Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mashup volumes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mashup volumes

Goedemorgen!

Bij het maken van mashups let ik er eigenlijk altijd op dat de volumes van 2 (of meer) tracks tezamen in de drop even hard zijn dan als je 1 track afspeelt. Nu vroeg ik me af of dat wel de goede methode is.

Als voorbeeld deze mashup:

Bij de eerste drop heb ik de track van de vocal Highpass geEQ'ed en iets zachter gezet zodat het geheel niet in het rood komt. Ook de andere track iets zachter gezet dan de drop normaal is.

Naar mijn mening klinkt het goed maar toch wil ik graag jullie ervaring met het afstellen van volumes bij mashups!

Voor het beoordelen van volumes in audio gebruik ik twee zeer nauwkeurig meet instrumenten.
    Deze houden rekening met perceptie van frequenties en dynamiek.
    Het is wel van groot belang om deze meet instrumenten goed te onderhouden.
    Het gekke is ook dat als ik volumes inregel met deze meet instrumenten het vaak voor iedereen goed klopt terwijl VU, dB meters het soms anders laten zien.
    Ik zou niet weten wat ik moest zonder ze.
    Ik ben dan ook heel blij met mijn oren. :)

Comment

Wat een goede tip BT-Studio, die ga ik vanaf nu gebruiken ;)

Ik wilde gewoon even weten of er ook parameters oid zijn waar je toch een soort houvast aan hebt. Maar eigenlijk is het ook een domme vraag, als het maar goed klinkt ja.

Comment

Het is geen domme vraag JvD. ;)
        Het valt me alleen op dat we tegenwoordig steeds meer met onze ogen met muziek bezig zijn dan met onze oren.
        Grafiekjes, tools. Als je tegenwoordig muziek download krijg je er soms zelfs gelijk "bewijs" bij dat het kwaliteit is. :shock:
        Maar uiteindelijk beoordelen we met onze oren of het goed is. :cool:

Comment

Daar heb je misschien wel gelijk in ja..
          Ik zag toevallig gisteren in een tutorial ook nog dat je tijdens afmixen e.d. eigenlijk gewoon je ogen dicht moet doen en alleen puur luisteren.
          Hahaha dat bewijs wil ik zien :p

Comment

Working...
          X