Announcement

Collapse
No announcement yet.

rare vraag over produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rare vraag over produceren

hallo

ik ben sinds kort bezig met produceren ,
    in de house style .
    ik gebruik hier voor fl 9 en cubase 5 en cubase 4 en cubase 5 essential
    ( reden dat ik er zo veel heb is dat ik laatst jarig was en me family allemaal pakketen had gekocht) .
    maar nu hoor je in veel house nummer zeg maar allemaal hooge tonen

zoals in dit nummer van billy the klit
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

vanaf 29 seconden hoor je wat ik bedoel

nu is mijn vraag hoe je dat krijgt is daar een speciale vst voor zo ja welke of zijn daar speciale samples voor want elke dj doet bijna deze dingen nu ( die ik ken dan )

ik hoop dat iemand me kan helpen

Je zou eens kunnen kijken naar Kore 2, daar kun je wat leuke high-pitched sounds uit krijgen.

Comment

ookey bedankt ik ga even kijken ;)

Comment

Ik gebruik daarvoor sylenth1(werk met logic) en daar zijn ook leuke dingen uit te krijgen!
        Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Comment

dit is inderdaad wat ik bedoelde past deze ook op cubase of fruity loops ??

ook wel een lekkere track alleen het begin vind ik net iets te lang op deze manier ;)

grtzz

Comment

Haha dat is een original mix... dat werkt ook op fl en cubase.. het is een etherne instrument!

Comment

ok bedankt

Comment

Native istruments komplete 7 is volgens mij net uit... Als je die hebt zit je goed!

Je moet moet er nooit vanuit gaan dat het klik en klik is tweaken hoort er bij. Dus knopjes draaien, een present is vaak niet goed voor de sound dat je zoekt je maakt hem zelf!

Cubase heeft ook goeie vst btw!

Comment

Je kan ook met Reason het geluid zelf maken via rewire kan je reason dan in cubase gebruiken.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                    Je zou eens kunnen kijken naar Kore 2, daar kun je wat leuke high-pitched sounds uit krijgen.
                    Zeker waar. Kore werkt altijd zeer netjes, en is (voor zover ik weet) beter dan FL. Het enige nadeel is dat Kore vrij prijzig is als je het als software koopt.

Comment

Mischien een rare vraag maar ik werk alleen nog maar met de standaard programma's en heb al die plugin vts blablabla nog nooit gezien maar volgens mij is het wel dusdanig intressant :)

kan iemand mij uitleggen hoe bijvoorbeeld die sylenth1 werkt? als ik de demo uitpak en installeer krijg ik een paar bestandjes waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen...

als iemand een kleine inleiding zou willen geven zoek ik de rest zelf wel uit :)

muchas gracias!

Comment

Maak twee mapjes in C:/Program Files genaamd VstPlugins32 en VstPlugins64. Ga dan naar VstPlugins32 en maak daar een mapje Sylenth1. Daar pleur je dan alle bestanden van de VST in. Hierna kun je in het configuratiescherm van je DAW de juiste map selecteren (in dit geval VstPlugins32), en deze kun je dan in de browser van je DAW terugvinden.

* DAW = Digital Audio Workstation = o.a. een sequencer = "produceersoftware"

Comment

ok heb zojuist uitgevonden hoe ik de demo open in fruityloops maar als je de volledige versie wil kopen is het nogal prijzig voor iets wat alleen samples maakt lijkt mij? O_o

Comment

Ik heb hier een softwarepakket liggen t.w.v. 700 euro dat alleen maar samples maakt. Hardware analoge synthesizers maken technisch gezien ook alleen maar samples, die gaan voor echt bizarre prijzen weg.

Producers zijn gewoon gek. Net als audiofielen. En DJ's. En lichttechnici. En iedereen met een hobby eigenlijk :D

Comment

sylenth1 is voor een plugin nog redelijk te betalen 139 (ex. vat)... dan kan je wel "dirty"of"Dutch" house maken...... ik zou dat toch aanschaffen..

Comment

Working...
                              X