Announcement

Collapse
No announcement yet.

Show Your Gear!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Show Your Gear!

Ik heb via de zoekfunctie gekeken of er al zo'n topic bestond voor producers, maar ik had dus niets gevonden ;)

Ik zal maar beginnen:

Asus X50RL Laptop
    Sennheiser HD25
    M-Audio UC33E
    M-Audio Keystation 49E
    Behringer MS40 Speakers

Ik werk vooral in Ableton & Reason met nog een hele hoop samples, refills, VST's & VSTi's erbij.
    Met de UC33E stuur ik de effecten & mixer aan in Ableton.
    Via de Keystation stuur ik mijn drumracks & mijn synths aan.

De speakers wat ik heb zijn zeker niet van hoge kwaliteit, maar het afmixen doe ik toch via mijn Sennheiser. Dus dat is niet zo'n ramp ;) Maar er komen ooit nog heel degelijk speakers in de plaats in ieder geval :)

Greetzzz

Re: Show Your Gear!

Ziet er leuk uit, maar wat ik me afvroeg is of de HD 25 wel geschikt is om mee af te mixen?
    Ik vind zelf namelijk dat het niet echt een neutraal geluid geeft (geeft iets meer laag). Dat lijkt mij voor het afmixen niet zo geschikt.

Comment

Originally posted by Ra_ver";p=" View Post
      Ziet er leuk uit, maar wat ik me afvroeg is of de HD 25 wel geschikt is om mee af te mixen?
      Ik vind zelf namelijk dat het niet echt een neutraal geluid geeft (geeft iets meer laag). Dat lijkt mij voor het afmixen niet zo geschikt.
      Ik denk eigenlijk dat hij net zéér geschikt is daarvoor ;)

Is op zich ook eigenlijk een hoofdtelefoon die veel in studio's gebruikt wordt door Sound Engineers, net omdat hij zo neutraal klinkt.
      Alles klinkt hoe't moet klinken, in tegenstelling tot andere HP's zoals bv een HDJ-1000 van Pioneer.
      Daar klinkt alles veel te hard in & vooral't laag krijgt daar nogal een boost. Is dan ook zeer geliefd bij velen, maar zelf blijf ik't maar een zeer crappy HP vinden. Mijn exemplaar heeft't destijds dan ook maar een paar maanden overleefd. Daarna is hij richting vuilbak vertrokken ;)

Bij een HD25 zal je dat niet hebben in ieder geval.

Comment

Nou, vooruit dan maar;
        heb ff geen foto's bij de hand...

- Fujitsu-Siemens Scaleo X  workstation + dual screens
        - Tascam FW-1884 mixer/midi controller/audio&midi-interface
        - Nord Rack 2 synth
        - M-audio AXiom 25 MIDI controller
        - Yamaha HS 50M monitor speakers
        - Software o.a.
        Ableton Live 7, Reason, FL studio, Rebirth 338, Soundforge 8, belachelijk veel plug-ins (Waves studio bundle, Kjaerhusz, drumatic, etc.), software synths (Nexus, Pro53, FM7, FM8, Absynth)

en 1 IKEA desk ;)

Comment

Originally posted by _JuG";p=" View Post
          Ik denk eigenlijk dat hij net zéér geschikt is daarvoor ;)
          Misschien ook wel. Vind hem zelf heerlijk klinken, maar juist omdat ik de bass zo goed vind klinken, dacht ik dat die misschien wat meer op de voorgrond lag. Zal er wel naast zitten dan :)

Comment

Working...
          X