Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vocals nodig voor een track.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vocals nodig voor een track.

Beste Forum Leden,

Ik ben Martijn ik ben 13 jaar oud.
    En ik wil me graag opgeven voor het 538 demoduel met deze track:
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

(Het is nog een demo)
    Maar het enige wat ik nog zoek zijn een paar goede vocals die bij het nummer passen. :D
    Als iemand dat wil doen en wil meewerken dat ik hem naar het demoduel kan sturen zou dat geweldig zijn! :D

Ik hoor het graag,

Martijn.

Ik moet zeggen dat je track sowieso wel behoorlijk goed in elkaar zit, zeker als je nog maar net begint met produceren.

Wel zou de track nog wat langer kunnen, want een kleine 2 minuten inclusief intro en outro is redelijk kort. De afwisseling in je track zou je dan uit de vocals kunnen halen. Ook zou je misschien je break langer kunnen maken door een stuk te creëren met alleen piano. Maar daar kun je zelf eens mee experimenteren. ;)

Wat voor vocalen zoek je precies? Zoek je een rapper, een MC, of een vrouwenstem? En moet het tekst worden, of meer 'ooh yeeaaa' 'alllright' etc.?

Comment

Bedankt Rick!
      Klopt het nummer is wat aan de korte kant.
      Maar het is nog een demo.
      Ik zoek eigenlijk een vrouwenstem met wat tekst van ongeveer 2 zinnen voor het refrein.

Martijn.

Comment

Stuur eens een tweet naar @groeneappel op Twitter. Daar heb ik ooit nog wel eens een track mee opgenomen, en die kan dus echt ontzettend goed zingen (en songwriten). Verder heb ik wel een huisgenoot die kan zingen, maar dat doet ze alleen als ze dronken is.

Comment

Ej Patrick!
          Ga ik gelijk even doen.. Kan ik zeggen dat jij mij gestuurd hebt?
          Als ze het doet zou dat geweldig zijn! :D
          En laat die huisgenoot maar zitten :p

Comment

Ja prima :p Weet niet of die tijd heeft want volgens mij zit die 24/7 aan de studie de laatste tijd :D

Comment

Nog niks van GroeneAppel gehoord. :p
              Maar ik kan ook wel iets met acapella's denk ik.
              Maar kun je acapella's ook timestretchen dat het hetzelfde BPM als je track krijgt?
              Ik hoor het graag! :D

Martijn.

Comment

Dat kan, maar is een ontzettend hoe.....prostitueewerk om te doen. Meestal pak ik gewoon het origineel erbij, zet de marker op de eerste beat en kies ik Warp From Here (Straight). Dat is in Ableton iig, maar zal in andere sequencers vast vergelijkbaar zijn. Dan pak ik daar de acapella bij, zet ik de Seg. BPM op precies hetzelfde aantal en de marker op hetzelfde punt. En dan weer straight-warpen.

Dan kun je daarna gewoon simpelweg knippen en plakken in gridmode.

Comment

Ik heb even snel iets gedaan... :p
                  Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Hoor het graag! ;D

Maar ik denk dat het zonder die vocal lekkerder klinkt..

Comment

Martijn
                    Die vocals klinken idd voor geen meter.
                    Zowel qua tempo als qua harmonie gaan er dingen mis.
                    Je kan natuurlijk niet zomaar een een vocal op de door jou gekozen akkoorden zetten.
                    Daar zal je iets aan moeten doen.
                    Je vraagt of iets ingezongen kan worden. Heb je al een melodielijntje in gedachten? En een stukje tekst?
                    Als je een kans wilt maken bij het demoduel dan zal een vocale je niet gaan redden bij dit nummer. Als ik eerlijk ben vind ik het niet zo goed. Het is allemaal een beetje 13 in een dozijn en voor de hand liggend.

Kortom: laat de vocalen even en ga aan de slag met dit of een ander nummer.

Paul

Comment

Hi Paul!

Ja, Inderdaad ben blij dat er meer mensen zijn die het niet vinden klinken.
                      Ik had gewoon een klein stuk tekst in mijn hoofd van ongeveer 2 zinnetjes.
                      Vind je het nummer niet goed of de vocalen?
                      Hoor het graag,

Martijn.

Comment

De track zelf klinkt voor een starter best ok, maar is niet demo duel waardig. Zo is een sweep leuk, maar die hoor ik nu teveel. Dat pianootje klinkt ook te lang hetzelfde door. Het is telekns hetzelfde patroontje van 4 maten en dat gaat maar door en door. Er gebeurt ook niets anders onder. Luister goed naar de hedendaagse dance tracks. Daar gebeurt van alles in een track. Geen 4 maten is gelijk.

Kortom een aardige basis, maar nu er mee aan de slag.

Paul

Comment

Klopt helemaal!
                          Ik ga er deze week hard aan werken om die track een beetje variatie in te brengen! :D
                          Bedankt voor je tips.

Martijn.

Comment

Heb hem ff verbeterd (omdat die zo eentonig was)
                            Alleen nog geen vocals :P

Ik hoor het graag! :D

Comment

Ik vind je nummer eig nice! :D

Zeker als je nog maar 13 bent!

wou dat ik dit ook al kon! :D

Laatste link werkt niet...

Comment

Working...
                              X