebben, qua prijs/kwaliteitverhouding.

Maar nogmaals bedankt voor de reacties! :)

Comment

Working...
        X