Announcement

Collapse
No announcement yet.

studio's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Stephanie!
    Originally posted by YOguM
    Ik zou eerst proberen om je liedje op je eigen computer (grotendeels) in elkaar te zetten, want als je nog niet weet hoe het moet, of er niet goed in bent, heeft het ook niet echt zin om naar een professionele studio te gaan.
    Denk dat T. ook niet echt zelf aan de slag wil in een profi studio, maar eerder iemand wil vertellen wat hij wil en dat deze het dan doet.....terwijl hij er naar kijkt.
    Soort DJ Jean :roll:

Wat je moet is gewoon veel naar platen luisteren die "jij" zelf mooi vind en goed luisteren hoe die in elkaar zit. Er zijn ook zat tutotials te vinden van Fruityloops en Reason.. Gewoon proberen en blijven oefenen en wat erg belangrijk is in het begin.. Je tracks laten checken door mede-producers/dj's. BV hier op dj-forum of op partyflock. Je krijgt dan vaak wel hoop negetieve critiek als je net begint, maar dat is vaak wel erg leerzaam.. Luister daar dan naar en doe daar iets mee (mits je zelf denkt van "nee"da's niks).

Succes.

Comment

Originally posted by YOguM
      Ik zou eerst proberen om je liedje op je eigen computer (grotendeels) in elkaar te zetten, want als je nog niet weet hoe het moet, of er niet goed in bent, heeft het ook niet echt zin om naar een professionele studio te gaan.
      Denk dat T. ook niet echt zelf aan de slag wil in een profi studio, maar eerder iemand wil vertellen wat hij wil en dat deze het dan doet.....terwijl hij er naar kijkt.
      inderdaad:)

Comment

Originally posted by Tomazos
        inderdaad:)
        ....om er vervolgens z'n eigen naam op te zetten :twisted:

Of wordt het de nieuwe
        John Dirne
        naar een idee van Tomazos

Kee.....de stang modus mag weer uit :roll:

Comment

lol, nee.

je ziet het anders denk ik.
          er word ook gewoon weleens zo gedaan: iemand maakt een nummer, dj keurt het. zijn naam komt erop.

zonder zijn eigen idee erin te hebben.

ik wil dus wel erbij zijn, me eigen idee erin planten, hier en daar aanpassen, en als IK het goed vind. en totaal mijn idee is.

dan pas komt mijn naam erop.

is een verschil :wink:

Comment

Maar het blijft dus een ander die het kunstje doet.....

Voorbeeld:
            Ik zoek 40 nummers uit die ik helemaal geweldig vind, ga hier mee naar bijv. Chuckie en vraag of hij ze voor mij in elkaar wil mixen tot een strakke dj-set van een uur. Ik blijf erbij en geef aanwijzingen zodat het precies een mix wordt zoals ik die wil.....

Vervolgens neem ik het schijfje mee naar de discotheek, draai dit af en doe alsof ik heel hard aan het mixen ben.....

Is toch in principe hetzelfde? Een ander doet het kunstje achter de schermen en jij gaat ermee lopen pronken.

By the way.....niets persoonlijks, vind het gewoon een leuke discussie 8)

Comment

En toch is dit helemaal geen nieuw fenomeen in de muziek business. Vooral in de apres-ski/commercieële dance wereld "laat" bijna iedereen alles maken.

Tomazos, helemaal geen gek idee dus. Je zou is naar wat verschillende studio's kunnen mailen en informeren naar de mogelijkheden.

De discussie over of hoe goed of slecht dit nou eigenlijk is hou ik me nog even buiten maar kom ik later nog weleens op terug, wil ik eerst eens goed over nadenken. :wink:

Comment

ik wil dus wel erbij zijn, me eigen idee erin planten, hier en daar aanpassen, en als IK het goed vind. en totaal mijn idee is.

dan pas komt mijn naam erop.

Wat je ook kan doen is een samenwerking. Jullie tweeen bouwen de track, jullie tweeen delen de credits (en het geld). Wel zo eerlijk.

Comment

Check je mail

Comment

Maar het blijft dus een ander die het kunstje doet.....

Voorbeeld:
                    Ik zoek 40 nummers uit die ik helemaal geweldig vind, ga hier mee naar bijv. Chuckie en vraag of hij ze voor mij in elkaar wil mixen tot een strakke DJ-set van een uur. Ik blijf erbij en geef aanwijzingen zodat het precies een mix wordt zoals ik die wil.....

Vervolgens neem ik het schijfje mee naar de discotheek, draai dit af en doe alsof ik heel hard aan het mixen ben.....

Is toch in principe hetzelfde? Een ander doet het kunstje achter de schermen en jij gaat ermee lopen pronken.

By the way.....niets persoonlijks, vind het gewoon een leuke discussie 8)
                    Heb jij chuckie nodig voor zoown set? Kan je zelf toch ook wel?:P

Maar dan wordt het een soort van Tomazos & "henkie" - summer song fsow..:p Iig, ik wil er wel 1 hebben..!

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                      [Heb jij chuckie nodig voor zoown set? Kan je zelf toch ook wel?:P
                      Ikke niet.....maar wel respect voor de Chuck hoor :D
                      (en ieder ander die in mijn telefoon staat :wink: )

Comment

Tuurlijk respect voor hem! En iedere andere dj die zn zaakjes ZO goed voor elkaar heeft. Vind k jou ook wel bij horen! (Kom op, jeckyll & hyde samenwerking.. gesponserd door pioneer met dvj shit...!) Hoe staat het eigenlijk met de wekelijkse video mix op tmf..? En k vraag me af, heb jij die jaarmix ook gedaan?

mzzls, Stef

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                          Hoe staat het eigenlijk met de wekelijkse video mix op tmf..?
                          Pilot-aflevering is klaar :)

Comment

Originally posted by Stephanie!";p=" View Post
                            Zijn genoeg studio's waar je iets kan laten maken onder je eigen naam. Ben er zelf niet zo'n voorstander van. Vind het net zoiets als met voorgemixte cd's draaien. Ergens je naam aan hangen terwijl je het niet gemaakt hebt....

En mocht je denken dat de boekingen daardoor ineens binnen stromen, dat dachten er meer en die kwamen van een koude kermis thuis.

Maar goed, ook nog een tip: een single maken is 1, het distributeren (zorgen dat het landelijk in alle winkels komt te leggen) is 2. En vaak ook het grootste probleem.
                            Tiesto doet het ook ;)

Comment

Working...
                            X