Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met producen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met producen?

Ik wil graag gaan beginnen met producen, maar heb totaal geen ervaring. Ik zou graag willem weten welke spullen ik zou aan moeten schaffen om te beginnen met producen en ook welke programma's goed zijn en echt aanraders zijn om te gebruiken. Kunnen jullie mij tips geven? Ik wil beats kunnen gaan maken voor hip hop muziek bijvoorbeeld. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Computer (als je die niet al had) iets om geluid op weer te geven (Luidsprekers of hoofdtelefoon) software (persoonlijk keuze).
    Fruity Loops is voor elektronisch muziek wel meest gebruikt denk ik.

Of kijk in wat oudere topics (vraag is volgens mij wel vaker gevraagd).

Comment

Hallo iedereen

Ben hier nieuw. Heb altijd een fascinatie gehad voor muziek maar door tijdsgebrek, nooit iets van gekomen. Ik ga weldra mijn eerste beginnersstapjes zetten. Als ik goed begrijp voor een beginner te overwegen: goede pc, software, headset en geluidssprekers. Ambitie is electronische muziek te combineren met het vocale. Uiteraard stap voor stap.

Vraagje over de software: Fruity loops of Logic pro X rekening houdend met mijn nul ervaring?

Bestaan daar goede handleidingen over of is het louter trial and error?
      Kan je met do software daar vocale stukken mee opnemen (recorden)?
      En ik lees ok dat extra keyboard niet nodig is gezien voor beginners, klopt dit?

Raad en advies is van harte welkom.

Alvast bedankt.

Comment

Begin ergens mee (maakt eerst niks uit wat) en zo goedkoop mogelijk.
        Wensen en eisen komen van zelf wel. ;)

Comment

Working...
        X