Announcement

Collapse
No announcement yet.

feedback nieuwe track

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• feedback nieuwe track

hallo allemaal :D
    zouden jullie nog eens feedback kunnen geven op mijn nieuwe track? Hij is nog niet helemaal af, maar met jullie hulp kan ik hem verbeteren!
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Bedankt!
    Dries

Hey Dries,

Ik ga hem vanavond luisteren :)

Comment

Originally posted by beyondlights View Post
      Hey Dries,

Ik ga hem vanavond luisteren :)
      ok, danku! :D

Comment

Ik heb het idee dat ik naar 7 nummers binnen 3 minuten aan het luisteren ben.
        Erg druk en vol maar niet dat het ook allemaal goed samenhangt.
        Volume is niet constant maar het is niet de dynamiek in het nummer wat het probleem geeft. De verhoudingen kloppen niet overal.

Ook heb ik het idee dat er tot de zeg 30 sec een erg drukkende limiter, compressie zit op de kick en clap. Je voelt en merkt een soort van overstuur en dan weer terug in volume. Kan er niet helemaal de vinger op krijgen maar ik heb hem dan ook niet gemaakt.

Vanaf 45sec tot een 1 min klinkt het al een stuk beter als we het over de kick hebben,
        Maar dan na die 1ne minuut. BAM RAM BAM alsof er opeens een andere track in geslingerd word. Als ook bij de 1.35 weer anders.
        Vervolgens bij de 2.18 komt er een soort van brake. Niet ehct een brake die af of op bouwt.
        Bij de 2.33 weer een andere kick.
        2.47 rare boem en weer een andere opbouw. Huh
        3.02 nog eens een rare chop chop hop here we go. En dan komt er weer wat herkenbaars.

Nu is dit ook niet helemaal mijn muziek maar ik vind het heel erg druk en niet allemaal bij elkaar horen.
        Je hoeft in 1 track van een paar minuten niet alle effecten, kicks en samplers erdoorheen te jagen.
        Probeer het wat te vereenvoudigen en meer samenhangend erin te krijgen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Ik heb het idee dat ik naar 7 nummers binnen 3 minuten aan het luisteren ben.
          Erg druk en vol maar niet dat het ook allemaal goed samenhangt.
          Volume is niet constant maar het is niet de dynamiek in het nummer wat het probleem geeft. De verhoudingen kloppen niet overal.

Ook heb ik het idee dat er tot de zeg 30 sec een erg drukkende limiter, compressie zit op de kick en clap. Je voelt en merkt een soort van overstuur en dan weer terug in volume. Kan er niet helemaal de vinger op krijgen maar ik heb hem dan ook niet gemaakt.

Vanaf 45sec tot een 1 min klinkt het al een stuk beter als we het over de kick hebben,
          Maar dan na die 1ne minuut. BAM RAM BAM alsof er opeens een andere track in geslingerd word. Als ook bij de 1.35 weer anders.
          Vervolgens bij de 2.18 komt er een soort van brake. Niet ehct een brake die af of op bouwt.
          Bij de 2.33 weer een andere kick.
          2.47 rare boem en weer een andere opbouw. Huh
          3.02 nog eens een rare chop chop hop here we go. En dan komt er weer wat herkenbaars.

Nu is dit ook niet helemaal mijn muziek maar ik vind het heel erg druk en niet allemaal bij elkaar horen.
          Je hoeft in 1 track van een paar minuten niet alle effecten, kicks en samplers erdoorheen te jagen.
          Probeer het wat te vereenvoudigen en meer samenhangend erin te krijgen.
          hey ronennieshow!

de eerste 7 seconden heb ik met fruity love filter een low cut op de kick gezet, na 7 sec staat de filter af. Op de kick staat een compressie met -30 treshold 10.1:1 ratio en 11 gain, ik ben niet goed met compressors, welke waarden zou jij nemen? en welke vst gebruik jij als compressor? Maar het probleem liegt niet aan de kick, de kick veranderd niet na 45 sec, maar in de intro zit een melbourne bounce, deze maakt het veeeel drukker, ik zal hem eruit halen, of anders equalizen :D

Na 1" komt er een drukke basslijn met veel distortion in, ik zal hem beter masteren en er minder distortion op zetten :D

2"18' is idd niet echt een breakdown, ik zal er een breakdown in proberen te zetten :)
          2"33' is dezelfde kick als de 1ste minuut intro maar zonder melbourne bounce
          2"47 de 'rare boem' vond ik wel leuk, gaf meer dynamiek voor de opbouw, ik moet wel de opbouw nog hard verbeteren
          3"02' ik zal een andere reffrein maken, maar ik ben nog niet zo lang bezig met producen dus deze failen wel vaak :/

Bedankt voor de feedback!

Djdrikke

Comment

nieuwe link, nieuwe track
            Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Comment

Een goede kick is een pareltje van je track en zoon beetje het moeilijkste te maken.
              Ik produceer zelf niet! Laat ik dat voorop zetten, De laatste keer dat ik werkelijk zelf wat in elkaar gepierd heb is toch al snel een 2 of zelfs 3 jaar geleden.
              Dit om de simpele reden dat er niet mijn grootste interesse ligt. Ik maak licht plannen, mixjes, draai zo nu en dan en soms maak ik een soort van mini mashup maar nooit meer echte producties. Meer van die dans tapje's en zo. Je kent het wel 10 nummers in 3 minuten zien te pieren voor een showtje.
              Hier gebruik ik adobe audition 3.0 met het daimant vst en plugins pakket ( ookal weer geen idee hoeveel jaar oud ) dit heeft eigenlijk de simpele reden dat ik hier al een jaar of veel mee werk en er goed mee overweg kan. We hadden dit bij de lokale omroep om jingels, nieuws, shows en 100 andere dingen mee te bewerken en editen.

De reden dat ik wel wat van muziek enz. weet is eigenlijk omdat we ook nogal eens live wat doen, bandje artiestje je kent het vast. Hier moet ik dus on the spot live me gain, compressie, treshold, gate en een eventuele fx instellen en aanpassen. Wat ik doe hoor je meteen, Dus een eq geeft meteen een resultaat wat iedereen hoort.

Ook dit doe ik echt niet elke dag maar kan toch voortaan wel een acceptabel geluid uit de speakers krijgen. ( en dat met niet alles in de hand te hebben en afhankelijk van artiesten te moeten zijn. )
              Een kick en een eventuele snare is dan toch wel 1 van de wat minder gemakkelijke om echt vet, dik en strak te laten klinken. Gitaar en vocale zijn dan vaak toch nog sneller en makkelijker in te regelen dan de kick. ( ik werk hier dan met dbx 166xl dbx 266xl als compressie, gate en limiter en een x aantal rane me 60 eq als ook een aantal lexicon mx 400xl voor de fx )

Kortom wat jij met je pc kan en 100.000x opnieuw kan beluisteren is voor mij luisteren bij elke verandering die je aanpast en kijken of het beter word of niet. Vaak doen is hier de enige remedie. Dit geld dan ook weer voor je pc. Vaak doen, proberen, aanpassing maken en luisteren of het beter of slechter klinkt met en weer zonder. Doe dit bij elke stap die je zet. Kortom lang en moeizaam proces maar uiteindelijk kom je er dan wel mee.

Maar probeer gewoon dingen. Begin met het extreme zodat je duidelijk merkt van goh wat doet dat ding eigenlijk? Wat gebeurt er als ik aan die knop draai? Luister, luister, luister en pas het aan. Door dit steeds beter en vaker te doen kan je met kleinere aanpassingen al merken van goh dit is goed of neej niet goed.

Comment

Drikke,

Klink lekker je preview. Mis nog wel iets in je drop dat, maar dit klinkt goed! Waar produceer je mee? :)

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Maar probeer gewoon dingen. Begin met het extreme zodat je duidelijk merkt van goh wat doet dat ding eigenlijk? Wat gebeurt er als ik aan die knop draai? Luister, luister, luister en pas het aan. Door dit steeds beter en vaker te doen kan je met kleinere aanpassingen al merken van goh dit is goed of neej niet goed.
                  Zal ik doen, bedankt voor de feedback!

Comment

Originally posted by beyondlights View Post
                    Drikke,

Klink lekker je preview. Mis nog wel iets in je drop dat, maar dit klinkt goed! Waar produceer je mee? :)
                    bedankt!
                    ik produceer met fl studio jij?

Comment

Originally posted by DJdrikke View Post
                      bedankt!
                      ik produceer met fl studio jij?
                      Ook met Fl studio. :)

Comment

Working...
                      X