Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boxen

Wat zijn goeie producer boxen van 400 tot 650. Ik heb gehoord dat krk te veel bass weergeeft en daardoor niet goed is voor produceren

Ik weet niet of je per stuk of totaal bedoeld. Maar dat daar gelaten zijn de betere merken Yamaha, Adam (ik heb zelf een setje A5X, echt toppers), Eve Audio, Genelec en Focal.

Er zijn ongetwijfeld meer merken die prima/ goed presteren. Dus wat ik zou doen is naar Bax (of een vergelijkbare winkel gaan) met een mix van jezelf (omdat je weet hoe die klinkt/ zou moeten klinken) en een paar andere nummers die je goed vindt. Dan kan je bepalen wat het beste is voor jou. Vergeet trouwens de geluidskaart niet. Focusrite heeft goede en betaalbare modellen.

Om nog even terug te komen op KRK. Dat klopt naar mijn mening. Sommige mensen hebben echter de neiging om veel te veel bass in hun mix te gebruiken. Doordat KRK het nog verder oppompt heb je in de werkelijkheid dan wat minder bass in je mix. Ik heb ook gehoord van anderen dat ze die gebruiken omdat ze zo de bass juist beter horen en af kunnen stellen.

Comment

Je monitors leren kennen (hoe ze zich vertalen naar ander installaties) is belangrijkste.
      KRK is niks mis mee. :)

Comment

Working...
      X