oke ik grijp dit nu uit de lucht maar ik zou zeggen: promotie?:P ik heb namelijk nog nooit van madtracker gehoord......................... fruity loops is een soort van nike en madtracker....... weet ik veel, zeeman ofzo.... :lol:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Reason is de bomb
Collapse
X
-
even een oude koe uit de sloot halen :P
Originally posted by DJ-BananaEr zijn zoveel meer goede dingen dan vst's en het geluidskwaliteit is ook nog veel en veel hoger.
Mijn mening is dus reason is da bomb
Ja ok, je zal met een heel oud programma wel wat minder geluid hebben maar dat is te begrijpen :)
Comment
-
Originally posted by dhylosoke ik grijp dit nu uit de lucht maar ik zou zeggen: promotie?:P ik heb namelijk nog nooit van madtracker gehoord......................... fruity loops is een soort van nike en madtracker....... weet ik veel, zeeman ofzo.... :lol:
Comment
-
ik heb in de tijd van reason 2.5 het heeeel erg vaak gebruikt, opzich was het wel een mooi programma (weeeeeej de kabeltjes!!!!) en er zat een gigantische library van presets en samples bij.... alleen toen ik fl producer studio xxl binnenhaalde ben ik daar toch maar volledig op over gestapt, omdat ik dat nl toch wat handiger vond werken en dat tenminste vst's kon gebruiken (en btw, reason wou de inputs van mn asio kaart nooit accepteren, dus geen plezier van de vocoder :( ).
de laatste tijd gebruik ik reason nog wel eens, want je kan nl door de rewire client em aan fl koppelen en andersom.
Comment
-
Originally posted by DjLexuzOriginally posted by DJ-BananaReason is zkers wel da bomb.
Iedereen roept fruity loops maar dat komt omdat ze reason niet goed kunnen/willen gebruiken.
Er zijn zoveel meer goede dingen dan vst's en het geluidskwaliteit is ook nog veel en veel hoger.
:twisted: :twisted: :twisted:
Toen ik nog met FL produceerde en ik nam me eigen tracks mee naar een feessie om te draaien toen klonk het altijd ruk.. Veel te schel en niet zuiver. Nu ik het met Reason en Cubase doe, klinkt het altijd stukken beter.. Het is natuurlijk nog niet zo als met de tracks die ik op vinyl draai.. Maar ze zijn dan natuurlijk nog niet gemasterd.. Maar het klinkt in ieder gaval al acceptabel.. Vol geluid en zeker niet zo schel en blikkerig.
Heb ook aangeleerd om je track af te mixen op -6 db (je master dus). En de folume daarna op te pompen naar 0 db met bv Cubase.. Dan haal je het beetje blikkerige (wat Reason nog had) ook nog een weg.
Mischien ook een tip om te doen met FL. Heb dat daarmee nooit geprobeerd.
Maar mijn menig blijft altijd.. Produceer met het programma wat je zelf fijn vind.
Comment
-
Originally posted by DJCASEeven een oude koe uit de sloot halen :P
Originally posted by DJ-BananaEr zijn zoveel meer goede dingen dan vst's en het geluidskwaliteit is ook nog veel en veel hoger.
Ja ok, je zal met een heel oud programma wel wat minder geluid hebben maar dat is te begrijpen :)
In Reason gebruik je meestal refills, de kans dat men wav's of mp3's gebruikt (mp3 kan niet eens) is zeer schaars aangezien je alleen maar kutsynths kan maken met de nn19!
Groeten
Comment
-
Zelf werk ik de laatste tijd met Abelton live maar hoewel het een erg overzichtelijk pakket is blijf ik teveel in loops steken ermee. Ik heb de laatste tijd vaak dat ik een leuk gedeelte van het nummer maak en het zo leuk vind klinken dat ik het eigenlijk wel goed vind zo... :roll:
En nog een nadeel...geen dual-core support. En dat is balen in mijn geval.
Terwijl als ik met Cubase werk ik een onwijs onhandige interface heb maar het zorgt er wel voor dat ik niet blijf hangen. Het ideale programma moet ik nog vinden. Abelton Live 6.0 heb ik goed hoop voor. Q3 dit jaar komt het uit als het goed is.
Comment
Comment