Announcement

Collapse
No announcement yet.

Preview tijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Preview tijd

Graag zou ik wat kritiek op de breakdown willen. En het moment before the drop. En ook andere tips natuurlijk :grin:

Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Opzich prima preview. Intro mist nog wat hoge tonen dan wordt het net wat spannender om te luisteren. Drop klinkt sowieso lekker man. Lekker raw. Misschien is het een idee om er een paar screeches in te doen? De kick zit goed in elkaar waar heb je hem in gemaakt als ik mag vragen?:) Verder ben ik benieuwd naar het eindresultaat.

Comment

Dat is een goede! Ik ga morgen ff kijken of ik er hoge tonen in kan verwerken. Ja dat zou ik er ook nog in kunnen verwerken inderdaad in de drop :) Die kick heb ik niet zelf gemaakt:cry:, ik ben zelf van de house en ik kwam deze kick toevallig tegen op Frontliner zijn soundcloud. Deze kan je gewoon downloaden van zijn soundcloud.
      Het leek mij wel leuk om een house track met een hardstyle kick te maken. Het maken van een hardstyle kick is best wel een ingewikkeld proces, lukt mij nog niet helemaal.

Comment

Hey Kelvin,

Ik vind de breakdown (en de melody daarvoor eigenlijk ook) wat statisch, misschien kun je daar wat spelen met stereo (delay) en/ of reverb ofzo.

In de drop mis ik eigenlijk wel wat tussen de hardstyle kicks in. Misschien kun je een tweede kick of een sub gebruiken om iets moombahton-achtigs of iets met groove te maken. Ik weet niet echt hoe ik dat moombahton-achtige goed uit kan leggen, maar de groove kun je vinden in bijvoorbeeld buurman&buurman - 1970 (staat bij mijn likes op soundcloud).

Hoop dat je er wat aan hebt. Ik ben net zoals boef nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Comment

Hey matthijs,

bedankt voor je feedback. Ik vond het zelf ook erg statisch en dacht misschien hebben producers hier wat tips :) Ik ga nu eens ff spelen met wat effect plugins of eventueel de melody een beetje aanpassen. Ook wat boef zei ga ik proberen met hoge tonen.
          Wat de drop betreft, heb ik even gekeken naar de track die je zei en ik snap wat je bedoeld. Maar weet niet of dat lekker matcht of zal klinken, maar kan het proberen natuurlijk!

Thanks voor de tips :)

Comment

Working...
          X