Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak ik een mooie beat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe maak ik een mooie beat?

Hallo.

Ik wil eigenlijk wel weten met welk programma je een goede beat maakt. Ik ben nog maar net begonnen met een beetje mixen, dus zou ik daar wel wat info over willen. Nu gebruik ik FL Studio, maar daar kan je alleen maar loops in maken, terwijl ik juist een lang ritme wil.

mvg,

Giant_Panda

Met fruity kan je complete nummer maken.. Denk dat je maar eens meer in het programa moet gaan verdiepen. Er zitten hoop demo songs in.. Open die eens en kijk hoe die opgebouwd zijn.
    Ikzelf gebruik Reason.. Vind dat zelf wat gebruiksvriendelijker, maar dat is je eigen smaak.

Succes.

en ehh.. De beat maak je zelf.. Ligt niet aan het programma :wink:

Comment

Als je hulp nodig heb kan ik je miss wel helpen. Ik gebruik FL Studio sinds het nog de gare 3.5 versie was (ofwel ongeveer 6 jaartjes nu). En je moet je idd meer in het programma verdiepen als je alleen nog maar denkt dat je loops ermee kunt maken:P want als dat het geval is.... you have no idea:P

Comment

Dhylos, misschien kan jij me dan uitleggen hoe je bijvoorbeeld het volume van een loop geleidelijk zachter kan laten worden, dus je loop speelt bijvoorbeeld eerst 10 keer en daarna wil je hem in in de volgende 10 keer langzaam zachter laten worden.. of langzaam een effect erin, of eruit halen..

Comment

Originally posted by NBeat
          Dhylos, misschien kan jij me dan uitleggen hoe je bijvoorbeeld het volume van een loop geleidelijk zachter kan laten worden, dus je loop speelt bijvoorbeeld eerst 10 keer en daarna wil je hem in in de volgende 10 keer langzaam zachter laten worden.. of langzaam een effect erin, of eruit halen..
          Ik neem aan dat je nog niet gewend bent met Edit Events, maar ik hoop wel dat je al gewend bent aan FX gebruiken. Want anders moet ik ook nog uitleggen hoe je een sample naar een FX Channel stuurt (wat je dus via Channel Properties doet), en nu heb ik het al uitgelegd eigenlijk...

Anyway.. ik ben gewend geraakt om elke sample naar een bepaalde FX Channel te sturen. Maarrrr zo gek ben ik ook weer niet, ik stuur alle samples die bij een bepaald iets horen (Zoals drie kicks... ik ben namelijk gewend om meerdere samples voor kicks, of snares te gebruiken --> zorgt voor een voller geluid), dus bv alle samples van een kick stuur ik naar eenzelfde FX Channel. Maar om met jou te beginnen zeg ik gewoon ff dat we alle samples van de loop naar dezelfde FX Channel sturen.

Daarna smeer je de loops uit in de Pattern waarin je loop zit (bv: in pattern 1) in je Playlist. (ik weet nu eenmaal niet hoe ervaren je bent dus miss vertel ik teveel/te weinig) Vervolgens ga je naar pattern 2. Dan selecteer je de FX Channel waarnaar je de loop verwezen hebt. Dan druk je op de rechtermuisknop op de volume balkje van die FX Channel, en selecteer je Edit Events. Vervolgens begin je van boven af aan (100%) en sleep je met je rechtermuisknop ongeveer tot eind 8e tel helemaal naar 0%. Dan zet je de (middels lange) balkje onder de 8 vakjes van pattern 1 in de Playlist, en je merkt dat langzaam de volume van de beat uitfade...

Zo... best een lang verhaal voor een simpele daad, of ik weet niet hoe je het kort kan uitleggen:P

Comment

Ah ok, nu moet k er wel uitkomen ;) Ik kende dat hele Edit Events nog niet :oops:

De FX channels enzo wel, kan je eigenlijk niet missen als je nummers wilt maken ;)

Comment

Ik ben er ondertussen ook al achter dat je mer kan maken dan alleen maar loops, maar ik ga me er inderdaad eens wat meer in verdiepen :P.

Luister maar naar m'n eerste echte nummer:

Comment

Originally posted by DJJAN-PAUL View Post
                Als je hulp nodig heb kan ik je miss wel helpen. Ik gebruik FL Studio sinds het nog de gare 3.5 versie was (ofwel ongeveer 6 jaartjes nu). En je moet je idd meer in het programma verdiepen als je alleen nog maar denkt dat je loops ermee kunt maken:P want als dat het geval is.... you have no idea:P
                als je mij zou kunnen helpen zou ik dat erg waarderen, heb er geen verstand van of iets, verwacht ook nog niks van mij en als je me helpt moet je niet verwachten dat ik het in een dag kan. maar als je het zou willen zou ik dat erg waarderen, in dat geval kan je me een dm sturen via insta of gewoon een mailtje
                Insta: JohanBakker1990 (let niet op de naam, mn oude acc was gehackt en was inspiratieloos om een goede naam te bedenken)
                Email: jaymulder2002@gmail.com

mocht er iemand anders zijn die mij wilt helpen? mocht DJJAN-PAUL het niet lezen of iets? dan geld voor jullie hetzelfde.
                Mvg Jay Mulder.

Comment

@Jay (en op zich heeft iedereen die begint er veel aan)

Als je er echt helemaal niks van begrijpt zou ik hier eens naar kijken: https://www.youtube.com/playlist?lis...GZMS6AYD1Le_iu
                  (Dit is het kanaal van een FL poweruser dus je kan aannemen dat alles wat hij zegt waar is)

Overigens kan je aan de hand van je FL versie op youtube ook zoeken naar een 'beginner tutorial'. Hierin wordt in een uur het meest belangrijke van de software wel uitgelegd. Dan kan je een stuk sneller aan de slag!

Als je hulp nodig hebt wil ik overigens best een keer met je gaan zitten. Moeten we alleen even kijken wat het beste werkt.

Comment

Working...
                  X