Announcement
Collapse
No announcement yet.
Feedback op het voorlopige resultaat van mijn nieuwe track
Collapse
X
-
@BT-studio Dit is een (te korte om in te mixen) intro + zogenoemde breakdown en build up. ;)
@Drikke
Zoals ik al zei, intro zou ik minimaal 30 sec maken.
Wat betreft het aantal up en downlifters, niks mis mee imo.
Het klopt wel wat BT-studio zegt, het is heel druk en alles behalve strak. Maar dit heeft veel meer te maken met de mixage en de sounds zelf, dan het aantal elementen dat je in je track gebruikt. Ik zou daar de komende maanden dus lekker veel over leren als ik jou was. Lees op internet of misschien wel literatuur en ga aan de slag. Veel tutorials kijken lijkt me ook een goede keuze. Kan betaald zoals Sonic Academy, of gratis op youtube. (Bijv. productvideo's van Fabfilter zijn heel leerzaam)
Ook niet onbelangrijk is het om heel goed te luisteren naar tracks van pro's die goed in mekaar zitten. Het is duidelijk dat je begrijpt hoe dit soort tracks in mekaar steken en dat je een prima breakdown en build-up kan maken. Maar de volgende stap is natuurlijk om het goed te laten klinken. En dat kost tijd. ;)
Oh en masteren mag je voorlopig helemaal vergeten, heeft nu nog erg weinig zin.
Succes man!
Comment
-
Volgens mij kun je zelfs 10 seconden wel in balans brengen (mixen), luistert wel zo plezierig. :)
Verder valt me op dat er nogal wat mensen met intro's, build-up's, breakdowns of drops bezig zijn (en feedback vragen) zonder een idee te hebben waar het naar toe moet gaan of waar het vandaan gaat komen.
Leuk al die techniek en youtube filmpjes maar gaat het niet om de nummer?
Of zijn we gewoon allerlei techniekjes aan het oefenen?
Comment
-
Wil je zeggen dat de huidige dance industrie vooral draait om creativiteit en originaliteit? Dat er artistieke tracks in de beatport top 100 staan? Vrij weinig. Helaas...maar wel de realiteit.
Als je enige commerciële ambities hebt voor in de dancemuziek-wereld, dan zit je vast aan deze "techniekjes". Het is een totaal andere tak van muziek, maar daarom niet minder leuk. (vind ik dan)
Comment
-
Ben benieuwd hoe ander 'producers' hier over denken. :shock:
Ik snap dat techniek en kennis (geld voor elk tak van muziek volgens mij) nodig is OM iets te creëren.
Maar WAT je ermee creëert zal van je creativiteit afhangen, volgens mij (en als ik luister naar de beatport top 100 hoor ik dat ook).
Comment
-
Originally posted by BT-Studio View PostBen benieuwd hoe ander 'producers' hier over denken. :shock:
Anyway ik bedoel praktisch hetzelfde. Natuurlijk is er creativiteit nodig om ieders sound te behalen en de (soms) complexe melodieën/composities te verzinnen.
Wat ik bedoel, is dat je met alleen een geniale melodie nergens komt. En de technieken zijn nodig om het goed te laten klinken en gehoord te kunnen worden.
En aangezien de basis van deze technieken overal op internet te vinden is, is het in het begin in essentie "allerlei techniekjes oefenen". Om vervolgens juist creatief te kunnen zijn.
Comment
-
Nee LesterSuvon is nooit persoonlijk bedoeld (tenzij je het jezelf aantrekt). :)
Je laatste post bevestigd gelukkig dat je denkwijze over muziek (in mijn ogen) wel goed zit.
Mijn opmerking ging meer over het posten van een "track" en om feedback vragen (of compositie vragen stellen) tewijl de link vaak niet meer dan een fragement is van een stukje(s) techniek.
Leuk. En ja, altijd blijfen oefenen en leren, maar met muziek (een nummer) heeft het dan (nog) weinig te maken.
Dat men dan vervolgens vaak meld dat men "vastloopt" heeft mijn inzien (vaak) meer te maken dat ze geen idee voor een nummer hebben dan een gebrek aan kennis.
Ik denk dat een geniale melodie met weinig techniek meer impakt zal maken dan een saai melodie prop vol techniek.
Techniek op de juiste wijze (passend) creatief toegepast is waardevol, anders is het alleen een techniek (knap dat je het kunt).
Ach, belangrijkste is dat je er plezier in hebt. :cool:
Comment
Comment