Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe Begin je ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe Begin je ?

Ik ben vrij nieuw met produce , voorheen draaide ik alleen bestaande nummers. ik heb wat pogingen gewaagd op fruityloops maar ik krijg niet het resultaat wat ik wil. ik wil graag Tek-style muziek maken. weet iemand hiervoor een goed programma(s) ? en daarvan ook mischien een korte uitleg hoe je het best deze style kan produce. En liefst Al dit gene zonder hardware als dat mogelijk is natuurlijk :)

Re: Hoe Begin je ?

Iedereen wil tegenwoordig zo snel mogelijk resultaat hebben hè?!
    Als je nou eens wat langer met FL probeert te spelen, kom je misschien tot een resultaat ...

Maar de meeste producers werken met Cubase. Ga maar vast leren.

Comment

Heb je dan mischien een hadige tip om de echte tekstyle kick te krijgen , heb al veel geprobeerd :)

Comment

Een kick (ongeacht welke stijl) maak je met een drumcomputer, drum-plugin, synth of gewoon door gebruik van een drumsample. Daarna is het een kwestie van effecten toepassen, en de juiste compressie.

Maar gezien je eerste vraag denk ik niet dat dit je veel zegt.
        Dat brengt me meteen bij de opmerking van Dyno; je wilt graag snel en makkelijk wat in elkaar flansen, maar zo werkt dat dus niet; dergelijke skills kosten tijd! Ik heb er ook enkele jaren over gedaan om mijn productie-skills op een voor mij acceptabel nivo te krijgen, en het einde is nog lang niet in zicht! Dat kost tijd, zeker als je het goed wilt doen.

Goeie programma's om (electronische) muziek mee te maken zijn o.a. Reason, Cubase, Ableton, Logic, Fruityloops, etc. En zo zijn er nog wel een paar.
        Maar in jouw geval, zeker gezien het gebrek aan geduld, zou ik gewoon Magix Musicmaker aanschaffen, en lekker kant-en-klare loops achter elkaar plakken tot je een track hebt.

Als je het echter wel serieus wilt aanpakken, en de tijd ervoor wilt nemen, begin je met eerder genoemde programma's.
        Maar zoals gezegd; dat lukt niet in een paar weekjes, en kost veel uitzoekwerk, oefening, geduld, frustraties, forumbezoekjes, doorlezen van handleidingen en tips, etc. etc.  Kortom een lang leerproces!!

Comment

Ben snel lerend , ga het nog is proberen met Fruityloops een vriend van mij gaat me helpen. en die is zelf ook zo  begonnen. ik denk dat het makkelijker is dan van een tekst te leren. en overigens was het niet de bedoeling om iets snel in elkaar te fratse!!

Comment

Hahahah! Snel lerend. :)

Nu, ik begon met het maken van electronische muziek in 1997.

In januari dit jaar (dus ruim tien jaar later) tekende ik mijn eerste labeldeal.

Dat zijn zo'n beetje de tijden waar je naar kijkt als je begint met produceren.

Overigens: FL is best leuk om loops te maken, maar een serieuze productie maak je in CuBase, Logic, Cakewalk of Protools. Ik zou zeker lekker gaan kloten met FL om een beetje de basics te leren, maar je gaat echt naar jaren hard werk kijken om je skills op niveau te krijgen.

Comment

Working...
            X