Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe opzet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe opzet

Beste djforummers,

ik heb me de afgelopen 2 dagen bezig gehouden met de opzet van een nieuwe track. Persoonlijk vind ik 'm nog waardeloos, haha, er komt niet echt uit wat ik wil. Mijn programma's domineren mij vooralsnog, ipv andersom. Toch was ik benieuwd.

Voor de goede orde, ik heb geen recht van spreken, noch mag ik vragen naar response, want ik ben zelf bijzonder inactief geweest de afgelopen tijd. Alle opmerkingen zijn desalniettemin welkom.

Ray

hier vind je de track

Re: Nieuwe opzet

Hai Ray,

Misschien is het wel handig om wat meer info over je track te vermelde, zoals genre enz. Maar dat terzijde.

Volgensmij schaar je dit in de categorie minimal. Ik vind je lange opbouw wel typisch in deze stijl passen, alleen vind ik je breaks dan weer te simpel. Daar zou ik meer mee doen, wat effecten er tussendoor gooien ofzo. Je bassline heeft opzich wel een lekkere drive, maar ik vind persoonlijk je synth die je er door heen hebt zitten er niet bij passen. Daar mag wel meer pit in! Maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn. Je break tegen het einde van het nummer is al een stuk beter, alleen lijkt het wel of je de laatste minuut veel meer compressie hebt gebruikt.

Voor de rest is het niet helemaal mijn genre, dus kan wel zeggen dat ik t net even te saai vind, maar dat hoort dan ook wel weer in deze stijl denk. Denk dat je er wel over het algemeen iets meer pit in mag maken, dan lijkt me een goede plaat!

Succes!

Gr Niels

Comment

Dank gozer!,

de dingen die je opmerkt zijn idd de zaken waar die op m'n to-do list staan, hehe. Ik vind het alleen altijd zo lastig om dan met dit project daadwerkelijk door te gaan, omdat ik al weer nieuwe ideƫen heb en het werken van niets naar iets is voor mij toch het leukste.
      Nou moet ik wel zeggen dat dit dus absoluuuut niet uitgewerkt is. Compressie is lukraak. Veel van de effecten ook (gelukkig nog net geen presets, dat wel!). Het enige wat stabiel is, is m'n bassdrum en basslines. De rest van m'n drumkit ben ik nu alweer aan het veranderen. Daarnaast zit ik er hard over te denken alle drums met Battery te gaan doen, want in Ableton is het toch beperkt in mijn optiek. Verder prijs ik me tot nog toe rijk met het feit dat bijna alle instrumenten eigenhandig vanuit standaard waves gebouwd zijn.
      I.i.g. mooi te merken dat iemand die deze stijl persoonlijk minder interessant vindt, toch degelijke en gerichte kritiek kan geven, respect daarvoor!

Wat betreft info over de track, ja... mmm dat hokjes-plaats gebeuren wordt niemand rijk van. Als ik nu zou zeggen dat het hardcore is, vind je 't ongetwijfeld ineens heel slecht. Uiteindelijk gaat het om de muziek niet waar? Ik deel dus ook niet je mening over het typeren van het genre. Wel is het idd leuk om te vermelden met welke platforms, generators en plugins het is gemaakt. Bij deze dus...

Mzzls,
      Ray

Comment

Ja daar heb je absoluut gelijk in hoor. Vaak hebben mensen dan ineens heel veel verstand van dat genre en kunnen ze jou gaan vertellen in welk hokje het dan wel moet passen... 8O  Maar wat ik er zelf mee bedoelde te zeggen is dat het de opening van je topic wat duidelijker zou maken. En net wat je zelf zegt, door een kleine blik in je keuken te geven, heeft men een iets beter beeld bij je track op het moment dat je advies vraagt.  :wink:

Maar ik las dat je je drumkit weer aan het aanpassen was, dus toch nog nieuwe inspiratie opgedaan? Ik herken je gevoel vwb het finishen van je song. Heb je een redelijke basis neergezet, ben je in je hooft alweer met iets nieuws bezig. Zelf leg ik het dan vaak eventjes aan de kant en heb ik na een dag wel weer een idee hoe ik het wil gaan afmixen e.d.

Veel succes er mee en ik lees t wel als ie klaar is!

Niels

Comment

Working...
        X