Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan voor mij Asiantische muziek remixen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja, maar ik ga zo iemand niet de helpende hand toesteken. Ik betwijfel zelfs of ik dat zou doen voor iemand die wel weet waar die het over heeft. Mijn kennis van Perzische muziek is vrij schaars. Ik denk zelf dat dat Iran (want dat was vroeger Perzie) qua muziek ergens tussen de Indiaas/Pakistaanse tradities, en de Arabische muziek in zit. Ik heb wel muziek uit Irak. Telt dat ook? :)
    Overigens moeilijk over een beat te mixen. De meeste nummers zijn niet eens 4/4. Soms ontwaar ik saltarello ritmes, en die zijn 6/8. Dat is dan weer een invloed van de Byzanthijnen op de Iraakse en Arabische muziek.

Noord Koreaanse muziek is overigens hoogst curieus. Het pentatonisch systeem (wordt in landen als China en Japan gebruikt) is daar verboden, en hun muziek is gebaseerd op marsmuziek uit de USSR. De bekendste Nord Koreaanse popband (jaja, die hebben ze daar, geheel en al goedgekeurd door de staat) is het Pochonbo electronic ensemble, en die klinken als BZN met een Koreaanse zangeres. Hebben overigens al rond de 150 albums uit nu, dus lui zijn ze niet. CDs te bestellen via de officiele website van Noord Korea. url mag men zelf op googlen. 8)

Comment

Hebben overigens al rond de 150 albums
      Klinkt als BZN inderdaad. :wink:

Petje af voor je muziekkennis.... 8O

Comment

Working...
      X