Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renoise redelijk nieuwe deugdelijke tracker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Renoise redelijk nieuwe deugdelijke tracker?

Na wegens verhuizing e.d. en hele tijd uit de music-produktie gelegen te hebben wil ik graag even terugkomen op een vraag welke ik een hele tijd geleden ooit stelde.
    Ik was en ben opzoek naar en deugdelijk programma om dance,hardstyle,jump,hardcore,oldschool e.d. te gaan maken.
    'vroeger' gebruikte ik vol plezier fassttracker II en screamtracker 3.
    Nu FL gekeken, evenals CUbase,Reason. Echter deze programma's bieden mij niet de gamakkelijke opbouw van bijvoorbeeld een tracker. Instrumenten inladen, patterns schrijven, paterns listen, en zo een song opbouwen. Nu vond ik ook via en ander topic van iemand een link naar Renoise. Dit ziet er uit als een mooie deugdelijke tracker :D !?
    Mijn vraag echter, is dit een geschikt programma, gezien weinigen trackers gebruiken volgens mij :( ?
    En mocht het uiteindelijk al iets zijn, en ik er ook bekend mee geraken enzo, is de kwaliteit dan uiteindelijk van de producties goed genoeg om eens een demo'tje van te laten draaien, door kennisen-dj's...?
    Ojah, en mocht iemand toevallig het programma ergens in de vergetelhoek hebben liggen zie ik ook graag een PBtje :wink: !
    Thnx voor de adviezen/hulp.

Een beginner. :D

Tja, als je gewoon de moeite neemt om een programma te doorgronden, .... maar nee, het moet op de makkelijke manier ... :roll:

Als je het na een paar dagen/weken/maanden/jaren al opgeeft, zal er weinig productiefs uit je komen hoor!

FL Studio is bijvoorbeeld helemaal niet zo moeilijk en er staan genoeg tutorials op het internet. Cubase heb je niet snel door, nee, das waar, maar als je de moeite neemt om het te leren, .........

Is iedereen dan echt zo lui tegenwoordig?

Comment

Nounou :roll: !
      Is niet zozeer lui,moet makkelijk,etc!
      Is meer van, als dat een deugdelijk programma is waarmee ik ineens zou kunnen werken,waarom dan moeilijker doen dan nodig is.
      Is dat dan een vreemde vraag :wink: ?
      Vroeg alleen maar of die ook goed was,gezien ik daar ondertussen ervaring mee heb met zo'n soort programma's.
      En ik heb zeker verschillende tutorials gelezen betreft bijvoorbeeld FL.
      En natuurlijk begrijp ik na een tijd geknutseld te hebben enzo een groot deel van het programma, maar voor het opbouwen van een nummer ontgaat mij een beetje de logica in zo'n zoort programma's in vergrlijking met een tracker.

Was dit nu werkelijk zo'n erge vraag :wink: :roll: :?: .

Comment

Ik heb het nog nooit met een tracker geprobeerd (wat is eigenlijk anders vergeleken met bijvoorbeeld cubase? :S)

Maar zelf vind ik dus cubase erg fijn. Heb er toch niet zo lang over gedaan om het een beetje onder de knie te krijgen. Natuurlijk snap ik misschien nog nauwelijks de helft van het programma, maar toch kan ik er al degelijke sounds uithalen :)

Comment

Na wederom een hele dag youtube fruityloops filpmjes te hebben zitten kijken, ga ik het toch maar weer proberen...
          Ik heb fl7 XXL dan ook in de bestelling staan,daarmee moet toch een goede start te maken zijn?

Comment

That's the spirit, focus! :wink:

Comment

Originally posted by DJDyno
              That's the spirit, focus! :wink:
              Hey Dyno,

'k ga m'n best doen in elk geval.
              Maar vroeg eerst dat andere programma omdat mijn hoofd zó vol ideeen zat/zit da'k meteen aan de slag wou!
              Nouja hoe dan ook, dan maar met een leer proces er aan vooraf.
              Ik hoo in elk geval dat ik met FL7 XXL een pakket heb zometeen waarmee ik wel meteen alles zo'n beetje heb wat ik softwarematig nodig heb, en dat er ook een (beperkt?)bibliotheekje aan samples enzo bijzit.
              En dan uiteraard met de nodige forumposts hier, want ik zal vast en zeker jullie hulp vragen wanneer ik bezig ben met het ontdekken van het pakket...

Comment

Veel succes er mee, focus! :wink:

Ik doe ook veel met FL Studio 7, dus als er vragen zijn, hoor ik ze wel.

Verwacht trouwens niet te veel van de standaard samples die bij het programma gelevert worden. Een hoop zijn niet om aan te horen.

Zelf gebruik ik samples van platen uit mijn eigen vinyl of CD collectie, maar op internet zijn ook best veel (gratis, royalty free) samples te krijgen.

Comment

Zou je mij betreffende sampletjes misschien en beetje een stukje de goede richting kunnen wijzen Dyno...?

Comment

dance,hardstyle,jump,hardcore,oldschool e.d.
                    Welke van deze stijlen wil je gaan maken?

Comment

Voornamelijk de hardstyle kant op.

Comment

Working...
                      X