Announcement

Collapse
No announcement yet.

Red Square live-act

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Red Square live-act

hoi,

ik ben Red Square en heb mijn eigen live-act in die qua style het beste als tech-house valt te omschrijven. Ik gebruik alleen hardware apparatuur in de live-act, geen computers dus. Alles wordt live gedaan. De mpc2000xl sequencer stuurt de 2 hardware synths en sampler aan. Daarna mix ik alles zelf af op m'n eigen mengpaneel (01v96).

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Verdere info en demo's zijn te vinden op http://www.red-square.nl

directe link naar LIVE demo:

http://www.red-square.nl/demos/red%20square%20live%20@%20toonzaal%20(den%20bosch) .mp3

:!: Klinkt Top voor zover ik het gehoort heb :D

Comment

ja idd klinkt leuk!

Comment

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik heb nog wat nieuwe demo's opgenomen, aan de hand van mijn liveset @ rio sounds. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, in verhouding tot de vorige set.

Comment

:!: Klinkt nog steeds GOED :!:

de beats lopen lekker, alleen in die DEMO2 komt er steeds z'on bass drum doorheen die te hard staat en waardoor je 2 bassen na elkaar hoort.

SUC6 verder :D

Comment

klopt....omdat het live is.....ik probeer dat probleem te fixen. Die 2 kicks naast elkaar is maar 1 of 2 seconden als het goed is

Comment

Het lijkt me geen goed argument : "omdat het live is".... :?

DJ's kunnen het toch ook goed mixen...

k heb wat fotos gezien van toen je live bezig was en ik zag dat je een mengpaneel had...dan kan je toch ff wachten met m der in "mixen".... :?

Dit kan ook geheel fout zijn want ik heb niet zoveel verstand van dit soort live dingen....(helaas :wink: )

k wil nog wel even benadruken dat ik erg veel respect heb voor jouw "live ding" :!: het lijkt me verdomd moelijk maar wel onwijs tof om te doen :D

Comment

Volgens mij komen die 2 kicks achter elkaar doordat de cpu van de computer of iets waardie mee is opgenomen werd vertraagt. En daarom de opname verziekte.

Comment

Wilde je weleens 'bezig' zien, dus probeerde de films te bekijken, maar die doen het helaas niet.

Je sets/ demo's zijn echt top!! RESPECT hiervoor!

Comment

Originally posted by DJCASE
                    Het lijkt me geen goed argument : "omdat het live is".... :?

DJ's kunnen het toch ook goed mixen...

k heb wat fotos gezien van toen je live bezig was en ik zag dat je een mengpaneel had...dan kan je toch ff wachten met m der in "mixen".... :?

Dit kan ook geheel fout zijn want ik heb niet zoveel verstand van dit soort live dingen....(helaas :wink: )

k wil nog wel even benadruken dat ik erg veel respect heb voor jouw "live ding" :!: het lijkt me verdomd moelijk maar wel onwijs tof om te doen :D
                    zo simpel mixen en voorluisteren als met dj-en werkt het niet. Elk kanaal heeft z'n aparte instrument. Dat betekend dat de kick bijvoorbeeld altijd op kanaal 7 zit. Van te voren mix ik mijn nummer af op m'n mengpaneel, zodat ik live een goede mix kan terugroepen (mix = balans van instrumenten in dit geval) Maar wanneer ik dus in de ene mix zit, kan het best zijn dat de kick qua volume van de andere mix harder klinkt. Dit hoor je pas op het moment dat je hem erin gooit (voorluisteren kan niet). Dus het is een kwestie van gokken. erin gooien en gelijk klaarstaan om het volume bij te stellen. Maar goed, je zou ook de kick vanaf volume 0 langzaam de fader omhoog kunnen doen, maar dat is minder leuk en haalt de vaart er een beetje uit. Als je snel bijstelt, hoort het publiek haast toch niets

Comment

Originally posted by kevinova
                      Volgens mij komen die 2 kicks achter elkaar doordat de cpu van de computer of iets waardie mee is opgenomen werd vertraagt. En daarom de opname verziekte.
                      Nee, het is sowieso geen computer, omdat ik geen computer gebruik live. En er zit ook geen vertraging in, het is op m'n mpc2000xl gedaan. Je legt dan tijdelijk even 2 kick precies over elkaar. Je krijgt dan een beetje een raar effect, maar er zit geen timing probleem in ofzo

Comment

Originally posted by DJInsidious
                        Wilde je weleens 'bezig' zien, dus probeerde de films te bekijken, maar die doen het helaas niet.

Je sets/ demo's zijn echt top!! RESPECT hiervoor!
                        kijk binnenkort nog even, door wat problemen met een server, zijn ze tijdelijk even off-line. ze moeten weer heel snel on-line zijn als het goed is.

Comment

Working...
                        X