Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig voor home setup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig voor home setup

Beste mensen
    Ik wil me bezig houden met produceren
    maar ik zou graag wat tips/advies kunnen gebruiken
    Welke keyboard, monitors, mixer ik kan gebruiken
    omdat ik pas begin, wil ik de prijzen graag niet te hoog hebben

Met vriendelijke groet,

Kareem S.

budget?

Comment

hangt er vanaf voor mixer en monitor binnen 150
      of is dat te weinig

Comment

Voor nieuw wel. Dan zu je niet echt iets fatsoenlijks hebben.
        Dan zul je eerder op een marktplaats of dergelijk moeten gaan kijken. Misschien kun je daar nog wel iets scoren maar verwacht er geen wonderen van.

Wat zijn de eisen aan je mixer wat wil je er allemaal precies mee gaan doen.

Comment

Producere van house/hiphop

edit: nee sorry, ik bedoelde een mixer voor effects enzo
          Last edited by sanchez; Thursday-05-05-2011, 23:49.

Comment

Ik zou eerder beginnen met een goede DAW (dus een softwarepakket als Cubase, Reason, Ableton, ProTools, etc.). Download eens een trial van een softwarepakket en ga er wat mee stoeien. Dan weet je welk pakket het beste bij je past.

Ga dan eens oefenen om wat tracks in elkaar te zetten. Vervolgens kun je kijken voor een MIDI keyboard zodat je zelf je akkoorden en melodielijntjes in kunt spelen.

Monitoren zou ik even uitstellen met het budget dat je nu hebt, misschien een hoofdtelefoon of gewoon een simpel stereosetje. Als je maar kunt horen waar je mee bezig bent. ;)

Comment

Ik ben al een tijd bezig met het maken van muziek
              Maar ik hou ze voor me zelf, omdat ik nog altijd fouten wil verbeteren en steeds me ervaring wil opbouwen
              ik heb de AKAI MPK MINI en een microfoon Samson C01U (me zus zingt)
              maar ik vind het zonde van de keyboard dat ik de drumpads niet gebruik maar dat is even er buiten want iemand wilt em van me overkopen.

In ieder geval ik gebruik FL Studio, maar ik wil ook graag logic want ik hoorde dat logic pro 5 voor windows was maar kon hem werkelijk nergens vinden.

Misschien als je me even kan toevoegen op msn is gemakkelijker praten want ben nooit op dit forum. me email is : daddy_terr0r1994@hotmail.com
              Nog vriendelijk bedankt !

Comment

Uhm, het mooie van een forum is juist dat je online, in het openbaar kunt discussiėren over bepaalde onderwerpen en dat er verschillende mensen zijn om je te helpen en advies te geven.

Eigenlijk zeg je met je post nu; hoi wie me wil helpen voegt me maar toe want ik kom hier nooit meer. ;) En dat is nogal jammer, zeker als er mensen zijn die bereid zijn om je hiermee te helpen.

Comment

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar je moet het niet zo zien
                  het is omdat ik dringend hulp nodig heb, omdat ik ga verhuizen
                  en wil dan al gelijk beginnen met het opbouwen van een studio'tje.

Ik zal zeker hier vaker komen, maar het is omdat ik het tijdelijk druk heb (imv leren examen)
                  en niet meer echt zo vaak op de computer ben
                  Daarna zal ik wel zovaak mogelijk hier op het forum komen, om ook mensen te helpen want heb ook genoeg verstand van computers zelf.

Comment

Working...
                  X