Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hi, ik vroeg me af....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hi, ik vroeg me af....

Hi, ik ben hier nieuw en ik vroeg me af wie van jullie bezig is met t produceren van Hardcore/terror/earlyrave of iets in die geest.
    Ben namelijk zelf al een tijdje bezig met produceren. Maar ik kom steeds de zelfde problemen tegen. Kan iemand mij missch een paar tips geven. Het gaat over meledodie. Ik kan t steeds niet passend maken, als je snap wat ik bedoel.
    Alvast bedankt.

Re: Hi, ik vroeg me af....

Originally posted by DjLexuz
    .... Het gaat over meledodie. Ik kan t steeds niet passend maken, als je snap wat ik bedoel.....
    Uhhm, nee, ik niet snap! :wink:

Probeer het iets beter uit te leggen, dan kunnen wij je zeker verder helpen.

Comment

dus ik heb een terror/hardcore nummer en daarin heb ik alles behalve strings/ melody/pads want alles wat ik maak pas niet bij de rest.
      Snapie

Comment

Ja dat snapik, maar dan moet je gewoon doorgaan met proberen en testen tot het wel past, snappie? (Koekje erbij? Lekkerrrrr!)

Comment

Allereerst Welkom op het forum,

Ik heb hetzelfde probleem, alleen maak ik nu geen hardcore oid, maar ben ik nu met iets anders bezig, misschien ga ik later nog een hardcore nummer maken, maar om terug te komen bij je vraag.

Mijn probleem is dat ik (nog) geen goede sample heb, mocht dit je probleem zijn, probeer op samples die je al wel hebt wat effecten uit en verander de pitch, zo ben ik nu ook bezig om een goede sample te maken. (een keyboard of synthesizer kan ook helpen, gewoon de geluiden opnemen op je computer en als sample geruiken ;) )

Veel succes

Comment

Nbeat,

Dank je wel voor je tips ik zal ff kijken hoe ik t oplos, want ik wil eigenlijk geen sampels gebruiken die al bestaan.

Comment

Dan wordt het dus kl*ten met een synthesizer (al dan niet softwarematig)

Comment

Nbeat nogmaals bedankt voor je advies. Heb hele nacht zit te kl*ten met sampel en een gegeven moment een nieuw idee gekregen. Ik heb heb een terrorremix (220BPM) gemaakt van mn vorige nummer. Klint wel grappig.
                :twisted:

Comment

Hoe bedoel je passend? Als in harmonie, dus dat wil zeggen dat de melodieen samen vals of dissonant klinken? Of in tempo, dat ze niet passen? Dat laatste lijkt me met de timestretchmogelijkheden in de huidige programmas geen probleem eerlijk gezegd. Als je een softsynth gebruikt, dan moet dat sowieso goed komen.

Als het de harmonie is: Sommige melodieen passen gewoon niet bij elkaar. of beter: ze zijn dissonant bij elkaar. Om goed passende melodielijnen te vinden moet je gaan studeren op harmonie en akkoordenleer, want die regel moet je leren. Nog een tip op dit gebied:

Pentatonisch! Melodieen die pentatonisch zijn klinken ALTIJD goed tesamen. Hoe maak je pentatonische muziek? Simpel: alleen de zwarte toetsen gebruiken! Muziek van artiesten als Aphex Twin of Arovane is bijvoorbeeld (vaak) pentatonisch. Dat is dan wel geen hardcore, maar in hardcore moet dat gewoon ook werken.

Comment

Dj Krat dank je.
                    Wat ik eigelijk bedoel is dat als ik een melodie maakt in FL 4 220bpm past hij niet bij de beat en klinkt een beetje vals, maar ik ga ff proberen wat je over pentomatisch zei. ben benieuwd. Wat produceer jij? En hoe maak je eigenlijk de strings die door hele nummer gaan weet je dat toevallig? Bij terror heb ik geen longstrings en pads niet nodig :twisted: , maar ik wil wel straks t gebruiken voor hardcore en early rave.

Comment

Ik gebruik FL4 alleen als drumcomputer. Ik maak de melodieen en zo alleen in CuBase, want dat werkt beter. Voor mij dan tenminste.

Als de melodieen vals klinken met de basdrums, moet je gewoon een ander geluid uit kiezen. Ik kan me niet goed voorstellen wat je er mee bedoeld, maar ik heb je nummer dan nog niet gehoord.

Ik maak zelf voornamelijk industrial, IDM en techno. Mijn industrial werk zit vrij dicht bij hardcore, alleen gebruik ik daar expres geen melodieen. Binnen de hardcore vind ik het ook altijd irritant als er melodieen in zitten. het geraas van de beats vind ik veel gaver klinken. Als "melodieen" gebruik ik vaak krassende industriele geluiden, ruis of drones. Veel rauwer! :)

Als je wat wil luisteren: http://www.tproe.com

Comment

Dj krat ik wil best wel nu mn eerste versie op internet zetten. ik ga ff kijken hoe. :P

Comment

huh kan mij iemand aub uitleggen hoe ik mn nummer kan uploaden?
                          Thnx

Comment

DE site die veel gebruikt wordt door mensen van DJ/forum en iedereen hier weet ook wel zo ongeveer hoe die werkt, duzzz.

Als je nummer klaar is kan je hem gewoon in het download gedeelte van deze site(djforum) zetten ;) ;)

Comment

Als je echt vragen hebt over produceren of samles mail me dan even op volgend adres :wink: :

djesence@quicknet.nl

Greetz Esence.

Comment

Working...
                              X