Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forum voor feedback en tips op eigen track

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forum voor feedback en tips op eigen track

Ha,

Ik was bezig een forum op te zetten om feedback en tips te krijgen op eigen gemaakte tracks. Ik liep toevallig tegen dit forum aan en zag dat tussen alle berichten door ook feedback werd gevraagd op eigen nummers. Dat kan al via bijvoorbeeld het music cafe op KVR.com. Maar dat is ondoenlijk groot en veel.
    Ik heb dus nu zelf een forum in het leven geroepen, gericht op Nederland http://makemusicwithdaw.freeforums.org/index.php.
    Vinden jullie dat wat? :shock:

Met vriendelijke groet,
    Jan

Prima idee! heb je al meer leden dan? En misschien heb je iets te veel toppics.

Comment

Dank je, Nachtboef,

Ik heb sinds gisteren een nieuw lid die zelf muziek maakt (als hobby, een bekende van mij uiteraard). Die gaat binnen een paar dagen zijn nieuwste track plaatsen. En ik ook binnenkort.
      Het is inderdaad de kunst om leden te vinden met dezelfde hobby!
      Wat betreft de vele sub-forums (per muziekstijl): ik heb dit een tijdje gedaan via KVR music cafe. Maar dat bleek niet bij te houden, veel te veel inzendingen en alle stijlen door elkaar. Daardoor zie je de meeste inzendingen zonder feedback/commentaar. In mijn nieuwe forum kan je binnen je eigen muziekstijl kijken/feedback/tips geven en tracks plaatsen. Dan blijft het overzichtelijk en leuk om de nieuwe topics te beluisteren denk ik. Wellicht ten overvloede: dit is voor mij uitsluitend een hobby-ding :).
      Dank voor je reactie, ik hoop dat je lid wil worden van het forum en mensen weet mee te nemen!!

Met vriendelijke groet,
      Jan

Comment

Los van dat er volgens mij al onnoemelijk veel van dit soort “feedback” forums bestaan blijft bij mij de vraag spelen, wat willen ze er mee bereiken?
        Ik bedoel, wil je uniek zijn dan zou het je toch een worst zijn wat een ander van jou muziek vindt?

Natuurlijk is het leuk als anderen het mooi vinden, maar ik lees te vaak op dat soort forums dat men uiteindelijk allemaal het zelfde soort muziek (tot in hoe de kick klinkt zelfs) maken. 13 in een dozijn.
        Daar komt nog bij dat er de wereld aan bitch slappen wordt gedaan (er wordt wat afgescholden) wat nou ook weer niet echt motiveert.

En dan de vraag om tips. Na elke trucje dat ze hebben geleerd krijg je weer een nieuw versie voorgeschoteld. De leukste (en nieuwe) sounds zijn met experimenteren ontdekt, niet door kopiëren.
        Maar goed, ik weet dat dit aan mij ligt en dat er volksstammen zijn (waarom zouden er anders zoveel van dit soort forums zijn) die hier behoefte aan hebben.
        En soms (heel soms) hoor je iets vernieuwends, iets creatiefs. Maar vaak moet je hard zoeken (tussen alle ‘ik kan ook muziek maken’ rommel) en zijn het juist niet de “geef mij feedback” figuren.

Dat is wat ik er van vindt. ;)

p.s. "Beste gratis VST plugins" zal discussie geven.. (maar wellicht wil je dat juist op een forum)

Comment

Wat willen "ze" bereiken: ik merk zelf, ook van andere feedback vragers, dat het leuk is om zo nu en dan je creatieve vruchten aan anderen met dezelfde interesse/smaak te laten horen/zien. Dat geldt voor schilderen, creatief met kurk, muziek maken en een instrument bespelen. Anders kan je net zo goed alles in je eigen hoofd maken en laten zitten, kost geen cent. Het motiveert ook om eens iets af te maken en dan te kunnen presenteren. Bij muziekscholen hebben ze daaroor "uitvoeringen" uitgevonden. Wat mij betreft bestaat feedback uit complimenten en/of opbouwende kritiek(tips) over de compositie (muzikaal) en de afwerking (mix e.d.).
          Over "rommel" en kopiëren gesproken: smaken verschillen en luister is naar de tegenwoordige hits!:cry:
          Verder wil ik slechts een kleinschalig en overzichtelijk (naar smaak gesplitst) alternatief bieden voor de grote chaotische forums die ik ken. Maar als jij al bestaande kleinschalige en overzichtelijke (naar smaak gesplitste) forums kent, verneem ik graag de links van je. Ben ik gauw klaar ! (ik hou niet van dubbel werk).
          - Jouw terechte opmerking over "beste gratis VST plugins": die heb ik gewijzigd.
          - Als er gescholden gaat worden op grote schaal houdt het snel op.
          - Overigens: goede site van jou, ik heb hem toegevoegd onder "links" in het portal.

Groeten,
          Jan

Comment

Working...
          X