Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraagje ....?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnersvraagje ....?

Hallo,

Ben nieuw hier, en heb me aangemeld omdat ik iets wil oppakken wat ik ooit vroeger gedaan heb, en daarna eigenlijk niet meer wegens tijdgebrek (helaas!) ; het maken van muziek op m'n pc.

Na enig gezoek kwam ik op dit forum uit, en uitreraard eerst goed alles gelezen. Ik gebruikte toendertijd de (voor jullie wel bekende denk ik) "Trackers". Impulse Tracker 3, FastTracker 2. Die programma's, althans die manier van het in elkaar zetten van een nummer, lijkt niet vaak meer voor te komen, of zie ik dit niet goed ?

Dat was dus de voor mij bekende (alleen wel ietwat beperkte) manier. De kwaliteit echter was niet goed genoeg voor het branden van een demo op cd, plus bijkomend nadeel, die programma's werken vaak alleen goed onder DOS.

Kan iemand mij hier vertellen wat nu echt een goed programma is, zodat ik na enig ontdekken ervan, weer verder kan, en hopelijk de hobby weer kan oppakken ? Liefst met als hoofdelement iets soortgelijks als de programma's welke bij mij bekend zijn, maar ook andere stukken software, welke jullie nodig achten, mogen genoemd worden uiteraard!

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen hiermee?

Veel dank, en tevens complimentje voor de leuke tracks elders hier op dit forum!

Greetz

Richard.

Goede programma's:

Acid Pro
    Cubase

Comment

Zoals Wessel al zei:
      cubase & acid

en mijn toevoeging:
      Fruity Loops en Reason

en als je ook dingen wilt opnemen op je pc kan je ook nog audacity nemen, volgens mij kan ie meer dan alleen dat (weet ik wel zeker) maar dat vind ik zelf niet prettig werken, opnemen ermee gaat echter goed :P

Comment

Wat wessel noemt is niet echt wat je zoekt, om in de trend van trackers te blijven zou ik voor fruityloops gaan, tegenwoordig heet dat FL Studio...

En voor mixen maken en nummers met eigen samples zou ik idd gaan voor acid pro of cubase...

suc 6 ermee :wink:

ps. download is een demo-tje ofzo zodat je kan kijken wat jij het fijnst vind werken :)

Comment

heeft iemand voor mij de crack for fruityloops?

Comment

sorry die zul je via google moeten vinden :!:

we kunnen en mogen niet uitwissellen op het forum of er moet al iemand zo je weet wel zijn om een pm te sturen maar aub niet openlijk op het board!

Comment

haha ok :D

Comment

Originally posted by marcello
                sorry die zul je via google moeten vinden :!:

we kunnen en mogen niet uitwissellen op het forum of er moet al iemand zo je weet wel zijn om een pm te sturen maar aub niet openlijk op het board!
                ik heb joey inmiddels ook al een pm met de mededeling gegeven om niet om warez te gaan vragen op dit forum (en ben gelijk maar zo aardig geweest om ook doortesturen naar google)

Comment

Kijk eens aan, behulpzame mensen hier :D !

Heb eens rond zitten neuzen op google naar de namen welke jullie gaven van programma's . Wanneer mogelijk zou ik het liefst in de trend van de tracker werken, maar ik weet dus niet of dat wat is. het genoemde FL Studio, werkt dat op zo'n zin gebrijp ik van jullie ? Ziet er leuk uit in elk geval ! Maar is het daarmee mogelijk op zo'n wijze weer mijn eigen nummers te maken, met eigen (of geleende/gevonden ) samples ? Of is een ander programma daarvoor weer beter bedoelt..?

--= EDIT ==-

Wow...ben even rond aan het neuzen geweest in FL studio...
                  Mooi programma...en mooi zuiver geluid, alleen euhm...
                  ik zou écht niet weten hoe ik van al die schermpjes en onderdeen een nummer maken moet...where do I start :roll: !!!?

Comment

googlen, zoek eens op tutorial FL studio of tutorial Fruity Loops

en natuurlijk de uitgebreide uitleg die je vindt via FruityLoops: Help >> FruityLoops tutorials of de volgende link

Comment

mijn programma: magix music maker 2004

Comment

Originally posted by Gunz
                        mijn programma: magix music maker 2004
                        euh... dat is totaal geen tracker!

Cubase en acid etc.. trouwens ook niet :wink:

Comment

wat dan wel ? :roll:

Comment

tracker is toch zo´n proggramma waar ook met pianoroll of sampler werkt ? Of heb ik t nou helemaal mis ?

Comment

Weet een paar dingen over trackers omdat er een tijdje terug iets in een tijdschrift over stond wat ik soms lees (het heet interface, waren ook op de djexpo :wink: )

In een tracker zet je cijfertjes op een bepaalde plek waardoor je een geluidje hoord. De meest recente tracker is "MadTracker". Hier kun je zelfs VST Instrumenten gebruiken!

Misschien leuk om te weten: Er zijn een aardig aantal grote namen die nog steeds met trackers werken of gewerkt hebben... Zoals Tiësto (als hij onderweg is dan..), Neophyte (tot 2000, is toen overgestapt op cubase), Legowelt en Human Recource.

Dit is dat stuk uit dat tijdschrift kort samengevat...

bron: Interface, nummer 85

Comment

Working...
                              X