Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met produceren

Na enige tijd actief te zijn als DJ begint het produceren mij ook steeds meer te gaan interesseren.
    Nu heb ik alleen geen idee hoe ik hier het beste mee kan gaan beginnen.
    Wat raden jullie mij aan kwa:
    Software
    PC
    Overige

Ben op dit moment in bezit van DJM350 en 2x CDJ 350
    Numark NDX200 2x
    Numark M2 Mixer
    AM 50 monitoren

Budget op een kleine studio te bouwen is € 2000 .

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
    Last edited by Hoeike8819; Wednesday-29-12-2010, 14:56.

Om te beginnen moet je een keuze maken in sequencers. Welke wil je gaan gebruiken ? Reason, Cubase, Logic, FL, etc, etc....

Daarna heb je een goede PC of Mac nodig ( ligt een beetje aan het pakket wat je kiest )

Daarin moet een goede geluidskaart zitten ( dus geen onboard kaartje )

Dan heb je nog een set goede studiomonitoren nodig ( actief is mijn voorkeur )

Succes !

Comment

Tannoy Reveal 501A actieve monitor (149 pst) € 298,00
      Tannoy TS10 Actieve Subwoofer € 449,00

ESI Gigaport HD USB audio interface € 139,00 (USB werkt op beide systemen (mac/pc))
      of
      Native Instruments Audio Kontrol 1 Audio/MIDI interface € 199,00

Ableton Live 8 produceer software € 329,00 (elk pakket zit een beetje rond deze prijs)
      (Dit pakket is sament met de APC40 te koop voor € 683,00 de APC is speciaal voor Ableton gemaakt en since je DJ bent ideaal voor live werk de APC is lo € 379,00 dus dit kan altijd later alleen loop je dan de combinatie korting mis)

Dat is samen € 1215,- zonder de APC en € 1669,00 met. (tel 60,- bij op als je voor de natives optie gaat)

Laten we er vabuit gaan dat je zonder de APC kiest dan houd je 785,- over om je PC te upgraden naar een multi-core CPU met 4 tot 8GB intern geheugen. Diverse winkels hebben leuke opwaardeer setjes bevattende een MB, CPU en geheugen. Grafishe kaart is van iets minder belang. Mocht je besluiten ook die te vervangen neem er een met 2 DVI aansluitingen, 2 monitoren kan prettig werken met produceren maar is zeker geen noodzaak.

Wil je een mac gaan gebruiken dan ben je zeker de helft kwijt (meer zelfs) De goedkoopste Macbook Pro is 1149 en dat is een 13" en naar mijn mening veel te klein om op the produceren en/of digitaal te draaien (traktor bv.) Een 17" macbook komt zlefs boven de 2000,- uit dus gezien je budget zou ik je pc opwaarderen. Een voordeel met ABleton is dat het werkt op zowel PC als MAC dus als je later toch besluit om een mac book pro te kopen om mee te nemen naar feesten waar je draait hoef je niet opnieuw ableton aan te schaffen.

meer opties zijn mogelijk maar dit is wat ik ook ga doen met uitzondering van de geluidskaart. Ikzlef ga voor de ESI ESU1808 USB audio interface 19" omdat het bureau wat ik wil ruimte heeft voor 19" modules (en iets beter is maar hij is dan ook 2x zo duur)

Comment

Originally posted by Mescalino View Post

Wil je een mac gaan gebruiken dan ben je zeker de helft kwijt (meer zelfs) De goedkoopste Macbook Pro is 1149 en dat is een 13" en naar mijn mening veel te klein om op the produceren en/of digitaal te draaien (traktor bv.) Een 17" macbook komt zlefs boven de 2000,-
        Macbooks zijn om mee te nemen.. een mac mini kan je prima logic op laten lopen hoor.. deze dingen waren 500 euro en nu 750 dus dan kom je goedkoper uit dan een macbook;-)

Comment

Mac mini is inderdaad ook een optie wellicht maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je nog een keyboard, muis en monitor nodig hebt.

Persoonlijk zou ik toch voor een macbook gaan juist voor het meenemen maar ik wil dan ook een NI S4 controller aanschaffen met als doel hem in een flughtcase en Macbook mee te nemen naar gigs.

Voor hem kan het handig zijn als hij in de toekomst zijn set wil combineren met ableton en een APC controller. Aangezien apples lang meegaan en prijzig zijn denk dat het verstandig is om vooruit te denken hier in.

Comment

@mescalino
            boven de 4 gig in een pc steken die op windows 32bit draait is zinloos:
            Describes the memory limits for supported Windows and Windows Server releases and provides lists of memory limits.

komt bij dat ableton ook een 32bit applicatie is

Comment

Originally posted by Bassline View Post
              @mescalino
              boven de 4 gig in een pc steken die op windows 32bit draait is zinloos:
              Describes the memory limits for supported Windows and Windows Server releases and provides lists of memory limits.

komt bij dat ableton ook een 32bit applicatie is
              Ja klopt had ik ff geen erg in (draai zelf win 7 pro 64-bits).
              Maar het zou mij niets verbazen als ableton (en andere) binnen korte tijd met een 64-bits versie komen.
              Technology gaat vooruit wat betreft hardware, software kan niet lang achterblijven.

Van de ableton site:
              When will Live be released as a 64-bit application?
              A 64-bit version of Live for Windows and Mac OS X is planned, but there's no release date announced so far.

Comment

Heb geruchten gehoord van Ableton Live 9 op de NAMM, maar helaas ook niet meer als geruchten.

Comment

Working...
                X