Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feedback op m'n muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feedback op m'n muziek

Beste allen,

Ik zie dat dit nog al een actief forum is. Nu speel ik al een tijd piano en ben ik redelijk muzikaal. Sinds een tijd ben ik samen met mijn broer actief bezig met produceren van verschillende dancemuziek. Nu heb ik nog niet heel veel feedback gehad. En ik ben toch wel heel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Zodat ik daar wat verbetering in kan brengen!

Alvast bedankt!

De link is: www.soundcloud.com/7amofficial

Ik heb de meest recente "Why is the rum always gone?" beluisterd. Best een leuke track man!

Tjah, wat voor feedback wil je? Het is wel vrij duidelijk te horen dat jullie nog niet zo gigantisch ervaren zijn. Over het algemeen klinkt het vrij dof en niet strak. Het klinkt rommelig en de sounds hebben niet hun eigen plekje in de mix. Ook kwa sounddesign vind ik het persoonlijk wat saaitjes.

Daarentegen vind ik de break melodie niet gek. (is denk ik wel te horen dat je een piano achtergrond hebt.)

Maar ga vooral zo door, duidelijk te horen dat jullie fun hebben tijdens het producen. En ga dus ook werken aan de mixage en sounddesign...lees veel en luister heel goed naar de pro's.

Enkele voorbeelden wat je mix direct verbeterd:
    - Gooi die kick weg en pak een meer digitaal (en strak) klinkende kick met een "snappy" attack.
    - De synths zitten op de 1 of andere manier een beetje aan de rechter kant.
    - Minder low-mid frequenties
    - Synths mogen helderder
    - Equalize je reverb/delay > zitten teveel low-mid frequenties in > klinkt muddy
    - Waar zijn die hihats en crashes voor 10K+ frequenties?
    - etc.

Succes man!

Comment

Kijk... hier heb ik enorm veel aan. Bedankt! Heb je misschien een tip waar ik meer kan leren over mixen en masteren?
      Last edited by Arwin87; Tuesday-03-03-2015, 19:23. Reason: woord vergeten

Comment

No problemo!

Goed mixen leer je niet van de een op andere week. In mijn ogen is het leren hiervan een combinatie van verschillende dingen. Als eerste is het natuurlijk doen, doen en nog eens doen. Verder, zoals ik al zei, is het luisteren naar de pro's ontzettend belangrijk. Luister nu eens secuur en analyseer een track van de pro's. (Waarom klinkt iets clean, welke achtergrond geluiden zijn er allemaal en hoe hebben deze een plek in de mix?...etc.)

Verder moet je een bron hebben voor de nodige theorie/technieken. Er is heel veel te vinden op Youtube. Helaas is 80% wel foutief/amateuristisch...daar moet je dus rekening mee houden. Gewoon theorie lezen is ook fijn. (Zelf paar jaar terug als beginner de manual van Izotope Ozone als zeer leerzaam ervaren.)

Ook bepaalde masterclasses vind ik zelf erg goed. Hoewel het hardstyle is, is de Computer Music masterclass van Headhunterz een van mijn favo's (PM me voor volledige versie). Ik ben zelf ook wel fan van de plugins en tutorials van fabfilter. Maar dit zijn uiteraard zo maar enkele voorbeelden. Internet staat vol.

Ook niet gek om van andere te leren. Collabs of gewoon andere ontmoeten is altijd nice.

Maar belangrijkste, blijf vooral fun hebben.

Succes man.

Comment

Ik heb ook geluisterd naar Why is the rum always gone.

Ik heb meer het gevoel dat het een old school techno nummer is dan "Big Room". Ik ben het eens met wat Lester zegt.
          De drop mist wat van zijn energie. Ik denk dat je dat al met een betere opbouw. Wat je veel hoort met big room is dat ze de opbouw maken met snares die omhoog pitchen. Ook hoor je vaak dat een fat snare gebruikt word op het moment net voordat de drop is.

Het geluid van de drop mag wat spannender. Vaak word hij volgepompt met reverbs en delays, die mis ik een beetje. En wat Lester zegt, de synths mogen wat helderder.

Wel echt probs voor de melodie enzo. Klinken erg professioneel. Ga vooral door, want dit klinkt zeker niet verkeerd!

Comment

Bedankt Boef,

Wat fijn dat er zulke eerlijke reacties zijn op m'n nummer. Dit helpt me verder en weet ik waar ik aan moet gaan werken. Ik ben het met je eens dat het niet echt big room te noemen is. Ik ben ook wat meer van de oude garde misschien :P. Maar die typische bigroom kick zindt me niet zo. Alleen bij het nummer van epic kon ik dat waarderen ;) Later het werd 't me te cliche ofzo

Comment

Originally posted by Arwin87 View Post
              Bedankt Boef,

Wat fijn dat er zulke eerlijke reacties zijn op m'n nummer. Dit helpt me verder en weet ik waar ik aan moet gaan werken. Ik ben het met je eens dat het niet echt big room te noemen is. Ik ben ook wat meer van de oude garde misschien :P. Maar die typische bigroom kick zindt me niet zo. Alleen bij het nummer van epic kon ik dat waarderen ;) Later het werd 't me te cliche ofzo
              Haha ben zelf ook niet van die typische bigroom kicks. Misschien moet je eens naar subground luisteren. Daar hoor je veel old school geluiden in terugkomen die veel gemixed zijn met ideeën uit bigroom en techno en dubstep. Zelf ben ik er een grote fan van haha. Geck-o, acti, s1ngular zijn een paar goede namen om mee te beginnen :D

Comment

Working...
              X