Announcement

Collapse
No announcement yet.

vette kicks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vette kicks

hallo mensen, ik ben nu ongeveer een dik jaar met fl studio bezig en heb al een aantal hardcore tracks op mijn naam staan. Het lukt me alleen niet om in fl een vette synth te vinden of op internet ook niet.
    En weet iemand hoe ik dikke vette kicks kan maken zonder dat de rest van de productie gaar gaat klinken?

kan fruityloops VST-instrumenten importeren?

zoja, dan weet ik wel wat :)

Comment

vertel ;)

Comment

produceren

Je kan idd het beste met VST gaan werken....

Voor de kicks: JBM Aftershock

Voor synths:

- Pro 53
        - Vanguard
        - V-station
        - Legacy Cell
        - FM7
        - Z3ta +
        - Superwave Bundle (Superwave p8, Superwave Pro & Superwave Trance pro)

Daarmee moet het toch lukken......suc7

Comment

verdiep je eens in compressors dat is 1 iets waar je aan kan denken om je kicks vetter te maken.

een andere manier wat veel beter werkt is het opstapelen van de kicks. en dan met div vst filters en eq's gaan werken.

goed programma om kicks op te stapelen en te bewerken is soundforge of wavelab.

Comment

Re: vette kicks

Originally posted by WickedE
            En weet iemand hoe ik dikke vette kicks kan maken zonder dat de rest van de productie gaar gaat klinken?
            Dit los je op door (goed) af te mixxen, kick een andere frequentie geven als bv je synth of hats e.d. ZOdat ze elkaar niet in de weg liggen.. Dan klinkt je complete nummer gewoon vet.. Met welke kick dan ook.

Ik maak kicks met Adope Audition.

Comment

Ik denk dat je het beste een distortion vst pluggin kan gebruiken, dit in verband met de muziekstyle die je maakt (hardcore)

Met de distortion kan je echt vette kicks produceren, gebruik bij voorkeur als standaard kick dan wel een 909 kick.

Suc6!! :wink:

Comment

Ik maak me kicks met Adobe audition 1.5
                Werkt ook perfect.

Comment

wat ze in de hardcore ook vaak doen is overturen op de inputs van je mixer en netjes op -0.5 weer uitsturen.
                  Eigenlijk heb je voor hardcore enkel een 808 rezonant en een 909 nodig
                  die stapel je op elkaar, tune je een beetje en zend ze dan overstuurd de mengtafel in , daarna kan je natuurlijk weer terug de soundcard in !
                  :)

Comment

Working...
                  X