Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkoordenschema's maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Akkoordenschema's maken

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je mooie akkoordenschema's maakt. Ik snap de basis van toonladders en harmonie een beetje. Ik vind de akkoorden van bv. Avicii gaaf klinken en ik vraag me af hoe hij deze maakt. Ik zag ik een filmpje waarin hij de akkoorden geeft en anderen producers er een melodie op moeten maken de volgende akkoorden:

Gm7
    Cm9
    Dm7

Ik heb op internet gezocht naar deze akkoorden maar ik kom niet veel verder. Mijn vraag is of iemand mij hier wat meer over kan uitleggen (hoe speel je dit akkoord, hoe maak je het etc..)

Alvast bedankt!

Jur

Had je deze al bestudeerd?

Akkoorden en muziektheorie; Om iets meer met muziek te kunnen doen is het vaak nodig iets van muziektheorie af te weten. Het volgende stukje probeert zoveel informatie te verstrekken dat termen als toonsoort, toonladder, mineur, majeur, akkoorden, intervallen, kwintencirkel en cadens een beetje meer inhoud krijgen.

Lijkt me een prima stukje studiemateriaal voor jou. Verwacht niet dat je dit in een middagje helemaal beheerst, hier moet je wel even wat tijd in stoppen....

Comment

Je kan muziektheorie (amc / lichte muziek, in België noemt dit zo ;) ) volgen in de muziekschool. Daar leren ze je hoe akkoorden inneen zitten, zoals; wat is een 7 akkoord, 9, diminished, ...
      Ook leren ze je technieken als 2-5-1, leer je guide notes kennen etc...

Comment

Fridge en DjDrikke bedankt voor jullie reacties! Ik ga de theorie nog even goed bestuderen!

Comment

Working...
        X