Announcement

Collapse
No announcement yet.

Produceervirus! (nieuwe track)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Produceervirus! (nieuwe track)

Hello!

Na heel veel tutorials en feedbackrondes heb ik weer n's een nieuwe track af :)
    Masteren snap ik nog niet zo veel van, dus daar heb ik nog even mee gewacht.
    Ik hoop dat jullie me willen helpen door weer wat kritische feedback te geven!

Dit is de track:
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Groeten!
    Last edited by JvD; Sunday-26-04-2015, 10:43.

Helaas (of misschien ook wel niet;)) werkt link niet.

Comment

Hetzelfde probleem hiero. Het lijkt op een verwijderde track...

Comment

Stom van me, hier is de goede link:
        Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Comment

Leuk trackje man.

Maar ik mis stiekem wel wat creativiteit. Ik denk niet dat big room dood is o.i.d., maar exact deze sound is erg generic. De manier hoe de track is opgebouwd en uit wat voor type elementen het bestaat, dat is al zo enorm vaak gedaan. Je moet zoeken naar bepaalde elementen, iets nieuws, om je track interessant te maken tussen het huidige aanbod van big room.

Op technisch vlak zijn er ook wel wat puntjes, maar wat het meest opvalt is jouw stereobeeld. Die mag namelijk veel wijder voor big room! Zolang je mono goed blijft klinken geldt de regel: hoe wijder, hoe beter.

Vooral lekker door blijven oefenen!

Comment

Thanks LesterSuvon,
            ik weet dat t een mainstream track is en ik ben ook niet echt een grote fan van bigroom drops, het gaat me hier puur om het technisch vlak.
            Dus naast het stereobeeld, wat kan ik nog meer verbeteren? Ten opzichte van vorige tracks en (onder andere) jouw feedback daarop is het wel weer verbetert maar voordat ik ga experimenteren met originele tracks wil ik eerst technisch iets goeds neer kunnen zetten.

Comment

Toch lijkt het mij wel slim om ook een beetje te gaan experimenteren en creatief te zijn, simpelweg omdat dat het produceren een stuk interessanter en leuker maakt...Althans, zo ervaar ik dat.

Een aantal technische aspecten waarin jouw track verschilt met commerciële tracks:
              - Zoals gezegd stereobeeld.
              - Over het geheel mist je track die echte big room energie.
              - Je track klinkt vrij leeg > dit ten eerste in je layering/volheid frequenties. Ten tweede mag de track een stuk spannender gemaakt worden, er gebeurd te weinig. Denk aan meer elementen, meer diepte (achtergrond) en meer beweging (automation!).
              - Je synths zijn niet heel krachtig. Dit is een stukje layering, maar vooral ook equalizing (en sounddesign).
              - Je kick moet meer punch/impact krijgen. Maar dit vind ik stiekem van al je percussie wel een beetje, vooral je snare. 100-300 hz regio voor een snare is best wel belangrijk, dat kan net die body geven waardoor hij meer impact heeft. (moet je uiteraard wel ruimte voor maken in de mix)
              - Je delay & reverb klinken niet heel strak. Dit is echt enorm belangrijk in de big room, aangezien je zoveel nodig hebt om het groots te laten klinken. Werk met sends (!!!) en gebruik maar enkele reverbs en delays voor de hele track. En vergeet niet je reverb en delay te equalizen. (Echt zoo belangrijk om het clean en strak te laten klinken) In de big room wordt ook veel gebruik gemaakt van (harde, platgedrukte) compressie op de reverbs. Het sidechainen (niet alleen aan de kick, maar ook aan synths) van je reverbs en delays is ook een goede techniek om het allemaal beter onder controle te hebben.

Laat je niet ontmoedigen door dit lijstje ;) Het kost gewoon veel tijd eer dat iemand dit allemaal geleerd heeft. Geduld en hard werken is de key, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. :)

Comment

Je hebt wel gelijk met dat experimenteren inderdaad. Ik wilde graag iets neerzetten waarop mensen kunnen springen haha..

Bedankt voor de tips in ieder geval (en die laatste zinnen, toch ook wel fijn voor de motivatie :D), heb ik weer wat om aan te werken. Die sends moet ik even opzoeken.
                En dat stereobeeld, is dat een kwestie van alles op volledig separated zetten of ook verschillende geluiden links of rechts pannen, of ingewikkelder?

Comment

Originally posted by JvD View Post
                  Je hebt wel gelijk met dat experimenteren inderdaad. Ik wilde graag iets neerzetten waarop mensen kunnen springen haha..
                  Ik zeg toch niet dat het een saaie en energieloze bedoeling moet worden...;)

Panning gebruik ik zelf niet zo vaak. Ik vind het bij EDM niet zo lekker klinken wanneer een bepaalde sound aan 1 kant zit te zeuren. Ik gebruik wel vaak automation op mijn panning op bijvoorbeeld fx en andere achtergrond geluiden. Dit puur om wat beweging te maken in de track.

Maar er zijn heel veel manieren voor het stereo maken van sounds. Voor synths doe ik dit 90% van de keren in de synth zelf. Bij supersaws bijvoorbeeld, gebruik ik unison en kan ik de gedetunede voices van elkaar af pannen. Maar denk ook aan chorus effect ofzo. En wat dacht je van reverb en delay, die zijn ook stereo.

Voor percussie gebruik ik erg vaak de sample-delay in logic. (zeker bij hihats, claps en dergelijke) Er zijn plugins die hetzelfde kunnen, maar die moet je dan even opzoeken. In feite creëer je een kleine vertraging in het linker of rechter kanaal.
                  Wat ik ook nogal eens wil doen bij percussie is 3 kanalen maken van dezelfde sample. De eerste, en meest luide, in het midden. De tweede een beetje naar boven gepitched en volledig naar rechts gepanned, en de derde precies andersom (eventueel met kleine vertragingen...gewoon slepen van de sample). Het geheel opnieuw samplen om weer van 3 tracks naar 1 te gaan. (kost iets meer moeite, werkt wel erg goed - een plugin die dit kan is de Waves Doubler)

Maar vaak hebben samples ook al stereo informatie. Als ik het stereo een beetje wil boosten doe ik dat met Mid/Side equalizing in de fabfilter pro q 2.

succes man!
                  Last edited by LesterSuvon; Thursday-30-04-2015, 15:32.

Comment

Vind het best goed klinken :) Synths mogen wel wat voller. Drop komt er lekker in leuk met die drums erbij. Zelf vind ik alleen dat ik die bass in bijna elk nummer hoor kan ook aan het genre liggen :) . Melodie luistert lekker weg. Zelf vind ik panning niet raar met die genre om af en toe een effect een andere kant van de speaker op te gooien. Het kan soms best een leuk effect opleveren.

Ben benieuwd als die af is :)

Comment

Bedankt LesterSuvon en boefsmusic!

Ik ga weer lekker op onderzoek uit haha.

@boef bedoel je de bass van de melodie of de kick? Als je de kick bedoelt snap ik je punt.
                      Zag dat je Els wel kon waarderen trouwens :D Haha

Comment

Originally posted by JvD View Post
                        Bedankt LesterSuvon en boefsmusic!

Ik ga weer lekker op onderzoek uit haha.

@boef bedoel je de bass van de melodie of de kick? Als je de kick bedoelt snap ik je punt.
                        Zag dat je Els wel kon waarderen trouwens :D Haha
                        Bedoelde die van je kick :) Haha ja ik moest hardop lachen.

Comment

Jaa hij matchte kwa toonhoogte zo lekker dat ik die heb gebruikt, maar vanaf nu ga ik die kick niet meer gebruiken omdat ie te mainstream is ;)

Comment

Working...
                          X