Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe begin je met als dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe begin je met als dj

Hallo ik ben mike. ik ben totaal nieuw met dj etc. maar zou het graag willen leren.
    weet iemand waar dit kan/ hoe je kan beginnen
    ik zou graag edm/house willen gaan draaien. heeft iemand tips hoe en waar kan ik het beste beginnen.
    wat is de beste bugdet controller/software?

mvg Mike

Hey Mike,

Laat ik een beetje bijdehand beginnen met even te verduidelijken dat mixen geen produceren is. Veel dj's doen het echter wel omdat ze met het maken van tracks en remixen naamsbekendheid genereren. Als je wil weten wat de verschillen zijn dan moet je dat maar aangeven want volgens mij is dat niet jouw vraag. Daarnaast is EDM (Electronic Dance Music) simpelweg elk nummer dat digitaal is geproduceerd. Dus ook genres zoals dubstep en drum 'n bass vallen hieronder.

Belangrijk om te beseffen: Ik ben inmiddels al 8 jaar bezig. De feesten met 200+ gasten waar ik heb mogen optreden kan ik nog steeds op twee handen tellen. Voor slechts twee hiervan heb ik ook betaald gekregen. Nou ben ik ook niet een held in netwerken omdat ik m'n mond niet zo snel open trek maar je gaat er zeker wel een jaar of 4 over doen voordat je echt aan de bak kan. Maar als je goede connecties hebt kan het echt een stuk sneller gaan.

Anyway, het antwoord op jouw vraag:

0. Weten wat je wil: Je bent al een eind op weg door te weten wat je voor muziek je wil draaien. Dat je een controller wil gebruiken scheelt ook. Er zijn namelijk veel varianten van dj sets. Hierover heb ik eerder een uitgebreide post gedaan op dit forum.