Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraagje ....?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oké, jongens wat een immens programma als je dat zo ziet qua mogelijkheden, venstertjes filtertjes etc.

Een basis manier om een muziekje in elkaar te bakken d.m.v. het 'instrumenten' venstertje waarme FL opstart, en de Pianorolls lukt me inmiddels wel, maar in de muziek van anderen zie ik dat hiervan soms helemaal geen begruik wordt gemaakt. Vraag me nu dus af welke manier van muziek 'bouwen' nu het best is.. Beter gezegd, is hier iemand die ervaring heeft met FL, of die het zelfs nu gebruikt, en die soms een betje tijd over heeft om een beginnend FL gebruiker een beetje te sturen en te helpen met z'n start.. :roll: ? Mocht dat zo zijn, reageer dan aub zodat ik bijvoorbeeld een email-msn adres kan doorgeven.

thnx :D !

Comment

Originally posted by DJCASE
      Misschien leuk om te weten: Er zijn een aardig aantal grote namen die nog steeds met trackers werken of gewerkt hebben... Zoals Tiësto (als hij onderweg is dan..), Neophyte (tot 2000, is toen overgestapt op cubase), Legowelt en Human Recource.
      Tiesto werkt met n tracker ? Vertel me met welke... 8O 8O 8O !!!!?
      Ben namelijk best bereid mezelf een programma te leren gebruiken, maar wanneer het kan met iets wat je inmiddels bekend is (in mijn geval de trackers) .... ;) . Ik zou erg graag namelijk serieuze muziek willen (proberen te gaan) maken m.b.v. een Tracker. Dance/Trance/Harddance/hardstyle .
      Dit zou dus moleijk zijn misschien :D ?
      Ik hoor graag jullie (hopelijk positieve) reacties! Of weten jullie een serieuze kwaliteit Tracker dan !?

Comment

..."MadTracker"...
        zoals kees dus zei: MadTracker

EDIT: Geef je msn-adres maar, ik kan je wel wat leren, en wie weet jij mij ook wel ;)

Comment

Misschien leuk om te weten: Er zijn een aardig aantal grote namen die nog steeds met trackers werken of gewerkt hebben... Zoals Tiësto (als hij onderweg is dan..), Neophyte (tot 2000, is toen overgestapt op cubase), Legowelt en Human Recource.
          Er zijn wel twijfels of Tiesto zijn muziek echt zelf maakt. Hoewel ik het niet voor onmogelijk houdt dat hij de ideeen op een fastrackertje uitwerkt, en daarna zijn studiopersoneel het laat uitwerken. Goldie werkte tenslotte ook zo.
          Neophyte gebruikten vroeger inderdaad trackers. De laatste keer dat ik bij Legowelt in de studio was, gebruikte hij nog een tracker, maar die gebruikt nu CuBase dacht ik. Ik zal het hem eens vragen als ik hem spreek.

Comment

Originally posted by NBeat
            ..."MadTracker"...
            zoals kees dus zei: MadTracker
            Dat is de meest recente, maar weet niet of dat die tracker is die tiësto gebruikt :wink:

Comment

Wel degene die ik zojuist toevallig net had geinstalleerd :D !
              Bedankt voor alle adviezen mensen, eht toppie.
              Nu nog een leuke hoop samples vinden en dan weer eens als vanouds aan de slag ;) .

EDIT ; Voor iedereen met ervaring met produceren en die mij hier één en ander over wil leren / vertellen, mijn msn cq mail is firefox8080@hotmail.com

Comment

Oké, tóch ook FL studio nog eens geprobeerd, en ik dénk dat ik een klein beetje meer begrijp van het programma. Alleen, hoe raar het misschien ook klinkt, ook na het lezen van de diverse Tutorials, kan ik nog steeds niet duidelijk krijgen hoe nu precies de opbouw van een song eruit hoort te gaan zien. De piano roll, step sequencer, playlist, los van elkaar kan ik mezelf de werking wel wijs maken, maar hoe ik van die stukjes nu een eigenlijke song hoor te maken wil er nog ff niet in.

Wat ik bedoel is, in een tracker, plak ik de benodigde instrumenten in het 'instruments' gedeelte. De song schrijf ik door ze op hun beurt in de patronen te zetten, welke ik weer orden in de 'playlist' (patroon nummering).

Zo'n duidelijke opzet kan ik uit alle stukjes FL studio niet ontdekken..dus dat is eigenlijk de reden waarom ik stees een stukje met de step sequencer maak, of een piano roll, en verder eigenlijk niets.

Zit er hier een FL Studio gebruiker die zijn (basis)kennis even wil delen ?
                Ik hoor het graag van je, post een reply, of stuur me een mailtje aub.

Thnxx...

Comment

Ik gebruik Cubase, Logic, MM Studio Prof., Samplitude, Reason, Ableton live en Cool Edit pro.

Dat alles op een comp.

En daar haal je leuke nummers uit hoor :D

Comment

en dan begin je ook vanaf de eerste noot neerzetten en daarna patronen, en dat geheel in een ander prog laden en verder bewerken of hoe moet ik me dat voorstellen..!

Comment

FL studio is echt relaxt vind ik... en je moet geen magix music maker kopen dat is echt kut... er staan een heleboel voorgeprogrammeerde beats enzo in, en bij dat programma moet je alleen maar knippen en plakken...

Comment

Originally posted by YOguM
                        FL studio is echt relaxt vind ik... en je moet geen magix music maker kopen dat is echt k*t... er staan een heleboel voorgeprogrammeerde beats enzo in, en bij dat programma moet je alleen maar knippen en plakken...
                        yogum heeft helemaal gelijk als Fl studio snapt kan je er egt alles mee.

Comment

Working...
                        X