Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer / EQ vraag.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer / EQ vraag.

Als ik besluit om de Allen & Heath ZED 14 pa mixer te kopen heeft dan nog nut om ook JB Systems EQ 215 te kopen?

En zijn deze twee een goede keus (beetje in die prijs klasse)?

(Misschien als extra info: ik twijfelde maar na de recensie van Patrick te hebben gelezen ga ik zeker ook sparen voor de Tannoy Reveal 501A speakers en de geadviseerde woofer)

Ik zou het sowieso aanraden, omdat je met een equalizer toch meer controle hebt over het geluid en met name de klankkleur die je naar je luidsprekers stuurt. Het kan namelijk net dat beetje extra aan je geluid toevoegen als je bepaalde frequenties boost of dempt.

Comment

Wat ook een belangrijk iets is is dat de zed 14 per bron een klein beetje kan doen je hebt maar 4 banden om te bewerken uit me hoofd. Verder is dit per bron en niet je totaal geluid dus om je situatie, set, en lokatie te corigeren dan gaat dat niet echt een succes worden met alleen je zed 14. Dus kort gezegt JA en voor het geld heb je zeker geen slecht product. We zijn zelf in het bezit van een zed 420 en hebben in het verleden ook met de zelfde eq gewerkt. De zed 420 bevalt zowel kwa kwalitijd als praktische kant prima. De eq hebben we vervangen voor dbx maar wat een groot voordeel is van de jb-system is dat deze zowel met tulp, jack, als xlr aangesloten kan worden en als je alleen je tulp als input gebruikt kun je op je output wel weer alle aansluitingen gebruiken.

Comment

Heel leuk, die reacties hierboven, maar waar wil je het voor gebruiken ;) In een studio is een EQ niet echt een vereiste meer in het huidige digitale tijdperk...

Comment

Ik wil als ik weer op mijn eigen woon een mini studio maken voor al mijn muziek plezier :)
          DJen, producen etc.

(plus ik ben dol op dingen met knopjes, schuiven en lichtjes :D )

Comment

Als je graag iets met schuifjes en lichtjes wilt voor de fun, kun je ook deze pakken, die heeft verlichte fadertjes. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Als je graag iets met schuifjes en lichtjes wilt voor de fun, kun je ook deze pakken, die heeft verlichte fadertjes. ;)
              OOOOOh GAAAAF :cool:

Maar hoe staat hij kwalitatief in verhouding tot die van JB System?

Comment

Kwalitatief gezien zal hij redelijk goed overeenkomen. Dit is ook de prijscategorie 'doet zijn ding, niets meer en niets minder', het zijn geen wonderdozen maar ze zijn wel goed te gebruiken wanneer je niet te veel eisen stelt. (eisen zoals robuustheid voor on the road gebruik, voor gebruik voor grote installaties waar alles tot in de details moet kunnen worden ingeregeld, etc.)

Comment

Het doel is om hem in the Quicklok (of ander bureau) te schroeven en zal daar naar verwachting blijven zitten.
                  De EQ hoeft ook niet meer dan zijn ding te doen.
                  De DBX IEQ31 is een prachtig apparaat maar voor mijn doel veel te veel. (daarbij leg ik het geld liever appart voor een TB-303 maar dat terzijde)
                  De tot 100 euro klasse is genoeg

Comment

Dan zal de FBQ 1502 prima aan je eisen voldoen en ziet er nog leuk uit in het donker ook. ;)

Comment

Working...
                    X