Announcement

Collapse
No announcement yet.

Link 3e productie van afgelopen week

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Link 3e productie van afgelopen week

Ik stuur ze allemaal tegenwoordig. in 1 week tijd wordt dit mijn 3e die ik jullie laat beluisteren... maar dit is geen r&b, ook geen trance. ik weet eigenlijk niet welke stijl het is, ik vind et een chille nummer met een lekkere drumbeat en chille piano..........

maarja straks zal ik wel weer horen hoe ik heb overdreven en dat het niet zo chill is maarja:P elke producer is trots op zichzelf na een productie, dus ik nu ook.

ik heb deze liedje gemaakt omdat ik vanmiddag naar allemaal nummers zat te luisteren van supergoede drummers. en dan heb ik et ook over de legendes zoals buddy rich en carter beauford. dus ik begon zelf op fruityloops met een drumbeat, alleen vond het niet realistisch genoeg klinken dus heb een klein beetje van buddy rich gesampled (de kick en de snare), en daarna kwamen de hihats erbij en de piano enz.....

reply!!

Heeeeey Gozer,

Ik zit deze nu ff te luisteren, maarre ik vind er eerlijk gezegt weinig in zitten.
    weer geen op/afbouw!!!
    En die piano komt volgens mij niet helemaal op de maat in en erg plotseling.
    Ik weet niet of je dit al lang doet (muziek maken).
    Maar ik denk dat je eens goed naar de "profs" moet luisteren.
    Probeer het anders eens na te maken.

B.v.
    je begint met een intro te maken en dan op te bouwen naar iets en dan ff een break nog 1x knallen en dan komt de afbouw.
    Kan ook anders he dit is een voorbeeld

Het is een beetje jammer dat ik niets kan aanbieden om te luisteren,
    omdat ik geen upload adres heb op het moment zodat je ff iets van mij kan downloaden, ik heb er een (liedje) en daar hoor je dat allemaal heel duidelijk denk ik.
    Niet dat dat een nummer 1 hitje is maar er zit volgens mij wel alles in en klopt op de maten.
    ik probeer je trouwens niet te demotiveren he :wink:
    ik wil je alleen maar tips geven.

Greeeetttzzzzzz,

:twisted: King of the Beat :twisted:

Comment

Na je Nightmare project ook hier even naar gelusiterd, de opbouw is wederom niet echt spannend te noemen. Nummer spingt een beetje onverwacht over naar de piano sample die ik niet echt spectaculair vindt.
      Synth past er totaal niet bij.....wederom een mislukt project dus.

Vraag me af wat jij aan je nummers doet behalve een paar samples achter elkaar plakken? Wat is je inbreng?

Tip....luister eens goed naar de opbouw van de nummers in bijv. de slam40.....kijk wat je ontdekt en pas dat toe :)

Comment

hmm wel teleurstellend allemaal, maar kritiek hoort erbij.. je heb wel gelijk, ik zit idd nooit langer als een uur, anderhalf uur aan een project en dan ben ik weer snel verveeld. ik heb deze liedjes niet gepost omdat ik ze potentiële nummer 1 hits vind, maar om een beetje te laten zien wat ik kan... kennelijk is dit niet zoveel:P

Comment

En daarom is het nog steeds goed dat je ze post, van de replies leer je ;)

En niemand kan gelijk een hit maken, daar gaan jaren oefenen aan vooraf :P

Dus blijf proberen, t gaat vast lukken!!

Comment

.
            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:30.

Comment

Ehhh..:P het is niet een van mijn eerste producties? ik produceer met fruity loops sinds de 2e.. oftewel 6 jaar geleden........ mijn link van 3 liedjes gemixt, dat is wel een eerste keer.. mixen doe ik normaal niet.

Comment

.
                Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:30.

Comment

Mmm.. ik kan er nou ook niet echt gecharmeerd van zijn.. het is geen geheel. De drums klinken TE gesampled!

Ik wil niet vervelend doen, maar ik ken geen artiest die zijn nummers in een uurtje maakt! Natuurlijk kan het best zijn dat je in een uur de "grote" lijnen hebt, maar dan is je nummer niet af!

Het kan heel goed dat je na een uur of anderhalf ff genoeg hebt van je nummer. Je hoort per slot van rekening ook al een uur lang het zelfde -> logisch. Maar dan is hij niet af! Laat je nummertje lekker liggen op je harde schijfje!
                  Slaap er eens een nachtje over, en ga de volgende dag eerst eens luisteren. Je bent uitgerust, hoort het nummer weer even voor het eerst, en de ideen komen vanzelf weer. Dan hoor je ook "verkeerd" afgemixede dingen. Probeer eens te luisteren naar je nummertje zonder naar je scherm te kijken, werkt ook!

Ik probeer je hier een aantal tips te geven, omdat je, als je meer tijd in je nummers steekt, je ook betere nummers zult gaan maken..

blijven proberen!!

Comment

thanks.. ik zal eraan werken. het is ook wel zo dat geen enkele artiest binnen een uur een liedje maakt (tenminste geen hit), anders was het leven heeeel zalig geweest.... maar ik beschouw mezelf ook niet echt als een artiest, ik maak muziek omdat ik het leuk vind dusi k bekijk het nog niet echt van de serieuze kant.

maar zodra ik geld heb ben ik wel van plan draaitafels te kopen, met dj'en zou ik wel serieus willen worden:D dat blijft leuk want met draaien raak je nooit verveeld door het muziek want het blijft van de ene nummer doorgaan tot de ander. dus in tegenstelling tot producen zal et nooit snel vervelen. nu ik toch over draaitafels heb... wat vinden jullie van die nieuwe (weet niet of jullie ze nog nieuw noemen) super OEM draaitafels? want het klinkt te mooi om waar te zijn als ze zeggen dat ze dezelfde kwaliteiten van de technics 1210's hebben, maar toch veel goedkoper zijn..........

Comment

Working...
                    X