Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met het produceren van hardstyle, tips and tricks?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met het produceren van hardstyle, tips and tricks?

Beste forumgebruikers,

Zoals de titel al aangeeft wil ik beginnen met het produceren van hardstyle. Ik heb totaal geen verstand van produceren maar ik wil het doen als hobby/om te kijken of ik het leuk vindt.

Ik ben van plan de Pioneer DM40-BT monitoren (speakers) aan te schaffen, en later een MIDI Keyboard.

Hoe kan ik deze monitoren en later het keyboard aansluiten op mijn laptop/pc? Heb ik hiervoor een audio interface nodig? Zo ja, welke is het best met het budget van 100 euro?

Ik weet niet of dit het goeie topic is hiervoor, maar ik streef naar de beste geluidskwaliteit die de muziek zo eerlijk mogelijk weergeeft.

Verder zou ik graag een soort lijst krijgen van dingen die handig zijn om te weten voor het produceren,zodat het produceren straks zelf makkelijker gaat en ik sneller de weg vind in de DAW (waarschijnlijk FL studio of Cubase). Ik ben dus een echte beginner, met 0 ervaring!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
    Alvast bedankt!

Jayy-Ko

Hey Jayy-Ko,

Mijn advies zou zijn ga eerst eens zo eenvoudig als maar kan aan de slag met 'producen' om te ontdekken of het wat voor je is.
    Met een computer, software (DAW) en iets om weer te geven (kun je eerst gewoon aansluoten op de audio uitgang van je laptop/pc) kun je aan de slag.
    Kies een daw en leer deze kennen.

Uitbreiden kan altijd nog naar behoefte.
    Last edited by BT-Studio; Thursday-23-11-2017, 11:07.

Comment

Ik ben het ook met BT-Studio eens. Ga eerst eens ontdekken wat het allemaal is voordat je dure apparatuur aan gaat schaffen. ;) Als het niks is zit je met al die spullen die of in de weg staan of je uiteindelijk veel hebben gekost terwijl je het weinig hebt gebruikt.

Verder moet je denk ik vooral gaan kijken naar de kick. Ik produceer zelf geen hardstyle, maar ik heb van andere producers begrepen dat de kick het aller moeilijkste is.

En neem de tijd om eens wat tutorials (staan er veel op YouTube) van de gekozen DAW te kijken. Dat verbeterd je workflow snel!

Comment

Working...
      X