Announcement

Collapse
No announcement yet.

producer benodigdheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• producer benodigdheden

Hallo,

Ik ben sinds een jaar geleden begonnen met produceren in FL Studio. Echter wil ik nu graag uitbreiden om de qualiteit van de tracks nog hoger te maken. Ik zat hierbij te denken aan een MIDI-keyboard en eventueel een mixer of iets dergelijks. Ik ben niet zo bekend met wat je allemaal nodig hebt daarvoor zou ik graag jullie advies willen hebben.

Het produceren van de muziek zou ik graag met FL Studio of Cubase willen doen. Ik beschik over alle 2 de programma's dus dit hoeft geen probleem te zijn. Wel heb ik meer ervaring met FL Studio.

Ik zou graag een MIDI-keyboard van rond de 200 euro willen kopen. Heeft iemand een idee welke er dan qualitatief het beste is in deze prijsklasse?

Ook zou ik graag wat meer willen weten over wat nog handig zou zijn om erbij te pakken aangezien ik nog 400 euro over heb voor andere apparatuur.

Ik hoop snel op een reactie!

Gr,
    Rowan

Ik heb nog even op de site rondgekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het misschien wel handig is om MIDI Keyboard ,MIDI Controllers &MIDI Drumpad aan te schaffen. Dan heb ik eigenlijk alles wat nodig is om een goede basis te leggen.

Ik zou deze 3 dingen dan graag voor een totaal budget van 300 euro aanschaffen en het moet dan samengaan met de software van FL Studio.

Heeft hier misschien iemand suggesties voor?

gr,
    rowan

Comment

Ik zou zelf gaan voor HELE goede monitors inplaats van controllers: Controllers versnellen je tracks. Monitors maken de tracks mooier (als je goed afmixt) als je 2 monitors wil kopen zou ik langsgaan bij bax om ze te testen.

Comment

Ja, ik zou eerst eigenlijk gewoon willen beginnen met een MIDI keyboard en een controller die samenwerken met FL studio. Ik weet zelf niet wat monitors betekend (weet niet veel van het produceren af) dus ik zou ook niet weten of ik dit wil aanschaffen. De afstand tussen Bax en mij is zo ver dat het bijna niet mogelijk is om ze te testen. Daarom zou ik dus graag een mening van jullie horen :)

Comment

Haha, Monitors zijn Speakers die alles zo neutraal mogelijk produceren.
          bvb: jouwn nummers worden gedraait in een club.. je hebt thuis een logitecspeakersetje. maar thuis klonk hij dik en in een club niet? huh hoe kan dat?

om dat te verkomen kan je monitors aanscaffen. aangezien je buget 300 euro is kan je daar 2 van deze kopen (sommige zijn sets):
          75 Watt professionele actieve DJ en studio monitor. Deze RP 5 is de kleinste telg, maar zeker nog goed voor een extreem vol geluid met genoeg laag weergave. Nu in een voordeelset van twee stuks!

Yamaha HS50M koop je bij Bax Music met 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

De meeste studio\'s hechten veel waarde aan de kwaliteit van de monitors. Als deze van goede kwaliteit zijn kunt u ook beter afmixen. Wilt u wel goede monitoren maar geen honderden euro\'s uitgeven, dan is dit uw keuze.

Monitors moet je luisteren.. het beste is om die dan te testen bij de lokale toko:D

Comment

Dankjewel voor je uitleg haha. Ja het lijkt me inderdaad ook goed om hier een setje van aan te schaffen.

Wat heb ik dan verder nog nodig? Ik dacht aan een MIDI Keyboard met eventueel een controler.

Hier heb ik dan ook een budget voor van ong. 200 euro.

Comment

Ik heb nog eens rondgekeken op de webwinkel en ik heb iets gevonden:

De Oxygen 49 is een populaire MIDI controller en zit nu in een nieuw jasje. Hij heeft 49 aanslag gevoelige toetsen, 8 draaiknoppen en 9 faders. Door zijn kleine afmeting en gewicht is hij gemakkelijk mee te nemen.

Zeer compacte MIDI controller met negen faders, negen draaiknoppen en achttien schakelaars. De controller heeft de breedte van een standaard laptop.

Altijd al eens echt een eigen nummer willen maken maar heeft u er gewoon het geld niet voor om al die apparatuur te kopen? Nu wel! Korg heeft een apparaat gemaakt waarmee u kunt produceren voor een zeer schappelijke prijs.

Zouden deze 3 een goede combinatie zijn en functioneren ze met FL Studio of is het totaal niet aan te raden?

Comment

Heb je al een goede geluidskaart? anders zou ik een goedkopen midikeyboard kopen en dan een goede geluidskaart!

Comment

Wildfox, je verhaal is overgrote onzin. Een MIDI keyboard is als producer juist het belangrijkste, waar studiomonitoren en een geluidskaart van VER ondergeschikt belang zijn.

Ik wil bij jou best twee Dynaudio Air 25's neerzetten, maar de afmix die jij maakt zal gewoon bagger klinken. Daar wil ik je niet mee afvallen, want dat doet het bij mij ook. Afmixen of masteren heb je gewoon jarenlange ervaring en een goede opleiding voor nodig, dat kun je niet doen als hobbyist.

Wat je wel kan doen is zelf je tracks bouwen en dat af laten mixen. Dan hoef je dus helemaal geen goede monitoren te hebben, maar is een simpele control surface goed genoeg.

Goede control surface? M-Audio Axiom Pro serie, vanwege de gewogen toetsen en drumpads/control functies. Ik heb dit al honderden keren op het forum geplaatst, en hoewel ik nooit zoekfunctie zal roepen, zal je m'n posts snel tegenkomen als je op Axiom Pro zoekt ;)
                  Last edited by Rick; Friday-26-11-2010, 15:11.

Comment

Nou ik vind mijn tracks toch veel beter klinken als ik ze nu draai (live) dan dat ik ze met slechte monitors afmix..

Comment

zijn de 3 dingen die ik in mijn vorige post stuurde dan aan te raden of niet?

Comment

niemand??

Comment

De NanoKontrol lijkt mij een beetje dubbelop omdat je die dan ook al op de Oxygen hebt zitten.

Technisch gezien zal het wel werken, maar je zult zelf een beetje moeten afwegen wat je nodig hebt en wat je graag wilt gaan gebruiken. Fruity Loops ondersteunt MIDI in alle versies dus dat zou geen problemen moeten geven.

Comment

Ik neem aan dat de NanoKontrol ook op andere delen van de mixer kan worden ingestelt dan de schuifjes die ook op de Oxygen zitten ofniet? Is dit dan niet handiger? Of is het inderdaad gewoon heel dubbelop en onnodig. Ik heb namelijk geen enkel idee wat er zoal nodig is om een goede 'thuisstudio' te crieeren?

Comment

Alle knopjes kun je toewijzen aan wat je maar wilt. (Zowel Oxygen als NanoKontrol)
                              Je kunt overigens ook eerst kijken of je met de knoppen en faders van het keyboard toekomt, mocht dat niet lukken en kom je tekort dan kun je altijd nog de NanoKontrol er bij nemen. Of je neemt hem er sowieso bij en wijst hem weer aan hele andere parameters toe, kan ook. ;)

Comment

Working...
                              X