Announcement

Collapse
No announcement yet.

gekraak en geruis

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gekraak en geruis

wie kan mijn vertellen hoe ik dat geruis en gekraak weg kan halen uit de bass...ik gebruik meerdere opneemprogramma's zoals magix cleaning lab,soundforge en audacity maar ik zou niet weten hoe ik zuiver geluid kan krijgen...het ligt niet aan de kabels want is allemaal vrij nieuw en goed aangesloten dus wie kan mij helpen???...

Misschien dat je te hard opneemt?

Comment

soundkaart
      geluidspegel van opname
      kabels (ook nieuwe kabels storen als ze niet afgeschermd zijn)
      AD conversie
      Jittering
      Aarde verbinding niet goed

Kan dus van alles zijn. Geef eens wat meer info, welke hardware gebruik je, configuratie van de soundkaart, externe geluidsbronnen enzovoorts.

Misschien kan iemand je dan helpen.

Comment

mischien kan je gewoon niet draaien?! :lol:

Comment

gekraak en ...

ik heb het hier over opnemen en niet over het draaien dus bla bla bla bla.
          Ik zou wel zachter kunnen opnemen maar hij blijft kraken en ik wil juist dat het geluid hard gaat en dat ik dat zou kunnen opnemen zoals bijv. op een klein hardstyle feestje of zou je dan iets van een omvormer nodig hebben ofzo?Als ik de stekker van het mengpaneel(vmx100) naar laptop(toshiba l30) begint het gekraak al...het is net al wel iets minder geworden doordat ik bij magix cleanig lab 'm automatisch ingangniveau heb laten zoeken en nou is de muziek op stille momenten ook echt stil(dus geen geruis en gepiep meer) alleen is de rest helemaal opgezwollen en kraakt het in de auto met een subwoofer hoor je bijna alleen maar bass...ik heb alleen geen flauw idee wat voor hardware,soundcard en externe bronnen ik gebruik want ik heb weinig verstand van computers en ik draai nou net een jaartje hardstyle met draaitafels en nou wil ik wat meer zoals opnemen en zelf muziek maken, dus ik zal nog wel vaker wat vragen hier stellen...in ieder geval alvast bedankt voor de moeite groeten

Comment

Was ook maar een geintje :?

Maar ehh.. klinkt toch echt als een driver probleem (geluidskaart) of dat je te hard opneemd. Ik gebruik Cool Edit en let er altijd op dat ik onder de -4 db opneem, liefst nog -6. Afmixen naar 0 db kan daarna altijd nog.

Comment

misschien een sample van je kraak en ruis posten.
              kan te hard zijn maar kan ook door je mic komen van je pc en wat stoot jij uit vanuit je mixer en hoe staan de vol van je line in icm mic input dat alls speelt een rol nl. als je bv weinig uitstooty vanuit je mixer en max open op je pc is dat ook weer niet goed! komt het met ruis en tikken (van je diskdrive)

het beste opstelling is zoveel mogelijk uitstoten (niet in het rood) en zo min mogelijk je vol van je pc open gooien en als het mogelijk is je mic uitschakelen (van je pc) dit kan distortion veroorzaken.

maar dan nog zou een sample uitkomst bieden...aan de hand daarvan kan je verder kijken waar het aan ligt.

EDIT:: heb jij TT of cd's players?

SF is een top proggie!! als je callibreert en reset heb je nog ruis?! hoe slaan de leds zonder opname dus kabel van je mixer naar je pc eruit halen en kijken of je level omhoog gaat of niet..na het afkoppelen van je kabel moet je geen ruis hebben...heb je dat nog dan moet je je input gaan instellen..

Comment

ik weet niet wat ik heb gedaan maar hij doet het nu perfect...zachter opnemen heeft in ieder geval wel geholpen want daarna deed ie het bijna niet meer en na wat kleine instellingen te hebben veranderd(ik zou alleen niet meer weten welke) doet ie het nou goed...bedankt voor de reacties

edit: TT's of cd-players???

Comment

gewoon over de top gegaan met je geluidssterkte dus; dat lijkt me de voornaamste oorzaak!

Maar goed, het heeft geholpen ;) Weer een probleem minder.

Comment

Originally posted by Near_Earth_Object
                    Maar goed, het heeft geholpen ;) Weer een probleem minder.
                    Dus kan deze op slot.

Comment

Working...
                    X