Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Klinkt best lekker Dyno. Stampt lekker door. Die bass is ook lekker met die gated reverb eroverheen. Wordt alleen een beetje eentonig richting het einde. Zou ook even iets met die melodie doen. Effect erover richting climax ofzo. Bijvoorbeeld reverb / chorus met steeds langere rev. time en dan op de climax ineens weg. Na de break nog iets van melodie erbij, 2e stem, nogmaals zelfde riedeltje een octaaf hoger erbij, of wellicht een kleine variatie. Is het meteen wat minder eentonig.
vindt je synths erg casio klinken beetje die gem basis tonen ;)
Kan kloppen, ik was op zoek naar leuke synths maar kon zo snel niets moois vinden, dus heb ik maar een standaard geluidje uit FL Studio gebruikt.
Originally posted by T-Nuzz
Zou ook even iets met die melodie doen
Dit vind ik nou juist het moeilijkste om te verzinnen, een goed melodie lijn! :oops:
Heb je misschien tips hoe je zo iets nou verzint, of is het gewoon een kwestie van proberen, weghalen, iets anders proberen en aanpassen, ofzo? Ik kan niet echt in mijn hoofd een melodie verzinnen en dan vertalen naar het nummer, erg moeilijk hoor, produceren ....
Dit vind ik nou juist het moeilijkste om te verzinnen, een goed melodie lijn! :oops:
Heb je misschien tips hoe je zo iets nou verzint, of is het gewoon een kwestie van proberen, weghalen, iets anders proberen en aanpassen, ofzo? Ik kan niet echt in mijn hoofd een melodie verzinnen en dan vertalen naar het nummer, erg moeilijk hoor, produceren
Als je een keyboard / synthesizer hebt, gewoon daar lekker op pingelen tot je een lekker lopend deuntje hebt en daar dan nog wat omheen bouwen..
Als je alleen je pc kan gebruiken, gewoon wat jij ook al zei, proberen, weghalen, proberen, nog een keer weghalen, proberen ... enz enz enz
verder vind ik je nummer lekker klinken ;)
Volgens mij heb ik die drum al wel s eerder gehoord, maar k kan zo niet op de naam komen.. ik zal nog wel s kijken
heb t al gevonden, The Anthem (als k t goed heb van Waveliner vs. rude) iig gebruikt op de sensation mega mix cd hij lijkt er heel veel op ;)
Heb nog wel een paar opmerkingen. De vocals ('Base keep coming hard'?) heb ik al vaker in liedjes gehoord, dus misschien dat je daar nog iets anders voor kunt vinden (zo niet dan is dit ook prima). Misschien ergens een break met een of ander melodietje zou wel leuk zijn.
Dit is in ieder geval een goede basis :thumbup:
Heb je misschien tips hoe je zo iets nou verzint, of is het gewoon een kwestie van proberen, weghalen, iets anders proberen en aanpassen, ofzo? Ik kan niet echt in mijn hoofd een melodie verzinnen en dan vertalen naar het nummer, erg moeilijk hoor, produceren ....
Melodie op zich is niet slecht voor deze style, gaat om de bass niet :twisted: ?
Maar probeer dit eens:
Effect erover richting climax ofzo. Bijvoorbeeld reverb / chorus met steeds langere rev. time en dan op de climax ineens weg.
Luister bijvoorbeeld eens naar Flight 643 van Tiƫsto, wordt het wat duidelijker.
Of
Na de break een 2e stem erbij. Of nogmaals hetzelfde riedeltje erbij, maar dan een octaaf hoger, of wellicht een kleine variatie.
Comment