Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Balans is ver te zoeken. probeer eens aparte compressors op elk spoor te zetten, want nu wordt de breakbeat verdrongen elke keer als de beat erinkomt, en dat is niet mooi. Verder wat meer afwisseling, en dan wordt het wel wat.
Ik kan het genre helemaal niet goed plaatsen... voor mij houd het het midden tussen Drum'n'Bass en TerrorCore.....
Als je compressie hebt gebruikt, dan heb je dat inderdaad op de verkeerde plek gedaan en in te grote mate... Als je melodie lijn er in komt verdwijnt de bas en de beat...
Bassline verdient altijd een eigen compressor/limiter... dat maakt het wolliger en veiliger. Wat mij betreft had er ook nog een vette kick in gemogen.
Op de beats altijd zo min mogelijk compressen
op je melodie lijn de mate aanhouden die je bij het stuk vind passen.
Gewoon doorgaan!!! Muziek maken is altijd leuk.
PS dit was positieve kritiek!!!
Laat je dus niet ontmoedigen!
Op de beats altijd zo min mogelijk compressen
op je melodie lijn de mate aanhouden die je bij het stuk vind passen.
Juist ZOVEEL mogelijk. Ik zet vaak wel drie compressors in een rij op de beat. Ik weet dat iemand als Armand van Helden zijn TR909 een keer of tien door een compressor jast. Natuurlijk wel afgesteld met een juiste ratio en treshhold zodat het niet lelijk gaat klinken, maar compressie kan je beter teveel hebben dan te weinig. In mijn nummers zitten per spoor sowieso altijd al compressors. Ik compress alles. melodie, bekkens, beats, vocal, gewoon alles. en het klinkt retevet allemaal. :)
Comment