Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feedback op mijn track

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feedback op mijn track

Hee mensen!

Ik heb vandaag een deel van een nieuwe track gemaakt.
    Graag zou ik van jullie hier feedback op krijgen :)
    De stijl is moombahton.

The night after NYE I'd made this track called Tunga. I like to experimenting on other genres so I made this moombahton track. The track is not finished yet, but I wanted to give a sneak preview of

Leuk hoelang producer je al?

Comment

Produceer een maandje echt serieus.
      Daarvoor meer beetje prutsen met producen haha.

Comment

ik heb het voor elkaar gekregen een intro te maken waar ik ook aardig tevreden over ben. vocals doe ik op het laatst pas dus die zitten er niet bij. toch wou ik graag wat opbouwende feedback hebben. alle opmerkingen zijn welkom. wil namelijk graag van het begin af aan alles goed doen anders loop ik zoals eerder gebeurde weer vast en stop ik weer met de track waar ik mee bezig was xd.

brand er maar op los mensen.

groetjes

Comment

@jkerssies
          Beginnen met een intro kan, maar misschien is het een idee om eens te beginnen met de belangrijkste delen van je track? Ik sluit liever een intro aan op de rest van de track, dan dat ik een breakdown moet laten aansluiten op een intro.

Maar dingen leren afmaken en een vlotte workflow hebben is belangrijk man. Dat vastlopen is wel een beetje herkenbaar, dan blijf je te lang bij 1 ding hangen. Ga op zo'n moment verder met iets anders...je kan later altijd weer dingen veranderen. Wat voor mij ook werkt: aan meerdere projecten tegelijk werken. Ook een tip: vaak geeft een kleine pauze een goede boost.

Over je intro. Ik ben geen kenner van de stijl, maar ongeacht de stijl vind ik dat muziek vol moet klinken. Je hoeft niet continue het volledige spectrum te gebruiken en tig geluiden tegelijk af te spelen, maar jouw intro klinkt voor mij echt veel te leeg. Zodanig dat het niet echt aangenaam luistert.
          Succes man.

@TS
          Leuk gedaan voor iemand die net is begonnen. Zo doorgaan dus. ;)

Comment

Ik ben het met je eens dat het leeg klinkt. Ik vraag me dan ook af hoe dat komt en vooral hoe het op te lossen is. En qua beginnen met intro in plaats van de basis van de track op te bouwen had ik gedacht van ik probeer het even zo misschien dat me het dan makkelijker af ging

Comment

Hoi Jeffrey,

Goed te zien dat je op deze manier feedback vraagt! Er is speciaal voor dit soort vragen een Nederlands platform, waar je zeker verder geholpen zal worden:

Zet je soundcloud link daar neer en je krijgt hele specifieke en praktische feedback van mede producers. Succes verder!

Comment

Originally posted by jkerssies View Post
                Ik ben het met je eens dat het leeg klinkt. Ik vraag me dan ook af hoe dat komt en vooral hoe het op te lossen is. En qua beginnen met intro in plaats van de basis van de track op te bouwen had ik gedacht van ik probeer het even zo misschien dat me het dan makkelijker af ging
                Hoe je het maakt moet je helemaal zelf weten :) al begin je met het einde. Het gaat uiteindelijk om het eindresultaat.

Om het voller te maken. Zou ik je bass meer gaan sidechainen met je kick (Mag ook wel iets minder aanwezig, maar dat is misschien een mening). Dan ga je meer dat "pompende" effect krijgen die je vaak hoort bij moombah. Ook is je beat telkens het zelfde. Probeer er bijvoorbeeld soms eens een snare of hi hat te laten spelen. Zo krijg je al meer variatie in je beat waardoor het makkelijker gaat worden.

Het hoge gewobble op 0:35 vind ik ook wel erg luid. Hierdoor valt de rest erg weg. Ook zou ik hem zelf centraal houden in je mix en dan dat je het delay van het geluid alle kanten op laat gaan.

Maar voor een 1e keer niet verkeerd. Keep it up!

Comment

@beyondlights
                  Volgens mij haal je de TS en jkerssies door mekaar. ;)

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
                    @beyondlights
                    Volgens mij haal je de TS en jkerssies door mekaar. ;)
                    Whoeps my bad :oops:

Comment

hier zijn mijn tracks https://soundcloud.com/thenalo ben nu al ruim 4 jaar bezig met producen

Comment

Working...
                      X