Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kick & snare dof geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kick & snare dof geluid

Hee people,

Ik heb een probleem ondervonden tijdens het produceren.
    Mijn kick en snare in de drop klinken dof en heb er geen effecten of dergelijke in de mixer op staan.
    Ik heb alles geprobeerd dit te verhelpen maar niks lukt..
    Enig idee hoe dit zou komen?

Is het alleen in de 'drop'?
    Ook geen effect op master of zo?

Comment

Probeer je track goed te masteren!
      Gebruik compressors om alle geluiden niet te laten oversturen en zorg ervoor dat alle volumes uit het rood blijven (clip).
      Vaak kan 1 of meerdere leads tegelijk de kick en andere geluiden 'wegdrukken' wanneer je hier de lage frequenties niet uit hebt ge'EQ't of als de volumes hiervan simpelweg te hard van staan :)

Comment

Persoonlijk ben ik er van om zoveel mogelijk zonder echte flinke compressie te gaan gebruiken. Vaak omdat je dan wel het effect krijgt dat je ook hebt met oversturen zonder dat je het ook daadwerkelijk overstuurt.

Maar we kunnen hier wel 100 redenen geven waarmee je slechte geluiden krijgt. Lijkt me het handigste als we er een stukkie van te horen krijgen. Vaak kan je dan al een behoorlijk aantal oorzaken uitsluiten.

Comment

Originally posted by Rickkert View Post
          Gebruik compressors om alle geluiden niet te laten oversturen en zorg ervoor dat alle volumes uit het rood blijven (clip).
          Flauw ik weet het, maar ik gebruik hiervoor liever de volume regelaars van die tracks...
          Compressors kunnen je geluid ook levenloos maken! (Geen dynamiek)

Zonder verder input van TS is het gokken wat het probleem is. ;)
          Last edited by BT-Studio; Sunday-14-12-2014, 17:50.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Flauw ik weet het, maar ik gebruik hiervoor liever de volume regelaars van die tracks...
            Compressors kunnen je geluid ook levenloos maken! (Geen dynamiek)

Zonder verder input van TS is het gokken wat het probleem is. ;)
            Hier ben ik het ook mee eens. Kun je ons een stukje laten horen via soundcloud bijv. ?

Comment

Working...
            X