Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe begin ik er aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe begin ik er aan?

Yow,

Kben dus totaal nieuw toch als het aankomt op eigen beats en liedkes maken. Kan iemand mij raad geven hoe ik moet beginnen? Of bestaan er Tutorials? Wat heb ik nodig, ....

Re: Hoe begin ik er aan?

Fruity Loops

Tutorial:

Comment

Topictitel even aangepast ...

Let even op je woorden, -Cba-!

Dit is een net forum, geen MSN chatbox!

Comment

Originally posted by DJDyno";p=" View Post
        Topictitel even aangepast ...

Let even op je woorden, -Cba-!

Dit is een net forum, geen MSN chatbox!
        Och dat is gewoon de moderne Nederlandse jeugd;)

Was mij niet eens opgevallen wat het eerst was?

Comment

Fruityloops is zeker een aanrader. Maar niet helemaal de oplossing. Je zult misschien nog losse VST moeten downloaden om de gewenste sounds te maken.

Op youtube kan je het een en ander aan filmpjes vinden voor het maken van muziek met fruityloops.
          Maar er zijn ook diverse forums waar je genoeg informatie kunt vinden.

Het is zeker verstandig om de kenmerken van een genre goed te kennen en te weten wat jou eigen stijl is.

Comment

ben het niet echt eens met de opmerkingen van de post hierboven; Fruityloops is een van de vele opties, en meer dan geschikt om volledige tracks te maken; en extra samples/vst's kun je altijd later nog scoren. Eerst maar eens de basis leren kennen!
            En wat het leren van de verschillende stijlkenmerken per muziekgenre betreft; waarom zou je alles precies volgens het boekje doen, en je houden aan de zogenaamde regeltjes die per genre gelden?
            Hoe denk je dat vernieuwende muziek ontstaat dan? Zeker niet door je aan de al geldende regeltjes te houden!

Doe gewoon lekker je eigen ding, zou ik zeggen.

Opties genoeg om muziek te maken; Cubase, Ableton, Reason, of de eerder genoemde FruityLoops.
            En er zijn inderdaad tutorials genoeg te vinden op het web.

Comment

Working...
            X