Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste progamma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beste progamma

hey,
    Ik werk al een halfjaartje met reason, maar het lukt me nog niet echt om er de geluiden uit te krijgen die ik wil. Ik heb ook ableton live en fl studio gebrobeerd, fl ging nog wel maar ableton vind ik zuigen. Wat kan ik het beste gerbuiken, en weet iemand nog goeie trance refills? (ik krijg alleen maar but-refills :? )

Re: Beste progamma

Probeer Cubase 's. FL is rukprogramma dat nogal snel de neiging heeft te crashen (zeker bij het werken aan grote projecten!)

Comment

Cubase is indd t beste programma, maar vreselijk duur, FL is goedkoper en werkt ook goed or.. nog nooit gecrashet bij mij..

En gewoon vaak opslaan.. als t dan crasht ben je niet zoveel kwijt..

Comment

Originally posted by NBeat
        ...
        En gewoon vaak opslaan.. als t dan crasht ben je niet zoveel kwijt..
        Save quickly, save often (SQSO)

En verschillende versienummers geven.
        Als je een keer een nieuw geluidje uitprobeert of je hebt een apparaat zo ingesteld dat je PC er altijd op blijft hangen, dan heb je tenminste nog een oude versie. Al weet ik niet of dat voor FL opgaat, maar je hebt van die brak geschreven VST's die dat soort eigenschappen hebben ;)

Regelmatig (zeg elke week) backuppen naar een CD (of USB-stick of Memory-card) is ook zeker niet vervelend. Zeker niet als je er op een gegeven moment achterkomt dat je harde schijf gecrasht is :roll:

Comment

Working...
        X