Announcement

Collapse
No announcement yet.

studio's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• studio's

mensen..

ik wil al een aantal jaar een eigen single produceren.
    ik heb het idee wel in me hoofd en ook wel een stukje van waar ik een remix van wil laten maken, dat nummer heb ik in spanje van een dj gekregen.

klinkt lekker zomers feest nummer, beetje pakito en dj maurice achtig.

alleen nu.. stel dat ik inderdaad die single wil laten produceren (wat veel geld gaat kosten) waar moet ik dan beginnen?
    een maat van me (kennen jullie waarschijnlijk onder de naam: Danio crespo)dit ook gedaan.

heeft het wel een beetje uitgelegd, je moet zoiezo een platen maatschappij hebben, maar.. hoe kom je daar? solliciteren? :roll:

mischien dat een (prof) dj hier mijn even wat uitleg over kan geven..
    dit zit al een paar jaar in me hoofd, en ik wil volgend jaar rond de zomer gewoon hebben.

Een vriend van ons pap heeft een eigen bedrijf
    Berk Music (www.berkmusic.nl)
    Ken je vast wel, hijs manager van Gebroeders Ko, DJ Yorit, DJ Maurice
    Ik ga binnenkort naar zijn studio, ff kijken.
    Als je het lied misshien ff aan me kan geven
    Kan ik het aan ze laten horen
    Misshien wil hij je iets aanbieden

Ik hoor het wel

Mvg, Matrix

Comment

tuurlijk ken ik berkmusic,

zal het je via de mail wel even toe sturen

Comment

Oke zet anders ff op speedyshare of dat zo'n site achtig is iets anders

Comment

Thomas voordat je overhaast dingen gaat sturen, praat even met marcel die heeft een paar weken terug ook een eigen single laten maken bij Bryan Stelten in de studio. Hij kan het je vast haarfijn uitleggen.

Suc6!

Comment

Dat kan ook !

Comment

Zijn genoeg studio's waar je iets kan laten maken onder je eigen naam. Ben er zelf niet zo'n voorstander van. Vind het net zoiets als met voorgemixte cd's draaien. Ergens je naam aan hangen terwijl je het niet gemaakt hebt....

En mocht je denken dat de boekingen daardoor ineens binnen stromen, dat dachten er meer en die kwamen van een koude kermis thuis.

Maar goed, ook nog een tip: een single maken is 1, het distributeren (zorgen dat het landelijk in alle winkels komt te leggen) is 2. En vaak ook het grootste probleem.

Comment

@stephanie,

inderdaad, dat heb je ook. iemand anders maakt een nummer of remix, en plakt jou naam erboven.

dat wil ik dus niet.
                gewoon zelf erbij zijn als het nummer gemaakt word, en ook mijn gedachten uitleggen en erin stoppen. dat is alweer anders,

ik weet ook dat dj's vaak een een koude kermis thuiskomen, maar daar doe ik het ook niet voor, voor de boekings.

als je een idee heb, en mischien slaat het aan.. waarom niet he,
                distruberen is het grootste probleem inderdaad, en ook omdat er nu zoveel gedownload word.

ik wacht het even af:)

Comment

I.i.g. veel succes.....

Comment

dankje :D

mocht het wat worden zal ik er 1 opsturen 8)

Comment

Originally posted by Tomazos
                      mocht het wat worden zal ik er 1 opsturen 8)
                      Daar ga ik wel van uit :D

Comment

Waarom in godsnaam een pro-studio en platenmaatschappij?? Begin gewoon eerst eens thuis met bv reason of fruityloops. Heb je wat leuks gemaakt.. Ga dit dan knap afmixen (kan gewoon met fruityloops of reason zelf). Masteren hoef je niet zelf te proberen, want dat kan je gewoonweg niet. Veel denken van wel, maar daar heb je jaren ervaring voor nodig en een hoop professionele spullen.
                        Als je denkt dat je track goed afgemixt klinkt..
                        - Brand em op cd (in goeie kwaliteit)
                        - Stuur er eerst één in (door TNT) verzegelde envelop, aangetekend naar jezelf.
                        - Stuur daarna enkele kopie's naar platenmaatschappijen waarvan jij denkt waar jou track het best bij past qua style

Als ze er brood in zien zulle ze vanzelf contact met je opnemen om je track verder uit te werken en eventueel te releasen.

Succes.

Comment

jah inderdaad,

ik heb wel frutyloops gehad, ik kan wel wat maken maar niks professioneels ofzo,

dus tot hoever moet die track professioneel in elkaar zitte?

ik ging eens terug in mijn gedachten en toen bedacht ik me dat ik een dj ken (paar jaar terug) die woont hier in de stad, met een studio op zijn zolder, daar ben ik toen ook nog wezen kijken, de hele zolder 1 grote studio.

eens vragen wat hij voor me kan betekenen.

Comment

Ik zou eerst proberen om je liedje op je eigen computer (grotendeels) in elkaar te zetten, want als je nog niet weet hoe het moet, of er niet goed in bent, heeft het ook niet echt zin om naar een professionele studio te gaan.

(Net zoals met mixen, als je begint met een DJM-800 maakt je dat niet perse beter...)

Comment

Originally posted by YOguM
                              Ik zou eerst proberen om je liedje op je eigen computer (grotendeels) in elkaar te zetten, want als je nog niet weet hoe het moet, of er niet goed in bent, heeft het ook niet echt zin om naar een professionele studio te gaan.
                              Denk dat T. ook niet echt zelf aan de slag wil in een profi studio, maar eerder iemand wil vertellen wat hij wil en dat deze het dan doet.....terwijl hij er naar kijkt.

Comment

Working...
                              X