Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fruity Loops probleempje :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fruity Loops probleempje :(

Eindelijk na enige vertraging FL7XXL binnen!
    Spul installeren op de falptop, en daar ik er als eerste achter kwam dat de sub van mijn extern speakersetje het begeven had, tot mijn spijt hetvolgende probleem...
    Het geluid onder windows (vista) is prima.
    In FL echter volop buffer underruns, dus ik de buffer length verhogen.
    Probleem lijkt opgelost. Hoe ik het echter ook doe, instel, etc., Het geluid blijft echt 'borrelen' en 'kraken' en 'pruttelen'.
    Ligt dit aan de te lage capaciteit van mijn on board sound (realtek HD audio) ?
    De lapto moet FL7 wel aankunen lijkt me. Een AMD Turon Dualcore met 2Gb RAM...
    Hopelijk hebben jullie een oplossing :cry:

heb dat probleempje zelf ook al eens gehad, maar toen lag het inderdaad aan de gebrekkige onboard capaciteiten....

Comment

hm..beetje jammer.en hoe los ik dit dan zonder dat de kosten uit de pan rijzen op, kun ej me dat ook vertellen?
      Wil namelijk wel graag hobbyen met FL :(

Comment

Misscien is een externe geluidskaart een optie? :idea: :?:

Comment

Maar welke eigenschappen moet die dan hebben om er zeker van te zijn dat dat wél werken gaat. Las vanalles over ASIO enzo, maar daar heb ik weinig verstand van eigenlijk...Wil geen miskoop aanschaffen in dat geval, al hoeft het niet top of the bill te zijn, het moet wel voldoen dan!Enkele opties of iets om op te letten?

Comment

Oké, kleine update.
            Ik heb mezelf zojuist een nieuw speakersetje aangeschaft. Way of verbetering alvast!
            Verder kwam ik erachter dan sommige FL songs totaal geen problemen opleveren. Anderen echter, en ik schat bij gebruik van bepaalde effecten vooral, maar dat denk ik te zien, krijg ik het verstoorde geluid.
            Bij bepaalde, of gewoon wanneer het wat drukker wordt.
            Als ik dan het audio-setup scherm laat openstaan, zie ik dat de 'buffer-underruns' gelijkmatig oplopen met de verstoorde geluiden.
            Misschien dat jullie, met name de FL kenners, hieruit kunnen afleiden wat het probleem daarwerkelijk ik, en belangrijker, de oplossing!
            Dank u zeer ;) !

Comment

Hmm, dit probleem heb ik zelf nog niet gehad, dus weet ik ook niet hoe je dit oplost.

Denk toch dat het met je onboard geluid te maken heeft.

Comment

Bij de installatie van FL kun je -als ik het me goed herinner- ASIO gewoon mee installeren, er ligt dan ook een ASIO installation/settings guide op je te wachten in je FL/ASIO folder.
                Het probleem kan ook simpelweg liggen aan een gebrek aan werkgeheugen. Zodra je erg veel gaat rommelen met plugins (zware VSTs) en effecten, wil het nog wel 's gaan 'kraken'.

Comment

Originally posted by luesink
                  Bij de installatie van FL kun je -als ik het me goed herinner- ASIO gewoon mee installeren, er ligt dan ook een ASIO installation/settings guide op je te wachten in je FL/ASIO folder.
                  Het probleem kan ook simpelweg liggen aan een gebrek aan werkgeheugen. Zodra je erg veel gaat rommelen met plugins (zware VSTs) en effecten, wil het nog wel 's gaan 'kraken'.
                  Denk inderdaad dat dat het probleem is; dat was bij mij ook zo met m'n eerste muziekprodductie-computer; groot werkgeheugen doet wonderen; dat zou ik dus eerst even nakijken, voordat je al je hardware en programma's gaat lopen vervangen!

Comment

heb je al eens asio4all geprobeert ? best een goed asio drivertje dat redelijk wat aankan

Comment

Working...
                    X