Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdrum vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bassdrum vraagje

in dit filmpje:
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Komt aan het einde van de vierkwarts maat (niet de eerste paar maar iets later) een soort 'bassvervorming' bij de laatste bassdrums voor. Is dit met FL7XXL moeilijk te realiseren, gezien ik dit ook wil gaan gebruiken zodra ik eindelijk (morgen als goed is) FL7 binnenkrijg en 'her'begin met muziek maken :roll: .dank jullie wel.

Je bedoeld die snelle bassdrum aan het eind van de 4e tel

Comment

Volgens mij zijn dat een aantal snaredrums achter elkaar. :?:

Comment

Ik bedoel eigenlijk het 'effect'(?) wat voor het eerst is te horen bij de
        0.28 minuut :roll: . Verder wordt het in herhaling gebruikt.
        Het lijkt me namelijk mooi om, zo af en toe, zo een hogere en lagere bass af te wisselen en zo daarna weer terug te lopen naar de normale bassline.

EDIT...

Het idee in mijn hoofd moet trouwens met de bass worden die ook Zany gebruikt in nothing else matters
        (slechte kwaliteit: http://nl.youtube.com/watch?v=30k3V7DGFOo
        of
        http://nl.youtube.com/watch?v=CDlNoE...elated&search= )
        Da's een mooie droge 'kuch'noem k t zelf :lol: bass met een diepe hardcoreachtige luchtverplaatsing er vlak achteraan.Wat volgens mij het instrument is voor de bassloop tevens.

Da's dus de basis van hetgeen ik in mijn hoofd heb mee te gaan experimenteren (zodra ik fl binnenheb)

Geen idee hoe hieraan te komen, of hoe dit te maken.maar da's meteen een tweede vraag dan :oops: . Mensen die 't nummer kennen weten waarschijnlijk wel wat k eigenlijk bedoel te zeggen met de brakke omschrijving die ik geef. Mar echt een droge punch, en dan een basssound erchteraan die (of is dat een apart instrument, gezien die de toonhoogte van de muziek aanneemt ?) de broekspijpen doet trillen.

Kan iemand mij aan de benodigde sample(s) helpen of mij vertellen wat voor effecten ik evt. nodig heb. (Hoop niet meteen té ingewikkeld)

Een hoop vragen...en nog meer dank voor een oplossing (één van de vragen) ervan :roll: ...

focuz

Comment

Dat is geen kickdrum maar een snare die ze hebben geloopt, vervolgens hebben ze het zo ge-EQed dat meest van het hoog er uit is en het in het midden-laag meer punch heeft, er een hall overheen gegooid, phasing en een klein beetje flanger (als ik het goed gehoord heb) hier op het werk is het nou niet echt studio kwaliteit)

Comment

Ze kunnen ook de kick omhoog gepitched hebben, maar die flanger/hall dat klopt idd

Comment

die "luchtverplaatsing" waarover je het hebt kun je volgens mij ook door de juiste compressie tot stand brengen.....

Comment

neuhm je hoort duidelijk een reverb

Comment

ik hoor het hier mono, in een lawaaïge kantooromgeving over een pc speakertje, dus jullie moeten me vergeven als ik het niet goed hoor, maar waarschijnlijk heeft men dan een predelay tijd gezet over de hall en reverb. Met predelay "wacht" het effect het aantal ingestelde milliseconden voordat het het effect weergeeft. Dan heeft bijvoorbeeld de kick een mooie ronde punch en daarna wordt het geluid pas "verrijkt" (tussen haakjes ja, want sommigen verzuipen hun geluid in de effecten)

Comment

En zo'n pompend basgeluid krijg je door een compressor extreem te zetten (ook wel British mode of Nuke genoemd) en die te sidechainen met de kick als sidechain signaal. :)

Comment

gaat ook zonder sidechain met de juiste hardware compressor ;)

Comment

Hmz...dus niet iets wat ik zomaar gemakkelijk in FL kan maken, als standaard instrumentjes zodat ik die in 'n nummer/demo kan gaan gebruiken...klinkt in elk geval niet zo heel erg standaard allemaal.
                        'n Moeilijke opgave voor een beginner kwa FL (iemand uit de oude Tracker-wereld :roll: ) ?
                        Zou zo 1 2 3 niet echt weten hoe er mee te beginnen in elk geval.
                        Bedoel kan een standaard bass en snare inladen, maar dan 8O ...

Comment

Niet iedereen heeft geld voor een EL Distressor e.d. :)

Met een simpele DBX166/266 krijg je het via de sidechain ook gedaan.

Comment

Speciaal dan voor Focus :)

Snare inladen

Parametrische EQ
                            laag - Op shelving zetten, alles onder +/- 100 wegdraaien om de kick niet in de weg te zitten
                            Midden - laag, bell wijd zetten (Q), rond de 220 (even zoeken voor de juiste frequentie), flink opdraaien tussen 3-6 dB
                            Midden - Hoog, Bell ietsjes nauwer zetten als midden-laag, rond de 660 ietsjes opdraaien
                            Hoog - Op shelving zetten en alles boven de 2000 wegdraaien.

De snare klinkt nu heel dof.

Vervolgens dit door een compressor jagen.
                            Doe eens gek zet hem redelijk scherp met een korte attack, een vrij lage treshold en een compressie rate van minstens 20:1 eventueel nog volume compenseren met ongeveer 3 dB

Vervolgens een aantal Aux aanleggen
                            Aux 1, Reverb, (kleine hall) met ongeveer 60-80 Ms predelay
                            Aux 2, Flanger, niet te heftig zetten
                            Aux 3, Phaser, ook niet te heftig zetten, een beetje high cut

Voila, het snare geluid wat je ongeveer wilt. Hiermee kan je dan mee expirimenteren tot je jouw sound hebt.
                            Dit laden in een sampler en in het gewenste patroon latern retriggeren.

Ik zal vanavond in de trein eens kijken of ik tijd vind om zoiets met buzz in elkaar te sleutelen.

Comment

Wow allereerst dank voor de zeer uitgebreide uitleg 8O .
                              Zal het eens op mijn gemakje bestuderen!
                              En als het je lukt de tijd te vinden het in elkaar te knutselen, jah, alleen nóg mooier natuurlijk :D !

Comment

Working...
                              X