Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Hardstyle]Bassgenerator - Coming Hard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Hardstyle]Bassgenerator - Coming Hard

Hey mensen.

ik ben nieuw hier op de forum en hoop dat ik hier wel reacties krijg. Ik ben al een tijdje bezig met het "produceren" van hardstyle/hardcore. Nu heb ik een nummer gemaakt die ik zelf aardig vind klinken. Maar ik zou nu willen weten wat andere ervan vinden.

Title : Coming Hard
    Style : Hardstyle
    BPM : 150
    Lenght : 6.15 min
    Gemaakt met cooledit pro

Greetzz

Leuk gedaan, alleen een beetje teveel wisseling van de kickdrum naar mijn mening. Verder wel goed!

Comment

Hey Bazzgenerator,

Leuk nummer, zit technisch goed in elkaar. Ben het eens met Dyno wat betreft de kickdrum, vooral de afwisseling hiervan in het begin van het nummer is naar mijn mening wat vervelend om te luisteren.

En dit gemaakt met cooledit? Vind ik knap, zijn dit dan loops die je achter elkaar hebt gezet?

Verder vond ik de break die rond 1:55 komt, wat lang duren. Om zo te luisteren in dat wel leuk, maar als je dit ergens draait lijkt me dit te lang.

Maar verder een zeer lekker nummer, met leuke vocals :lol:

Keep up the good work :!: :D

Comment

Eej Rebound,

bedankt voor je reactie. Aan het nummer wordt nog gewerkt dus hou er maar een oogje op.

En ja ik heb dit met cooledit gemaakt. Maar ook samen met fruityloops. Effecten die in cooledit niet zitten die haal ik dan uit fruityloops. ik vind namelijk dat je met fruityloops snel de draad kwijt raak. Zoiezo heb ik niet genoeg tijd om fruity uit te spitten. Cooledit werkt gewoon lekker snel en ik vind de compressie stukken beter dan met fruityloops.
        Ik wil nu wel reason eens goed onder de loop nemen.

Dan ff een vraag. Fruityloops vs reason. Welke is beter te gebruiken om je eigen geluiden te genereren??

Greetzz

Comment

Originally posted by Bazzgenerator

Dan ff een vraag. Fruityloops vs reason. Welke is beter te gebruiken om je eigen geluiden te genereren??

Greetzz
          Neem van mij aan dat je met reason veeeeeeel meer kan :D
          Gebruik ik zelf ook heel erg veel. Is een aanrader :lol:

Comment

Ok E-sence. bedankt. ik zal het eens gaan bekijken.

btw, heb je m'n nummer ook geluisterd??

Greetzz

Comment

Originally posted by Bazzgenerator
              btw, heb je m'n nummer ook geluisterd??
              Greetzz
              Ja vind het wel lekker, moet nog even denken over een goede suggestie maar die is positief. Dus maak je niet druk :lol:

Comment

vet gedaan :lol: ik check hem nu op me aperatuurtje naja om een lang verhaal kort te make TOP GEMAAKT :!: :!: :!:

Comment

En dan te geloven dat er mensen zijn die zeggen dat je met cooledit geen nummers kan maken

Comment

iedereen zn eigen voorkeur ;)

Comment

Ja dat is ook zo. :D

Comment

Alle respect dat je dit met Cool Edit voor elkaar krijgt, ga zo door!! 8)

@e-sense
                        Wat voor functies heeft Reason volgens jou meer als FL?

Comment

Originally posted by Rebound
                          Alle respect dat je dit met Cool Edit voor elkaar krijgt, ga zo door!! 8)

@e-sense
                          Wat voor functies heeft Reason volgens jou meer als FL?
                          Reason is wat gecompliceerder dan dat fruityloops is. Maar al je echt zwaar producer werk doet en je kan goed overweg met Reason dan heb je daar veel meer aan. Het is in het begin even uitspitten hoe sommige dingen werken en wat je er allemaal mee kunt doen maar als je het eenmaal doorhebt dan kan je echt alles er mee maken wat je zelf wilt.

En zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen programma om muziek mee te maken. Maar mijn eigen voorkeur ligt toch echt wel bij Reason, Magix Studio, Ableton Live en soms ook Cooledit Pro. Ik gebruik zelf nog een heel erg goed ander programma maar dat is niet haalbaar voor de "thuis" producer zeg maar. Dat is nog net ff moelijker dan Reason.

Dus succes :lol:

Comment

Originally posted by E-sence
                            Maar mijn eigen voorkeur ligt toch echt wel bij Reason, Magix Studio, Ableton Live en soms ook Cooledit Pro.
                            dan heb je gelijk 2 best wel dure volgens mij :?

Originally posted by E-sence
                            Ik gebruik zelf nog een heel erg goed ander programma maar dat is niet haalbaar voor de "thuis" producer zeg maar. Dat is nog net ff moelijker dan Reason.
                            Welk programma is dat ?

Oh ja, je hoeft niet perse een goed programma te hebben om muziek te maken, er zijn zat mensen die het met "hun eigen" software doen, ofwel, zonder al te veel moeite met de software die ze al door en door kennen en er daardoor evenveel uit kunnen halen als anderen in een "beter" programma ;)

Comment

@nbeat
                              Denk dat hij het over Cubase heeft :P

Comment

Working...
                              X