Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met produceren [TIPS/HULP?]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met produceren [TIPS/HULP?]

Hoi
    ik ben al een tijdje DJ en heb ook al op feesten gedraaid. Alleen het wordt nu tijd dat ik moet beginnen met produceren. Ik heb FL Studio al, alleen ik weet heel klein beetje hoe het een beetje werkt.
    Ik wil ook graag een midi-keyboard kopen.
    - Welk midi-keyboard raden jullie aan om te beginnen?

en waar hebben jullie geleerd om te produceren?
    en wat zijn jullie tips voor mij?

alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Last edited by Ninaelisa27; Sunday-25-01-2015, 17:36.

Altijd leuk om ambitieuze mensen ten zien. ;) Waarom heb je eigenlijk gekozen voor FL?

Wat betreft midi-keyboard...eerlijk gezegd is het voor mij allemaal hetzelfde. Er zit hier en daar wat verschil in functie's en feeling van de toetsen.
    Ik zou gaan voor 1 met zo weinig mogelijk extra functies zoals midi toewijsbare faders enzo. Ik heb daar nooit behoefte aan gehad of iets mee gedaan, dus daar kan je geld (en ruimte) mee besparen. Verder zou ik minimaal 3 octaven nemen als je midi-keyboard maar op 1 plek blijft staan.

Het leren van produceren is 95% zelf doen. Je moet je gehoor en creativiteit trainen.
    Maar leerzaam is vooral het internet. Youtube staat helemaal vol video's over produceren. Helaas zijn veel video's ook echt slecht of met foute/amateuristische informatie, hou daar rekening mee. Als je echt goede tutorials wilt, kijk dan eens op Sonic Academy. Het kost wel een beetje geld, maar dan heb je wel wat. Van basiskennis over FL, Ableton, Logic, etc tot wat meer complexe productie- en sounddesign technieken.

Ook een tip: je leert veel van mekaar. Ontmoet mede-producers en ga met elkaar aan de slag. Ga bijvoorbeeld naar de Dancefair (binnenkort weer), het ziet daar zwart van de producers.

Have fun met producen!

Comment

Ben het met Lester eens. Wees ook niet bang om je werk online te zetten en om feedback te vragen, want zo ga je het snelst. Zelf heb ik veel geleerd via Bax forum. Zitten veel mensen op die er echt verstand van hebben. Lester is er 1 van dus ik zou zijn advies opvolgen :).

Comment

/

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
          Altijd leuk om ambitieuze mensen ten zien. ;) Waarom heb je eigenlijk gekozen voor FL?

Wat betreft midi-keyboard...eerlijk gezegd is het voor mij allemaal hetzelfde. Er zit hier en daar wat verschil in functie's en feeling van de toetsen.
          Ik zou gaan voor 1 met zo weinig mogelijk extra functies zoals midi toewijsbare faders enzo. Ik heb daar nooit behoefte aan gehad of iets mee gedaan, dus daar kan je geld (en ruimte) mee besparen. Verder zou ik minimaal 3 octaven nemen als je midi-keyboard maar op 1 plek blijft staan.

Het leren van produceren is 95% zelf doen. Je moet je gehoor en creativiteit trainen.
          Maar leerzaam is vooral het internet. Youtube staat helemaal vol video's over produceren. Helaas zijn veel video's ook echt slecht of met foute/amateuristische informatie, hou daar rekening mee. Als je echt goede tutorials wilt, kijk dan eens op Sonic Academy. Het kost wel een beetje geld, maar dan heb je wel wat. Van basiskennis over FL, Ableton, Logic, etc tot wat meer complexe productie- en sounddesign technieken.

Ook een tip: je leert veel van mekaar. Ontmoet mede-producers en ga met elkaar aan de slag. Ga bijvoorbeeld naar de Dancefair (binnenkort weer), het ziet daar zwart van de producers.

Have fun met producen!
          ik heb voor fl gekozen omdat ik geen mac heb waar ableton mee werkt en mn vrienden raden gewoon fl studio aan en volgensmij werkt de meeste mensen ook gewoon met fl studio. vandaar.
          Heel erg bedankt voor je reactie! daar heb ik zeker wat aan!
          Last edited by Ninaelisa27; Friday-30-01-2015, 12:05.

Comment

Originally posted by beyondlights View Post
            Ben het met Lester eens. Wees ook niet bang om je werk online te zetten en om feedback te vragen, want zo ga je het snelst. Zelf heb ik veel geleerd via Bax forum. Zitten veel mensen op die er echt verstand van hebben. Lester is er 1 van dus ik zou zijn advies opvolgen :).
            ja ga ik zeker doen als ik ooit een track heb kunnen afmaken haha thanks

Comment

Zorg er voor dat je de constructie goed door heb van het genre waar je een track in maakt. Bijvoorbeeld een intro, een hoop EDM/Bigroom house drops beginnen rond 1 minuut, maar er zijn ook tracks die rond 1.30 beginnen. Dit is iet wat je zelf aan moet voelen. Mocht je dit niet aanvoelen, dan is het een idee om het te laten horen aan mensen die totaal geen verstand hebben van producen en het maken van muziek. Deze mensen beluisteren het vaak met een zogenaamde 'koude visie'. Hier mee bedoel ik dat ze nog nooit eerder iets hebben gehoord van de track die je ze wilt laten horen.

Ik produceer nu 2.5 jaar, maar het meeste heb ik geleerd door er gewoon zelf mee aan de gang te gaan en YouTube tutorials.

Als je nog meer vragen hebt, let me know!

Comment

Ik werk zelf ook met FL Studio, is echt een aanrader!
                Snel en makkelijk aan te leren, en natuurlijk met behulp van wat tutorials op youtube kom je een heel eind. :)
                Tips voor produceren:
                - Probeer je eigen sound te vinden. ( probeer eens wat verschillende sounds/genres uit om uit te proberen, het maakt je veelzijdig en je leert er veel van).
                - Kijk naar tutorials op youtube. ( voorbeeld: progressive house fl studio, en kijk hoe anderen het doen )
                - Niet opgeven! Produceren is een vak apart, en het zal niet vanzelf gaan.
                Als je een track echt super kut vind klinken, ga even weg van je laptop en doe iets chills met vrienden of wat dan ook.
                En dan kom je altijd wel tot nieuwe inspiratie!

Goodluck :)!

Comment

Originally posted by Ninaelisa27 View Post
                  ja ga ik zeker doen als ik ooit een track heb kunnen afmaken haha thanks
                  Mocht je feedback willen op iets stuur even een prive message naar me soundcloud :) https://soundcloud.com/beyond-lights-music

Comment

Originally posted by beyondlights View Post
                    Mocht je feedback willen op iets stuur even een prive message naar me soundcloud :)
                    Durf je het niet publiekelijk hier te doen? ;)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                      Durf je het niet publiekelijk hier te doen? ;)
                      Haha mag hier ook, maar op soundcloud krijg ik sneller een melding ;p

Comment

Working...
                      X